4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Een nieuw begin

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 01 Jul 2008 : 14:48:27
Elke keer als ik van vakantie terug kom heb ik het gevoel van een nieuw begin. Dat had ik al toen ik jong was. Dan wilde ik mijn vrienden laten zien wat ik allemaal kon en vertelde ik wat ik allemaal ging doen. De laatste maanden had ik last van een hele onregelmatige hartslag, vooral als ik ’s avonds naar bed ging. Nu is dat helemaal weg, dus het had allemaal best met spanning te maken, al voelde ik daar rationeel niet zoveel van. Harting Bank, waar ik het laatste jaar gezeten had, is voor mij in principe nu afgelopen en ik was maandag vol frisse moed naar werk gegaan. Ik kon alleen mijn draai niet echt vinden en twee potentiële opdrachten zijn voorlopig uitgesteld.

Een andere misstap is die van Ziggo geweest. Ik had me zes weken geleden daar aangemeld voor internet en telefonie, maar na een paar keer bellen zou het geleverd gaan worden. Na mijn vakantie weer gebeld en ze konden geen bestelling terug vinden… Omdat ze toch geen vast IP aanbieden en omdat hun prijs ook elders te krijgen is heb ik me nu aangemeld bij Tele2. Ze komen goed uit een test, bieden een hoop voor een laag bedrag, geven een vast IP adres en last but not least: Zij maken weer gebruik van een vaste lijn. Bij XS4ALL is mijn VOIP verbinding altijd van slechte kwaliteit geweest, dus ik ben blij dat ik nu weer over kan naar vast. Door dit debacle kan ik dus ook niet zo gemakkelijk mijn foto’s plaatsen en zul je het voorlopig met mijn verhaal moeten doen.

De eerste week zaten we in een stacaravan in Mornas – Provence – Zuid – Frankrijk. De eerste dagen regen en minder weer dus balen, maar erna hebben we alleen nog maar 30 graden en hoger gehad onder een strakblauwe hemel. Er was een heerlijk zwembad en na een aanloop periode van een dag was Leon er niet meer weg te slaan. Tussendoor ook nog voetbal gekeken en het was allemaal best goed. De 2e week was in een huis waar we drie jaar geleden ook zijn geweest, een zeer mooi landhuis a la villa felderhof. Net als de eerste keer viel mijn mond weer open en het huis en de tuin alleen al zijn garantie voor een goede tijd. Elke dag brood halen in Vaison La Romaine met Leon samen (daar werd ie overigens ook nog heel bijna van zijn sokken gereden!) en lekker alles samen doen (met Co, Peggy, Farideh, Ivo, Levi, Benno, Marlène en Julia), en dat ging heel soepel. Elke avond tot laat buiten zitten in het aangezicht van de Mont Ventoux en met een lekker wijntje/biertje en praten over niets en van alles. Leon heeft het de hele vakantie naar zijn zin gehad, maar twee keer werd ie wakker na zijn middagslaapje in totale paniek. Dan was ie gewoon wakker en krijste hij enorm. Na een paar minuten zakte ie dan in en was ie ineens heel suf en heel lief. Het lijkt er dus op dat ie gewoon nog in een droom zat ofzo en nog niet wakker was.

Pas toen we weer thuis waren merkten we dat Leon toch enorm veel bijgeleerd heeft. Niet alleen qua klimmen en bewegen, maar ook praten. Hij kan zich steeds beter uitdrukken en zit vol goede energie en zin. Gek genoeg ben ik de laatste dagen wel een beetje van slag en chagrijnig en ben ik niet zo lief voor Cindy. Maar dat heeft er mee te maken dat ze door haar rug is gegaan en ik dan extra veel doe en weinig tijd voor mezelf heb gehad. Dat ik dan een langzame start maak op m’n werk, maakt het er niet beter op. Ben nog even mijn richting aan het zoeken, maar ik kom er wel. Ook dat ik thuis geen internet heb is best even wennen en behelpen. Aan de ene kant vind ik het niet zo erg omdat het duidelijk maakt wat voor impact het internet op mijn leven heeft, maar aan de andere kant is het wel klooien met agenda’s, webmail op m’n werk en het feit dat ik niet zomaar overal bij kan. Nouja, dan geniet ik er destemeer van als alles het weer doet. Over twee weken in Leon jarig en daarna moeten we aan de keuken beginnen die eind van de maand geleverd wordt. Dat vind ik best spannend omdat ik geen clue heb, hoe ik het aan ga pakken.

Als je het allemaal samenvat zijn het luxe problemen en maak ik me er niet druk om. Gisteren ook zomaar even een proefrit gemaakt in een Honda Civic Hybride en ik denk dat ik wel overstag ga: Goedkoop in de lease, goedkoop met benzine en goedkoop met de bijtelling. Dat het dan niet zo hoog zit als de Sportage en iets minder ruim is en geen trekhaak kan hebben en wat minder goed rijdt neem ik dan wel op de koop toe.

Als voornemen heb ik om wat te gaan mediteren, wie weet wat voor goeds daaruit komt…

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1