4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Recensies
 Boeken
 De vliegeraar - Khaled Hosseini

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 12 Oct 2007 : 21:20:18
ISBN : 9023418999

Voor mijn moeder had ik een boek gekocht: Duizend Schitterende Zonnen ook van Khaled. Zijn debuut "de vliegeraar" werd voor tien euro aangeboden en deze heb ik gekocht en gelezen. http://nl.wikipedia.org/wiki/De_vliegeraar bevat meer informatie en een beschrijving van het verhaal welke je niet moet lezen omdat het een samenvatting is.

Amir is een zoon van een succesvolle zakenman en beleefd zijn jeugd in Afghanistan hij groeit om met een bediende Hassan. Amir maakt wat mee wat een sterk stempel op zijn leven drukt, en op een gegeven moment krijgt hij de kans om daar iets mee te doen.

Ik heb genoten van het boek, hoewel het geen vrolijk verhaal is. Op veel momenten kan ik meeleven met wat er gebeurd en dat maakt het verhaal pakkend. Ik ben een trage lezer, maar toen ik een gegeven moment over de helft was las ik meer en sneller en nu is het uit.

Zijn stijl is eenvoudig en soms is het iets te simpel geschreven, maar niet zo erg dat het stoort.

De thema's schuld en verlossing spreken mij erg aan en daarom vond ik het overal genomen een goed boek.

Ik geef het een zeven.

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1