4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Ouders toch gelukkiger

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 03 Nov 2007 : 14:07:38
Er was laatst een onderzoek dat het geluk van mensen met en mensen zonder kinderen vergeleek. Als je het rationeel oppakt en dingen op een lijstje zet met eerst de mindere kanten: minder slapen, minder vrijheid, meer plannen, minder spannende vakanties, minder sex, etc. En dan een lijstje maakt met de positieve kanten van het ouder schap, dan lijkt het per saldo dat het niet handig is om pappa of mamma te worden. Het lijstje met leuke kanten is namelijk kort.

De praktijk is dat een overgrote meerderheid pappa of mamma wordt en dit niet zouden willen inwisselen voor een kinderloos bestaan. Aan de ene kant is ook dat weer logisch want de consequentie van ouderloos zijn is dat je je kind moet missen en dat je nu eenmaal voor dit leven gekozen hebt, en dat je alleen al schaamt als de gedachte in je opkomt. Aan de andere kant, het ouder zijn zorgt elke dag weer voor veel geluk momenten. Meerdere keren per dag wordt ik door hem vertederd en voel ik vooral een hoop liefde, elke dag weer! Heerlijk om hem te horen lachen, of hem te zien groeien als ik een vraag stel (“waar is Boedhha”) en hij het juiste antwoord weet.

Natuurlijk is het niet altijd rozegeur en maneschijn, maar sinds hij loopt vind ik het een heel stuk leuker worden. Het geeft weer een stuk vrijheid terug. Nu moet ie de laatste tijd wel weinig hebben van drukte om hem heen. Laatst was Marlene jarig en toen bleef hij heel erg aan me hangen. Maar als ie dan weer thuis komt of hij zich thuis voelt ergens, dan is het een grote bonk energie, lachen en praatjes maken. Om zeven uur gaan zijn luiken echter dicht en is de avond voor ons. Pest is wel dat ik dan ook wel redelijk moe ben en er van schrijven bijvoorbeeld weinig terecht komt. Ik speel de laatste tijd wel weer spelletjes op de PC en daar heb ik veel lol in. Dat zijn wel spelletjes van een paar jaar oud, want die moderne dingen kan ik niet goed meer draaien. Heel gemeen, want nu wil ik een nieuwe pc! Het is echt bizar als je de graphics van nu bekijkt wat mogelijk is! Ik heb ook wel een XBOX 360, maar op een normale TV ziet dat er niet veel beter uit dan de oude XBOX. En daarnaast vind Cindy het vervelend als ik de TV inneem.

Het werk gaat allemaal gewoon door. Geen klagen, het gaat allemaal goed en het lijkt erop dat MaxCC ook van de grond komt. Goede dingen hebben blijkbaar tijd nodig. Met Jenny en Ferry hebben we weer een heidag gehad en plannen gemaakt voor het komende jaar. Een half jaar geleden zaten we in de piepzak omdat we veel geinvesteerd hadden en hebben we een plan gemaakt. Dat pakte heel goed uit en nu kunnen we weer kijken waarin we willen investeren en welk kant we op willen. Zo langzamerhand worden we echte ondernemers.

Ik ben wel weer aan vakantie toe. De laatste week van het jaar heb ik vrij genomen, maar ik wil ook wel weer op vakantie. Ergens heen waar de zon schijnt. Maar zo teruglezend heb ik dus weinig te melden. Op mijn blogs wil ik nog wel eens wat schrijven en ik heb ook wat kleine technische artikelen die ik snel wil plaatsen. Ik schrijf meer omdat het al een maand geleden is dat ik mijn vorige stukje schreef en eigenlijk wil ik niet dat daar steeds zoveel tijd tussen zit.

Om toch terug te komen op de titel. In de ouders van nu (ja daar hebben we een abonnement op) stond een artikel dat een beetje begon als de eerste alinea. Maar er ook nog over schreef dat je steeds weer dingen opnieuw beleefd door de ogen van je kind. En dat de mindere kanten (de vijfjes en de zesjes) goed gemaakt werden door de negens en de tienen die de mensen gaven aan de leuke kanten van het ouderschap. Gemiddeld zijn ouders dus net zo gelukkig als niet-ouders, alleen de verdeling van punten licht wat anders met meer pieken en dalen. Daarnaast kan ik me voorstellen dat als je kinderen ouder zijn, dit allemaal weer veranderd…

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1