4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Lek Inzicht II

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 28 Nov 2005 : 15:17:22
Op 1 Juli 2002 schreef ik een topic “Lek inzicht”. Ik had een lekkage in Scheveningen en daar was ik behoorlijk gestressed over. Zo erg dat het eigenlijk de trigger was om een huis te kopen. Afgelopen vrijdag was het bizar weer. In het Oosten enorm veel sneeuw, bij ons enorme wind. Een tuinlamp was stuk gewaaid en had voor kortsluiting gezorgd, op kantoor had een ander bedrijf een grote lekkage en ook bij ons viel een stop uit. Die van de verwarming, dus gaandeweg werd het kouder en de verhuurder was niet te bereiken. In het weekend was het dus niet opgelost en we wisten dat het dus een koude koelcel zou worden op maandag. Voordat ik naar kantoor ging vanochtend had ik ineens een ingeving en nam ik een verlengsnoer mee. Dit was voorlopig de oplossing, dus de verwarming kon weer aan. Zo’n weekend kou doet echt wel wat met het beton. We hebben nu kartonnen dozen onder de bureau’s neergelegd omdat ons voeten steenkoud worden, echt bizar. Ook wordt het niet echt warm ondanks dat alles hoog staat. Thuis heb ik de kortsluiting ook verholpen, maar geen idee wie ik nu moet bellen om een nieuwe tuinverlichting te maken (hovenier of electricien?). En nu kom ik op een punt (lees inzicht). Elke keer als ik niet echt weet wat ik moet doen neem ik dramatische beslissingen (huis kopen omdat ik een lekkage heb), of schuif ik beslissingen voor me uit. Zo werkt het overigens ook als je met mensen samenwerkt. Als je onduidelijke instructies geeft gebeurd er gewoon niets. Maar goed, ik zie dan allemaal dingen in het huis die me "bang" maken, de vorige bewoners hebben van een aantal dingen een potje gemaakt. Niet erg, dat is hun goed recht, alleen omdat ik niet weet hoe ik bepaalde dingen aan moet pakken stel ik ze steeds uit. En als ik dan met oplossingen kom zijn die al snel radicaal.

Nu heb ik ook wat met onze HR ketel. Als ik deze vul, moet ik hem na vier maanden weer bijvullen. Dus misschien dat ik weer ergens een lek heb. Nu heb ik mezelf tot kalmte gemaand en gewoon gedaan wat ik zo moeten doen, een afspraak gemaakt met het onderhoudsbedrijf. Ook heb ik het beveiligingsbedrijf gebeld hoe ik een brief moet schrijven om het onderhoud op te zeggen. Ik maak het alarm wel als het stuk gaat, maar omdat ik niet meer voor mezelf werk kan ik die kosten ook niet meer aftrekken. Ik zit nog steeds in het proces van “ik moet meer sparen, ik moet bezuinigen”.

Over bezuinigen gesproken. Dit weekend hebben we een nieuw bed gekocht. Dat was een hele bevalling. Eerder schreef ik al dat een bed al snel 2200 euro kost en dat ik dat teveel vind in verhouding wat je ervoor krijgt. Het bed is noodzakelijk geworden, aangezien het waterbed wel lekker warm is, maar niet goed meer ligt. Na –voor mij doen- veel zoeken en opletten hebben we het bed compleet voor 935 euro. Dan hebben de het ledikant wat we willen, de auping spiraal bodems en de matrassen van de Ikea. Ik hou niet van Ikea maar een bepaald matras kwam als beste uit de test en was maar 149 euro. Het Auping matras wat we hadden gezien kwam ook in de test voor maar koste ruim 500 euro en had nets iets mindere cijfers. Cin en ik verdienen best goed samen maar houden er veel te weinig van over. Ze is gestopt met roken, maar hoewel dat een besparing is van 120 euro per maand merk je daar toch niets van. De eenmanszaak ben ik nu aan het afsluiten, maar ook dat gaat niet soepel. Elk jaar moest ik wel weer bijbetalen maar omdat ik het nu van een salaris moet doen komt dat een stuk harder aan. Het is mijn streven om bij het verrekenen van de hypotheek volgend jaar (ik betaal deze bruto) op nul te komen. En Cindy helpt me wat meer een spaar mentaliteit te krijgen.

De donkere dagen maken dat ik me nog minder beweeg. ’s Avonds ga je nu eenmaal niet graag de deur meer uit in vergelijking met de zomer waarop het in de avonden gewoon licht is. En ik kan me er nog steeds niet toe zetten te gaan sporten. Een sportschool is zo saai en ondanks dat je voldoening voelt als je bent geweest moet ik mezelf erheen sleuren en is het bovendien schreeuwend duur. Eigenlijk moet ik gewoon naar mijn werk blijven fietsen, maar het weer is nu niet echt uitnodigend. De noodzaak wordt wel groter want ik ben nu bijna 87 kilo en voel me ook gewoon “vol”.

Henri

~~~~
Leven is alles en het enige wat je écht hebt. Dat inzicht plaatst de rest in perspectief. Zelfs het leven wat je geeft is niet van jou, maar bij jou.