4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Bijhouden

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 21 Mar 2006 : 10:31:53
De laatste tijd post ik wat nieuwsberichten, maar meer komt er niet van. Dat heeft een goede reden: Er is stress, of iets precieser: Ik voel stress. De ontwikkelingen duren langer en we raken een beetje door onze resources heen. We zijn op zoek naar geld, maar we weten nu dat de bank het niet gaat geven. Ondanks dat de wereld steeds meer om ICT draait is het financieren van software nagenoeg onmogelijk. Aan de ene kant frustrerend, maar aan de andere kant zal de voldoening nog groter zijn als we een commercieel succes worden.

Het levert wel spanning op, maar vooralsnog komen we er met z’n 3-en nog prima uit. We hebben een paar noodscenario’s en hopen dat we daar niet aan toe hoeven komen.

Ook wordt ik wel een beetje moedeloos dat alles steeds duurder wordt. Ben nu met mensen om me heen aan het vergelijken. Eneco vraagt nu 180 euro per maand (afkomend van 140 euro) en dat vind ik best een hoop geld, ook voor andere zaken krijgen we ineens naheffingen . Onlangs hebben we ook en hypotheek gesprek gehad. De ING had een goede deal, tenminste dat werd me verteld tijdens een telefoongesprek. Nu heb ik mijn hypotheek daar, dus ik dacht; “laat maar komen”. Uiteindelijk viel het allemaal een beetje tegen, en was mijn hypotheek best goed. Volgend jaar loopt mijn termijn af en kan ik weer gaan shoppen. Iets wat ik zeker zal doen. De adviseuse was wel aardige en zwanger, dus genoeg gesprekstof.

Vanavond gaan we niet met z’n vieren klaverjassen maar pokeren! Heb ik nog nooit echt gedaan, dus ben benieuwd.

De zwangerschap gaat goed. Toch merk je dat er al een hoop veranderd. Cindy kan niet lang stil zitten, kijkt geen films en uitgaan maakt haar ook niet vrolijk. We kijken echt uit naar de zomer en dat we weer in de tuin kunnen zitten. Daar hebben we dit weekend nog wat in gewerkt en is geen straf om te doen. De zolder hebben we nu ook opgeruimd en we komen steeds dichter bij “klaar voor de baby”.

Het is nu “de volgende dag” en ik heb gepokerd. We waren alle enthousiast hoewel we echt (op Ray na) lekker liepen te stuntelen. Omdat we met losgeld speelde als fiches had ik de losgeld pot meegenomen (Mika had er één die tien keer zo zwaar was). Achteraf was ik alleen pissig op een parkeerboete. Bij Ray in de straat moet je betalen tot zeven of acht uur. Aan de overkant (zo’n vijftig meter verderop) moest de hele avond betaald worden. Ik zag de parkeermeters wel, maar omdat ik een plekkie zocht had ik er niet bij na gedacht dat het beleid per straat zoveel scheelde. Dom, maar ik maak me er ook boos over. In het maximale geval had ik vier euro te weinig betaald voor het parkeren, je krijgt dan een boete van 50 euro. Mijn rechtsvaardigheidsgevoel zegt dat die verhouding van geen kant klopt, en protest is kansloos. In dat opzicht vind ik Zoetermeer wel netjes. Daar krijg je de eerste drie uur gratis parkeren in de parkeergarages, en als je niet van zoeken houdt, dan kun je voor een redelijk bedrag parkeren op straat. (50 cent voor vijftig minuten).

Door het ritme van vroeg naar bed ben ik wel gewend geraakt. Nu sliep ik om een uur of één en ben meteen brak als ik de hele nacht ben doorgegaan….. Ben benieuwd hoe de eerste weken “pappa zijn” worden. Ik kijk er wel naar uit!

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1