4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Dikkie dik

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 04 Apr 2006 : 11:50:54
Als je dit topic leest, dan denk je wellicht dat dit over Cindy gaat. Haar buik groeit gestaag en ik heb er nog te weinig foto’s van gemaakt. Maandag zwemt ze, woensdag gaat ze naar zwangerschaps gymnastiek, maar helaas dit topic gaat over mezelf.

Ik heb de 90 kilo nog net niet geraakt (dit heb ik nog nooit gezien op de weegschaal), maar de laatste keer stond ik op 89,5, en het was ochtend en ik had nog niet gegeten. Waarom kan ik de discipline niet opbrengen om deze groei een halt toe te roepen? Sure, Cindy snoept meer dan normaal, maar ik ga er in mee. Alleen ik hoef niet te bevallen over 3 maanden. De laatste tijd eet ik bewuster, alleen eet ik daarnaast ook onbewust. Ik heb geen snoep op kantoor en ik drink geen suiker in mijn koffie en ik eet bruin brood. Alleen thuis eet ik er ineens vla bij, heb ik een goed gevulde droppot en kan ik niet van de koekjes afblijven. Ik zal dus niet beweren dat het aan mijn stofwisseling ligt.

Cindy vind dit fenomeen wel grappig. Ik maak steeds grapjes over haar buik en gewicht en ze is daarom een tegenoffensief begonnen. Ze vind het vermakelijk hoe makkelijk ze mij toch wel weer een “onzeker” gevoel geeft.

Ik heb een programmaatje gekocht waarmee ik heel makkelijk digitale foto’s op DVD kan branden. Dit begeleid met passende muziek en mooie overgangen. Het is een fluitje van een cent. Om het allemaal een beetje door te krijgen had ik de foto’s van Samos op een DVD’tje geplemd. Kwam mijn zus langs die ernaar keek: “Jezus, ben jij dat?” Doelend op mijn naakte goddelijk lichaam in een zwembroek.

1 + 1 = 2, dus is het ineens een thema. Het narrige van vechten tegen gewicht is anders dan het stoppen met roken. Als je stopt met roken ga je niet dood (leuk die contradictie!), als je stopt met eten wel. Iemand zal dus nooit vol trots vertellen; “Ik ben gestopt met eten”.

Veranderingen in je leven zijn pas mogelijk als je het als een routine in bakt. Je moet dus de “omgeving scheppen” die een gedragdverandering mogelijk maakt. Je hebt een coach nodig en je moet er samen achter staan. Een partner is overigens per definitie geen goede coach. Van je partner neem je namelijk weinig aan (al denk je misschien dat dat anders is).

Maar goed, als je je afvraagt waar in nu zoal mee bezig ben, dan is dat nu mijn gewicht.

Ik ben met Ray naar de film geweest: “V for Vendetta”. We zijn naar het Arena I-max theater gegaan en voor mij was dit de leukste bioscoopervaring ooit!

Heb een review geschreven: http://www.4xs.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=534
M’n zus vond de film niet echt goed en ik kan me dat dan niet voorstellen.

Over m’n werk gaat ik het nu niet hebben, dat komt wel…

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1