4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Moeizaam, maar een stapje verder
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 22 Feb 2002 :  22:44:50  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Het is vrijdagavond tien uur en Malinka zal zo wel bellen dat ze klaar is met werken. Ik heb net weer een les doorgenomen in Visual Studio.NET van microsoft. Het is erg mooi spul en hier zit echt de toekomst in, maar het is wel moeilijk en het doornemen van de tutorials is tijdrovend. Als ik dan eenmaal bezig ben dan gaat het wel, maar ik voel elke keer een flinke weerstand om er mee te beginnen.

Aan het begin van de week had ik erg last van mijn rechterarm. Toen overviel de angst me dat ik misschien RSI opgelopen had. Dat is me niet eerder gebeurd en volgens mij ben ik er ook niet zo gevoelig voor, maar de consequentie als het zo is, is natuurlijk groot!
Maar wat later dacht ik terug aan de zondag ervoor en toen heb ik flink uitgehaald met squashen, dus ik denk dat het daarvan komt. Vandaag heb ik overdag geklommen met Marc en had ik nergens last van. Daarnaast zit ik nu recht voor mijn beeldscherm en heb ik een andere muis die een stuk soepeler is.

Op mijn werk gaat het allemaal moeizaam. Bestelde artikelen laten op zich wachten en er is nogal wat weerstand tegen de veranderingen waar ik mee bezig ben. Daarnaast moet ik mijn kennisniveau van de nieuwe programmeertalen snel eigen maken en zijn er nog wat onduidelijk factoren waardoor ik niet kan 'knallen'. Als ik eenmaal op het juiste spoor zit, en weet wat me te doen staat, dan ben ik uiteindelijk heel snel. Mijn doel is nu dus een stuk spoor maken .

Grappig is dat er deze week een aantal krantenartikelen zijn geweest die over deze nieuwe programmeertaal gaan, en dat ondersteund mijn zaak wel om als bedrijf dit nieuwe pad in te slaan.

Vandaag de (afgeprijsde) DVD gekocht van Al Pacino (The Devil's advocate). Een aantal brilliante monologen kun je vinden in mijn nieuwsbericht dat ik vandaag geplaatst heb.
http://www.generationterrorists.com/quotes/tda.html

Tijdens een kopje koffie bij het klimmen vroeg ik Marc of ie gelukkig was. Zijn antwoord was niet een enthousiaste "Ja !", maar meer een wat timide ja. Uiteraard vroeg ik hem "Wat heb je nodig om echt gelukkig te worden?", en een leuke vriendid zou daar wel bij helpen, en er waren nog wel wat andere dingen. Mijzelf heb ik ook de vraag gesteld. En eigenlijk kan ik ook niet eenduidig ja zeggen.

Toch is dat gek. Op het moment heb ik geen zorgen, volop liefde en gaat alles prima met me. Bijna schandalig dat ik me dan niet volledig happy voel. Nu denk ik dat het 'geluk' voelen, iets is wat niet helemaal spontaan komt. Wat ik wel weet is dat ik vroeger vaak spontaan gelukkig was en dat ik daar vaak helemaal geen goede reden voor had. Ik voelde me gelukkig als ik naar huis fietste in de schemering. Vooral die schemering gaf me een magisch gevoel. Hele onbeduidende dingen gaven me een enorm geluksgevoel.

Maar nu moet ik soort van op mezelf inpraten voordat ik het gevoel toesta, en meestal ben ik zo druk met dingen bezig dat het helemaal niet in me opkomt om me 'even gelukkig te voelen'. Toch mis ik dat gevoel en misschien moet ik weer wat meer in de natuur zijn.

Om terug te komen op de vraag 'Wat heb ik nodig om me gelukkig te voelen?' zal ik toch wat meer moeten zoeken in de niet materieŽle dingen. Als ik bijvoorbeeld wat voor mezelf koop, of in mijn auto rijdt, voel ik vaak wel een tevreden gevoel. Iets in de trand van 'Ik heb het lekker voor elkaar'. Ook 's ochtends als ik naar mijn werk rijdt denk ik dikwijls 'Tjee, dat ik zoveel betaald wordt voor wat ik tussen mijn oren heb'. Toch zijn dit niet de ingrediŽnten voor geluk. Dat zit in een veel kleiner hoekje. Een plaats waar veel minder nodig is dat bezit. Heeft het misschien ook met het ouder worden te maken? Of vergeet ik de gelukkige momenten sneller?

De komende tijd zal ik me meer bezig houden met gelukkig zijn, en als het zondag mooi weer is wil Malinka naar de Veluwe. Ik ga proberen wat meer op plaatsen te zijn waar het gemakkelijk is gelukkig te zijn. Mijn antwoord wat ik nodig heb voor geluk is eigenlijk *niets*. Ik zal de geluksspier gewoon wat beter moeten trainen....

En als dat dan lukt, dan zal ik het iedereen laten weten!!

Henri
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: