4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Onbegrip

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 21 Mar 2011 : 11:56:21
De laatste twee weekenden zijn we getrakteerd op prachtig weer! In de zon kon je zonder jas naar buiten en elk jaar voel ik me dan weer als een koe die na de winter voor het eerst naar buiten mag. Ik ga schrijven over mijn gezin en kindertjes, als je daar geen zin in hebt is nu de tijd om te skippen, hoewel, eerst nog twee tech dingen.
Ik ben sinds een paar weken “legaal” als het op muziek aankomt. Ik betaal een tientje per maand voor Spotify. Dat is een muziek streaming dienst. Je kan op je computer of slimme telefoon onbeperkt luisteren naar meer dan tien miljoen nummers. Ook downloaden kan ermee, al ben je de downloads kwijt op het moment dat je geen tien euro per maand meer betaald. Op de computer met internetverbinding is Spotify tot twintig uur per maand gratis, maar omdat ik ook onderweg wilde luisteren heb ik besloten te betalen. Nederlanders zijn niet zo van online abonnementen, maar ik begin er langzaam aan te wennen. Betaal ook 50 euro per maand voor mijn telefoon, dus dat tientje is niet zo gek veel en momenteel ben ik er lyrisch van. Gewoon allemaal muziek van vroeger, filmmuziek en klassiek, praktisch alles is te vinden. Nu in de trein naar Eindhoven zit ik ook lekker te luisteren (en te typen).
Tweede dingetje gaat over Mac. De laatste tijd werk ik veel met Mac OS X (besturingssyteem van Apple) en veel met Windows 7. De twee grootste voordelen van Mac OS vind ik de software die je erbij krijgt die heel waardevol is zoals het programma om foto’s te beheren. Het andere voordeel vind ik dat de batterij van mijn laptop veel langer meegaat onder Mac. Windows op mijn Apple MacBook Pro leegt de batterij in een ruime vier uur. Onder Mac OS doe ik er negen uur over. Maar als ik kijk naar gebruik vind ik Windows veel fijner. Komt wellicht dat ik er al veel langer mee werk, maar toch. Het switchen tussen programma’s, een browser maximaliseren, even snel iets uit een mapje halen kost me steeds meer tijd en moeite dan onder Windows. Ik ben dus niet zomaar een Apple fanboy en zeker geen Windows Basher.
Als je niet over kinderen wilt lezen, stop hier #61514;
Allereerst, we hebben een tien minuten gesprek gehad op school over Leon en zijn “rapport” is onvoldoende. Er was geen enkel goedje en veel was matig of slecht. Het leek de juffen beter dat hij wellicht in groep 1 blijft volgend jaar. Hoewel ik me kan vinden in hun opmerkingen en wat zij zeggen, ik herken ook wel dat Leon niet oplet als er voor een groep iets wordt uitgelegd. Alleen, als ze hem nog een jaar willen laten “kleuteren”, dan kan hij dat voor mijn gevoel beter in groep 2 doen. Ik zie het niet zo zitten dat hij volgend jaar in een klas komt met allemaal kinderen die net vier geworden zijn, daar wordt hij niet beter van en kan hij geen voorbeeld aan nemen. Leon kan af en toe ook wel eens gek uit de hoek komen of doen alsof hij niet lekker is. Ik denk dat het is dat hij zich dan geen houding weet te geven. Zo wil hij ook wel eens een woord vijf keer herhalen omdat hij begint te praten voordat hij precies weet wat hij wil zeggen. De juffen struikelen overigens het meest over het sociale aspect. Leon oogt onzeker of verlegen en speelt daarom voornamelijk alleen en zal niet snel contact zoeken met klasgenootjes. Cindy en ik hebben dus voorgenomen om daar onze energie in te steken; hem beleefd antwoord te laten geven als hem iets wordt gevraagd en hem stimuleren wat meer ze zeggen wat hij denkt tegen andere kindertjes. Nu is hij een heel ander persoontje dan Evelien. Evelien is extravert, stapt overal op af, als iemand gezellig is krijgt deze een knuffel en lijkt gewoon heel ongedwongen. Naast dat dit ook nog kan veranderen is de situatie voor haar ook iets anders als tweede. Maar bovenal; anders is niet beter. Gewoon anders. Maar goed, we nemen wat ons gezegd is ter harte en dat kan nooit kwaad. Zie het wel als uitdaging om Leon te stimuleren en de Juffen een poepje te laten ruiken. Leon heeft op zondag zwemles en op zich gaat dit best goed, maar je ziet dat hij er nog niet alles uit haalt. Ik was met hem gaan zwemmen zaterdag en dat was heerlijk. Hij sprong in het water, ging kopje onder, liet zich meedrijven in de stroom en was al heel anders dan het weekend in Weerterberg. Ook stond er dat zijn grove motoriek matig was, en hier ben ik het niet mee eens, hij klimt, bouwt en kan fietsen (ook van heuveltjes af) alsof er geen morgen komt. Hij laat het misschien niet zo zien op school. Nou goed, we hebben een uitdaging tot de zomer en ik heb er zin in.
Ik maak van mijn hart geen moordkuil en als ik met vrienden ben (waarvan er een paar ook kinderen hebben) vertel ik regelmatig over wat ik het lastigst aan ouderschap vind. Het stukje vrijheidsberoving. In de ochtend sta je met ze op, en als je niet werkt, ben je met ze bezig en in de avond als ze slapen moet je bijkomen van de inspanning. Momenteel ervaar ik zo weinig vrijheid dat ik dit best pittig vind. Daar krijg ik kritiek op, vooral van de vrienden die geen kinderen hebben. En op zich begrijp ik hun beleving hierin. Ik heb voor kinderen gekozen en als ik opnieuw zou kiezen zou de keuze niet anders zijn. Ik ben ook erg dankbaar voor mijn vaderschap, maar het is zeker niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Voorheen zou ik nooit kunnen geloven dat ouder zijn van twee kleine kinderen zo’n grote investering was. Soms sta ik er gewoon versteld van. Als je geen kinderen hebt kun je je niet voorstellen wat het is om zo intensief de hele dag je aandacht moet richten op iets wat zeker niet altijd prikkelend is, of soms ronduit vervelend of saai. Keur ik daarmee mijn kinderen af? Absoluut niet! Ik doe wat ik moet doen en dit wil ik ook, maar het is geen makkie en dat wil ik dan ook uitten. Kan me best voorstellen dat als je zelf geen kinderen hebt, dat dit irritant kan zijn, maar het is ook niet zo dat ik constant over de kinderen praat (zoals ik in het begin met Leon wel deed, lyrisch was ik!). Dat ik werd bekritiseerd heeft natuurlijk ook een andere oorzaak: referentiekader (dus wat de ander heeft mee gemaakt). Maar goed, genoeg erover. Over een paar jaar is alles weer anders. Ik ben best gelukkig en voel me bevoorrecht. Hoe heftig moet het zijn als alleenstaande moeder van twee kleine kinderen, of als je een kind hebt dat zo ziek is dat het continu verzorging nodig heeft. Als laatste wil ik erover kwijt dat het ook met seizoenen te maken heeft. De winter is in dat opzicht best wel een killer die korte dagen en als het zo’n regenachtige dag is. De laatste weekenden waren dus echt een traktatie.

Henri

~~~~
'Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt.

Abraham Lincoln