4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Groeispurt

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 15 Aug 2005 : 17:39:01
Ik ben nu 33 en Cindy is 30. Logisch dat de mensen van onze leeftijd uit onze omgeving nu (kleine) kinderen hebben, er mee bezig zijn, of zwanger zijn. Vorig jaar was ik nog nooit op kraamvisite geweest. Dit jaar al een keer of zes. En eigenlijk vind ik het heel leuk. Niet dat ik meteen overloop van vaderlijke gevoelens, maar ik vind het leuk om er van alles over te horen en iedereen beleefd het net even anders. Dit weekend waren we bij Danny-Jill en John, vrienden van Cindy die ik nog niet gezien had. Cindy heeft een neus voor nuchtere mensen die "normaal" in het leven staan en elke keer ben ik dan enthousiast dat ik weer nieuwe leuke mensen heb ontmoet.

Nu denk je wellicht dat die Groeispurt topic naar gaat over babbies, maar dat is niet zo. Twee weken geleden had ik een slechte week op mijn werk. Niets kwam uit m'n handen en alles wat ik deed mislukte. Vorige week had ik echt een up-week. Veel productie maar vooral veel geleerd. Soms gebeurd het dat een dingentje lukt en ineens begrijp je dan ook een boel andere dingen. Zo heb ik in no-time een systeem gemaakt waarin het hele postcode boek zit. Nu kunnen al mijn klanten dit met een paar regels code gebruiken in hun software. Of dit nu een webapplicatie is of client-server applicatie. Maar kreeg meteen ook allemaal brainwaves over automatische updates van gegevens enzo. Vrijdag moest ik een kleine klus tussendoor doen in Microsoft Access. Daar had ik al minimaal 5 jaar niet meer mee gewerkt, het ging vooral om rapportages en klooien met data, maar ook dat ging me nog goed af.

Als ik een paar goede dagen heb, ben ik ook vrolijker als ik weer naar huis rijd, want van het weer wordt ik ook niet vrolijk meer, ik kijk dan echt uit naar vakantie. Ferry is vandaag weer begonnen met werken, nu kijken of we elkaar naar grote hoogtes kunnen brengen. Zaterdag is de opening van Arcencus. Voor m'n feest thuis was ik zenuwachtig, hiervoor niet echt.

Judith mijn halfzussie was in het land en m'n vader had een etentje in Den Haag geregeld voor de familie en eigenlijk voor de 70e verjaardag van Wim. Ik heb het meestal niet zo op allemaal om de tafel zitten en eten, maar nu was het echt heel gezellig, veel leuker dan ik had verwacht. Ik had een gesprek over schilderen en dat ik abstract meestal niets vond. Nu legde iemand uit hoe een schilderij tot stand kan komen. Eerst maak je bijvoorbeeld vier kleine tekeningen van de vier seizoenen. Daarna maak je het schilderij wat een compositie is van deze vier tekeningen. Het aardige is dat het eindresultaat meer is dan het feitelijk schilderij alleen. Je had het schilderij (het eindresultaat) nooit zo gemaakt als je de vier tekeningen vooraf niet had gemaakt. Een vertaling naar mijn werk: Je kan gewoon beginnen met een applicatie maken en de problemen oplossen als je ze tegen komt. Maar je kan ook eerst beschrijven wat je wilt hebben, dit uittekenen en laten beoordelen door anderen, de stukjes isoleren en ze proberen zo dynamisch mogelijk te maken en dit aan het eind aan elkaar knopen. Dan zal je applicatie er heel anders uit zien en veel duurzamer werken dan als je je mouwen opstroopt en direct aan het werk gaat. Dit geldt ook voor een schilderij.

Ik schrijf er nog wel een keer een filosofische verhandeling over, want nu klinkt het wellicht als wartaal.

De laatste tijd verdiep ik me in "Intelligent Design" en heb daar een leuk boek over gevonden. Ga er nu niet dieper op in, maar ga er wel een paar stukjes over schrijven.

We zijn niet naar de ardennen gegaan door het slechte weer. Gevolg was dat ik weer een kant van Cindy heb ontdekt. Ze is zeker geen beslotenloos typ. We hebben het er maanden over gehad, maar als Punt-je bij paaltje komt gaat het heel snel. We hebben een proefrit gemaakt in een Ford Ka, en ze heeft direct besloten een nieuwe te kopen. Ford had er een groot aantal van gekocht en op kenteken gezet in Mei, en uit deze voorraad heeft ze er 1 gekocht. Ze moeten het plastic er nog afhalen enzo, en volgende week krijgt ze hem. Ik ben er wel blij mee, want het is een redelijke veilige auto (met alles erop en eraan), en wat meer auto dan veel van die super kleine auto's tegenwoordig. En nieuw, dus voorlopig geen omkijken naar. Vond het wel leuk om te zien hoe ze zo snel toch zo'n grote beslissing neemt (en haar zuur verdiende spaargeld voor een groot deel uitgeeft).

Henri
~~~~
"You can either agree with me or be wrong."

Kristen Elise