4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Leon 1 jaar

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 22 Jul 2007 : 21:41:44
Het is nu al weer zondag en Leon zijn verjaardag was woensdag. Alles gaat door en hoewel we het weekend geen sociale dingen hadden waren we toch druk in de weer.

Zijn verjaardag was leuker dan ik me had voorgesteld. Een grote regenbui trok net langs en we hadden de hele dag mooi weer. Leon is te jong om te beseffen dat het zijn verjaardag is, toch voelde hij dondersgoed aan dat er iets was en dat het met hem te maken had.

Eén van de kado’s waar we nieuwsgierig naar waren was de duwwagen blokkendoos die hij van Leo en Marja kreeg. En ja hoor, na het uitpakken even schroeven – Leon erachter takelen – en… hij ging direct lopen. Door het gras, dus hij moest echt zijn best doen. Op een gegeven moment was het gezellig druk en was iedereen aan de praat en zag ik Leon met tong uit zijn mond door het gras ploegen. De hele dag is ie vrolijk geweest en vond hij alles best. Geen huilen, zeuren of wat dan ook, hij was gewoon in zijn nopjes. In de avond ging hij gewoon slapen en de volgende dag heeft ie nog heel veel gespeeld zonder dat hij uit zijn doen was ofzo. Cindy had het ook erg naar haar zin en toen om elf uur iedereen naar huis ging, ging het lampje bij haar ook uit. Ik had nog wat energie en met de radio aan en een biertje erbij heb ik het huis aankant gemaakt. Uiteindelijk had ik daar meer schik in dan verwacht en heb ik het meteen goed gedaan. Waar ik niet op gerekend had was toen ik uiteindelijk ging slapen, Leon wakker werd en blijkbaar toch al die indrukken zat te verwerken. Hij staat tegenwoordig (soms in zijn slaap) in zijn bed, en als ie staat gaat ie niet uit zichzelf meer liggen. Dat was uiteindelijk best wel even heftig en heeft wel een uur of twee geduurt.

De avond voor zijn verjaardag hebben we nog in de tuin ge-bbq-t, en dat was heel gezellig met lekker weer. Natuurlijk lang gehad over de avonden van de bevalling en over hoe het allemaal is gegaan en dat er al een jaar voorbij was gegaan. Erg leuk.

Soms zeggen mensen wel eens “Ineens gaat het hard”. Dat gevoel heb ik geen één keer gehad, tot een paar weken terug toen we van vakantie terug kwamen. En dat gevoel heb ik nog steeds. Elke dag doet Leon weer nieuwe dingen en zie je hem verbanden leggen en wordt ie steeds soepeler in staan, liggen, zitten. Het enige wat ie niet graag doet is van staan naar zitten.

Een andere anekdote gaat over “tussen ouders in slapen”. En vooral dat als je dat één keer doet, je er niet meer vanaf komt. Wij verlangen ernaar dat hij juist een keer tussen ons in ligt. Wat in de ochtend of in de avond als ie moe is, zodra hij op ons bed ligt, begint hij met keten. Zo druk dat zijn haren er nat van worden. Al zouden we het willen, tussen ons in zal hij vooralsnog niet slapen.

We hebben enorm veel kado’s gehad, praktisch geen kleren en vooral speelgoed. Frapant dat de meeste dingen elkaar gewoon aanvullen en we eigenlijk geen dubbele dingen hebben. Het was een heerlijke verjaardag en wij hebben er in ieder geval veel plezier aan beleeft.

Voor het eten hadden we salades besteld en stokbroden enzo. Deze waren wel lekker, alleen was het minder dan we verwacht hadden. De volgende keer zorgen we dat we teveel hebben.

Leon vind zoetigheid overigens maar niets. Van de taart had ie wel wat geprobeerd, maar een zooitje heeft ie er niet van gemaakt en na een paar hapjes hoefde hij niets meer.

Vandaag zijn we nog wezen wandelen in het prachtige bos Clingendael. Daarna hebben we de Mc Donalds gehit. Eerst wilde Leon de frietjes niet (de vorige keer), maar nu heeft ie er toch een paar gegeten. We zijn z’n ritme ook aan het aanpassen en willen dat ie er nu bij zit bij het eten. Meteen daad bij woord gedaan en hij heeft zijn fles gedronken toen wij aten. Daarna heb ik hem wat hapjes laten eten van ons eten en dat ging er prima in.

Ik ga zo mijn mandje in, van de week wellicht weer wat foto’s…..

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1