4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Speciaal
 Opinie
 Bizar verhaal

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 22 Feb 2007 : 12:01:43
Gisteren was ik pokeren met vrienden. Toen ik thuis kwam vertelde Cindy dat ze had gekeken naar Hello Goodbye op Nederland 1. Dat is een programma wat gepresenteert wordt door Joris Linssen en wordt gefilmd op schiphol. Hij interviewt mensen die op hun partner/kind of wat dan ook wachten en vraagt naar hun achtergrond. Erg leuk om naar te kijken, maar ik schrijf dit nu omdat Cindy ook vertelde van een gozer die wachten op zijn vriendin.

Zij hadden rondgetrokken door Amerika (Verenigde Staten) en waren opgehouden door een Sneeuwstorm in Denver. Toch wilde ze ook nog naar Mexico maar hun visum was tien dagen verlopen. Bij de grens werden ze gearresteerd en in een deportatiekamp gezet. Daarna heeft hij meer dan een maand in een zwaar beveiligde gevangenis gezeten en zijn vriendin twee maanden. Hij heeft zelfs nog in een isoleercel gezeten waar ze hem te weinig eten gaven en s nachts wakker hielden door dingen te zeggen Im gonna kill you, Im gonna f*ck you in the *ss. Pas na een maand hebben ze via e-mail contact op kunnen nemen met familie. Na uitleg kreeg hij te horen. These are the rules, we follow them.

De aflevering (kijk vooral naar de laatste tien minuten) is te zien op : http://player.omroep.nl/?aflid=4040412

Ik begreep van de site dat het stel Wesley en Mirjam heet (ze reageerde ook op de site in het gastenboek en zullen als het goed is ook spreektijd krijgen bij Nova). Als iemand meer leest, hou me op de hoogte. Dit vind ik wel weer een aanleiding tot een kruistocht.

Ik wil het verhaal verder uitzoeken om te horen wat er nu precies gebeurd is voordat ik helemaal los ga met mn mening. Maar als dit waar is, dan vraag ik me een aantal dingen af: In nederland kun je maar een beperkte tijd vastgehouden worden zonder aanklacht. Je hebt recht op een telefoongesprek, etc.

Stel dat Wesley of Mirjam mishandeld zou zijn door medegevangen of wat dan ook. Dan hou je daar een levenslang trauma aan over. En voor wat? Met een nederlands paspoort ben je toch beschermt? Natuurlijk is het aan alle kanten fout, begrijp me niet verkeerd! Ook mexicanen verdienen deze behandeling niet. Maar het geeft wel aan dat Amerika steeds meer Big Brother trekken krijgt en volledig doorslaat in hun strijd tegen terroristen, daar zullen ze het wel weer op gooien.

Amerika heeft ook Nederland bijgestaan in de tweede wereldoorlog en Marshall hulp verleend. Maar dat was niet deze regering, deze generatie en zijn daar dus geen dank meer aan verschuldigd of hebben enige verplichtingen naar dat land. Het verlenen van een dienst als bondgenoot heeft ook een houdbaarheidsdatum en kan niet eeuwig gebruikt worden. Het is tijd om beleid te maken en ons af te zetten tegen het terrorisme wat Amerika onderhand uitvoert. Dit is ook een vorm van radicalisering.

Ik vind het een heftig verhaal en wens Wesley en Mirjam in ieder geval veel sterkte en hopelijk komt er een genoegdoening en kan er iets aan deze praktijken gedaan worden. Ik denk dat ik maar meteen lid wordt van Amnesty .

Begrijp me overigens niet verkeerd. Ik ben niet tegen amerikanen als mensen. Maar tegen het beleid wat daar gevoerd wordt en dat ze zich niets meer van de wereld aantrekken en zich arrogant opstellen.

Hier nog een link naar de site: http://www.hellogoodbye.nl/

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1