4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Leon
 1 December 2008: Het wordt steeds lastiger

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 01 Dec 2008 : 22:22:41
Leon is over zes weken tweeënhalf, en dat schijnt het hoogtepunt van zijn peuterpubertijd te zijn. Alle ontwikkelingen volgen zich in een rap tempo op. Zijn praten en begrip wordt steeds beter, maar ook zijn drang naar nieuwe dingen. Speelgoed is veel minder interessant dan het echte werk. Nu wil hij twee keer per dag in de meterkast kijken en als ik die open maak zegt hij “Gefaarlek” en wijst en benoemd het water, gas en elektriciteit. Laatst deed ik de meterkast open en mieterde hij meteen zijn Aap in het gat. Toen ik zei dat Aap nu helemaal alleen in de kelder lag vond hij dat uiteindelijk wel zielig, maar het is vooral stout. Sinds twee weken hebben wij een nieuwe vloer en Cindy zegt dat Japie (de poes die onlangs is gaan hemelen) wraak komt nemen. Leon heeft de vloer tot het bizarre getest. Twee weken geleden stond de teller van overgeven op drie. Zijn eerste twee jaar heeft hij dus maar drie keer overgegeven. Deze twee weken al vijf keer. Over de nieuwe vloer… Maar ook sinaasappelsap, melk, vla en zand heeft hij al over de vloer uitgestort. Vandaag is hij zelfs twee keer over zijn nek gegaan. En niet omdat ie ziek is. Vanochtend had hij blijkbaar teveel pap gegeten en vanavond stak hij doodleuk zijn hand in zijn mond. Het maakt overigens weinig indruk op hem. Hij vraagt alleen om nieuwe kleren. Na zijn overgeven kreeg hij toch nog een toetje, die eet hij dan met een slabber om. Toen hij klaar was trok hij zijn zwabber uit en gooide hem op de grond. Alleen zat zijn slab onder de vla en die kant kwam weer op…. De nieuwe vloer. En zo gaat het maar verder. Als ik mijn stem verhef gaat ie zelf al op de gang zitten en doet de deur achter hem dicht. Dat voelt dus ook niet meer als een straf. Dan geef ik hem een beker melk en zorg ik dat hij op zijn stoel zit als hij het opdrinkt (wat liever loopt en drinkt hij tegelijk). Die melkspetters maken namelijk doffe vlekken als je ze niet met de juiste doek afneemt. Tijdens het drinken doet ie dat eerst met één hand (en de beker schuin in zijn mond), dan probeert hij langzaam kunstjes; zoals zijn hoofd achterover te houden en dan de fles zonder handen in zijn mond te zetten. Of klemt hij de beker tussen zijn knieën. Maar goed: Hij heeft dus heel veel manieren om soort van te klieren. Vervolgens bakt ie weer zoete broodjes en is hij uiterst lief. Op de crèche is hij een voorbeeldig jongetje. Nog een laatste actie van hem: Hij vind een poepluier vervangen geen feest, dus hij houdt zijn mond als ie gepoept heeft. Vervolgens is zijn romper weer vies en ben ik weer boos. Dan ligt hij op de commode en veegt hij express nog even de potjes ervan af. Of grist hij een tube vet uit mijn hand en knijpt er bewust hard in. Als ik hem dan boos aankijk begint hij zo ondeugend en lief te lachen en dan moet ik ook lachen en neemt hij me vervolgens niet meer serieus. Als we overigens ergens met hem zijn dan is hij heel gezellig, vrolijk en lief. Maar thuis zet hij zich behoorlijk tegen ons af. Hij is heel lief, maar af en toe wel heel vermoeiend en hou ik mijn hart vast als Cindy dalijk hoogzwanger is.

Leon kijkt niet echt tv en is niet snel geboeid. In de zomer was hij een tijdje Cars gek, maar dat ging weer voorbij. Laatst had ik wat van Dora gedownload om te kijken of hij dat wat vond. Eerder keek hij er nauwelijks naar, maar nu bleef het hangen! Zaterdagochtend vraagt ie meteen naar Dora en heb ik een uur de tijd om een boek te lezen. Ideaal! Ik hoef me absoluut niet lullig te voelen, want over een week is dat ook weer voorbij. Ik wou dat ie wat meer met zijn speelgoed speelde. Vrijdag is het Sinterklaas en dan krijgt ie van alles, hopen dat er wat tussenzit wat hem echt raakt. We twijfelde tussen een garage met auto’s en een keukentje aangezien hij altijd mee wil helpen met koken. Dit weekend hadden we wat tijd om naar een nieuwe kast te kijken en wat voor Sinterklaas. In de laatste winkel van meubels vonden we uiteindelijk een cadeau voor Leon: Een keuken (in een meubelzaak! Vaag!). Nu kijken of hij er wat van bakt….

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1