4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Nothing is ever easy
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 15 Mar 2002 :  16:58:00  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Deze quote is van een tovenaar, maar ik ben vergeten uit wel boek.

Vandaag is mijn vrije dag, en ik had me een aantal dingen voorgenomen. Zoals een doktor zoeken. De laatste maanden heb ik bijna dagelijks buikpijn. Maar niet zo erg dat ik haast maak om naar de doktor te gaan, maar na zo'n lange tijd begin ik me langzaam aan zorgen te maken. Ik heb een aantal doktoren gebeld, maar hier in de buurt hebben ze helemaal geen interesse in extra patienten. Nergens trouwens. Hetzelfde geldt voor tandartsen. Gelukkig is een vriend van me onlangs tandarts geworden, dus dat probleem is opgelost. Ik ben ook weer toe aan een tandarts beurt, dus die heb ik vandaag gebeld voor een afspraak.

Ook kan ik nu mijn Girorekening beheren over het internet, heb ik eindelijk een oude zakenrekening opgezegt bij de ABN (heel drama), en heb ik administratie gedaan.

Maar ik had me ook voorgenomen te schrijven vandaag, en op dit stukje na is het daar nog niet van gekomen . En het is al vier uur. Zes uur heb ik bij Mika afgesproken en vanavond gaan we met z'n drieŽn klimmen. Daar heb ik wel zin in, maar daarnet kon ik een potje racen (om iets uit te proberen) niet weerstaan en nu doen mijn polsen pijn van een uur achter elkaar sturen .

Malinka had deze week stage. Hoewel haar stages steeds beter gaan -Het ligt haar goed-, vind ze die stage weken zo zwaar dat ze vrijdag avond op het eind van zo'n week niet werkt. Doordat het haar nogal stresst is ze op zo'n week ook erg down en zit er 's avonds weinig puf meer in. Meestal voel ik haar buien goed aan, maar het trekt mij ook mee in een dip.

Jeffrey merkte op dat het nogal logisch is dat het schrijven op de vrijdag niet lukt. Om je inspiratie uit te buiten heb je meer nodig dan af en toe een dagje proberen te gaan schrijven. En dat het dan waarschijnlijk beter gaat als je er ineens driee maanden voor neemt. Ik ben het vaak niet met hem eens, maar hier zit toch wel wat in. Misschien is het een idee om de komende maanden gewoon vijf dagen in de week te werken en bijvoorbeeld de zomermaanden te gaan gebruiken om te schrijven. Na al die tijd dat ik hier mee bezig ben, wordt het wel eens tijd om dat te proberen. Ik wil nog steeds graag schrijven en ik geloof er ook in dat ik het kan. Daarnaast leg ik me steeds meer in het maken van intra-(inter)net pagina's en wellicht valt dat wel wat beter te combineren. De laatste drie weken heb ik me nogal op het leren gestort en dat ging achteraf gezien beter dan ik verwacht had. In het begin ging het erg traag, maar nu ik de basis al aardig onder de knie krijg, gaat het almaar sneller. Ook het programmeren op een abstracter niveau gaat me steeds beter af, en dat betekend dat ik de code die ik schrijf steeds 'recyclebaarder' wordt. Als ik een nieuw programma moet schrijven dan kan ik de eerder gemaakte modules zo weer gebruiken zodat de ontwikkeltijd zienderogen terug loopt, en dat betekend weer een waardevermeerdering voor mezelf die ik dan kan vertalen in een hoger tarief, en uiteindelijk dus weer meer vrijheid.

Wintersport zit er denk ik niet meer in dit jaar. De sneeuwhoogtes zijn niet bijzonder en Michel heeft aangegeven domweg geen tijd meer te hebben dit seizoen. De wintersport kriebels die ik eind vorig jaar nog had zijn nu behoorlijk afgenomen, en dat komt denk ik ook omdat de zomer er weer aan komt. Ahh, daar verlang ik echt naar. Dat je weer met je raam open kan rijden en geen jas meer nodig hebt. Daar houd ik van!

De huishoud beurs is er weer op de Rai. Malinka, Jeff en ik gaan er morgen waarschijnlijk heen. Voor Jeff en mij is dat een stukje nostalgie. We hebben immers jarenlang op die beurs keukens verkocht. Dat zijn leuke herinneringen. Als we gaan nemen we de digitale camera mee, dus wellicht maken we dan weer wat leuke foto's.

juval
Nieuw forum-lid

Netherlands
1 Posts

Posted - 21 Mar 2002 :  15:38:53  Show Profile  Visit juval's Homepage  Reply with Quote
Van Juval (Joewal).

Het was even twijfelen of dit DE Henri Koppen was, maar na enig lezen was er geen twijfel. Al lezende kwamen de tijden van de middelbare school (specifiek de Dalton uren) naar voren, de eindeloze uren MSX'en etc.
Over het plannen van wat je ging doen hoefde je je niet zoveel zorgen te maken, eerst de middelbare school doorlopen en daarna een vervolgopleiding kiezen.

De overdenkingen komen vertrouwd over, de vragen over wat te doen in het leven, het gevoel van is dit het ? is er meer ?

Ik vindt het een mooie website en zeer openhartige overdenkingen.

Juval

Ps: Om toch nog enig reply op de topic zelf te geven, heb je al geprobeerd om Zantac of Pepcid te gebruiken (zuurremmers voor de maag).

Go to Top of Page
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: