4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Bij mij in de straat

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 13 Jun 2006 : 22:49:18
Cindy heeft een IXUS 60 aangeschaft voor een mooie prijs bij de mediamarkt. En ik moet zeggen, een pracht van een camera. Klein, makkelijk mooie foto’s en ziet er ook nog eens leuk uit.

Goddelijk het weer de laatste tijd en ik denk dan ook erg weinig aan mijn dagboek, en aan het opschrijven van alles wat ik voel en meemaak. Cindy heeft nu verlof en met dit weer is dat heerlijk, maar nu is het ook wel wat zwaar. Haar voeten zitten vol met vocht en veel dingen doen is er echt niet bij. Vandaag was het tante-dag en kwamen 3 tantes van Cindy en haar moeder en nicht op bezoek. Morgen is het vriendinnen dag en komen een paar vriendinnen met 5 kinderen op bezoek. Alles is klaar, ook de geboortekaartjes, de proefdruk en enveloppen halen we deze week op. Ik kan me nog moeilijk voorstellen hoe het is om vader te worden hoewel het zo dichtbij komt.

Verders ben ik er de laatste tijd niet heel erg bij. Ik doe maar wat met weinig structuur. Op het werk gaat het gewoon goed en bouw ik verder, maar ik heb niet op hand. Ik schrijf geen verhalen, doe gewoon wat dingen in het huis, en ben samen met Cindy. Voelt goed hoor! Maar alles staat toch in het teken van het leven dat zo gaat veranderen.

Wat wel leuk is: Dit jaar en wat meer dan een jaar geleden heb ik een paar over buren gekregen. Beide vrouwen zijn zwanger (de één pas tien weken, de ander zit al in de zevende maand en is in verwachting van de 2e). Ik ben niet zo assertief om langs te gaan, maar door de zon en dat ik de vuilbak op moest halen kwamen we aan de praat en was het half één toen we uitgepraat waren. De eerste voetbal-wedstrijd van nederland heb ik daar gekeken en was erg gezellig. We hebben ook nog andere overburen gekregen en ook zij is zwanger, maar heb nog niet echt met hun gesproken. Al met al zijn er per eind januari 7 kinderen onder de één jaar in de twee rijtjes huizen die onze straat bevat. Een echte verjongingsslag en natuurlijk wel leuk. Zo leren “de ouders” elkaar ook kennen .

Aan de andere kant van de schaal van beginnend leven is de kwetsbaarheid ervan. De vrijdag van Pinksteren werd de vader van Raymond getroffen door een zware hartinfarct door een scheurtje in de kransslagader. Het is niet aan mij om over de details te schrijven, behalve dat het me erg aangreep. Als door een wonder heeft hij het overleefd en is nu van IC af. Ik (en velen met mij) kunnen alleen maar hopen dat hij er weer helemaal bovenop komt en gelukkig zijn de tekenen steeds beter. Het maakt allemaal weer duidelijk hoe kwetsbaar het leven is, en hoe dankbaar we moeten zijn met elke dag in gezondheid. Cliché, maar niet voor niets.

Afgelopen vrijdag hebben we voor het eerst een uitje met Arcencus gehad, uiteten, that is. Lekker Wokken zonder Mokken. Zaterdag daarna hebben we met wat vrienden voor weinig in de 2e scheveningsehaven gegeten bij “The Past Company”. Naast dat het gezellig en goed eten was, viel ook de rekening erg mee: 167 euro voor zeven man. En dat was voorgerecht, hoofdgerecht nagerecht en drank. Aanrader dus!

Ik ga mijn mandje nu in, ik hoop dat ik de frequentie van schrijven wat kan opkrikken…

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1