4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 De kleine klusjes
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 22 Mar 2002 :  17:59:40  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Het is weer Vrijdag en omdat ik dan altijd pogingen doe om te schrijven (die dan altijd mislukken) vind ik toch meestal wel een moment om in mijn dagboek te schrijven, en als ik dat dan gedaan heb, voel ik me een klein stukje beter. Op mijn vorige topic reageerde Juval. Hij is een jongen waarmee ik op de middelbare school gezeten heb toen ik een jaar of dertien, veertien was. Dat is dus zestien(!) jaar geleden. We hadden beide onze eerste computer (een MSX), en daar programmeerde we, en speelde we op. Het zou immers de standaard gaan worden. Vergeleken met de PC's die toen gebouwd werden was het inderdaad een modern apparaat. Maar de Commodore 64 won het met vlag en wimpel. Daar werden alle spellen voor gemaakt. Toch zijn er spelletje op de MSX die we in den treure hebben gespeeld (Vampire Killer, Knightmare, Nemesis, Chuckie Egg ()). Mijn moeder heeft er geloof ik nog foto's van toen ik samen met Marc en Erwin achter dat ding op de TV in de huiskamer zaten te spelen. Vooral Chuckie Egg waar het allemaal mee begon hebben we van voor naar achter uit gespeeld. Tot de sjees-eend aan toe.

Anyways, toen Juval (spreek uit als Joewal), een stukje op mijn forum plaatste kwamen al die herinneringen naar boven. Gek dat je soms een 'trigger' nodig hebt om bepaalde dingen ineens weer te herinneren. Ik heb hem gemailed, maar nog geen antwoord ontvangen. Ik ben wel nieuwsgierig wat er van hem gekomen is. En anders gezegd; How the F**K heeft hij mijn pagina gevonden?!

Overigens als ik in ILSE.NL op Henri Koppen zoek, dan pronk ik bovenaan die lijst.

Maargoed. Het is dus vrijdag en van schrijven is geen sprake. Wel is het me gelukt de dingen te doen die ik voor vrije dagen bewaard heb. Administratie, DVD terug brengen, naar de bieb boeken halen, kappertje enzo. Maar toch niet de moeite om daar elke week een dag voor vrij te nemen. Vanochtend kreeg ik ook de spullen van Microsoft binnen die ik vorige week gekocht had. Zo'n 200 CD's. Zoiets had ik dus niet verwacht. Wow. Maar goed. Alles bij elkaar opgeteld ben ik bijna volledig legaal bezig. Dat had ik niet achter mezelf gezocht :-). Maar om dat moraal ridder gedrag teniet te doen heb ik met mijn nieuwe speeltje van de ABN-AMRO -een kaart lezer voor electronisch betalen op het internet- uitgeprobeerd en een CD brander gekocht. Aardigheidje is zijn snelheid. Maximaal 40 speed branden. Dit houdt in dat een CD'te in ongeveer 4 a 5 minuten gefikt is.

Hehe, laat die Muziek maatschappijen maar zweten. Immers, het is hun domme schuld dat het zo allemaal gaat. De discussie heb ik al vaker gevoerd, alleen zijn steeds meer mensen met me eens dat CD'tjes 9,90 moeten kosten. Dan wordt het namelijk weer een impuls aankoop bij de kassa. Maar meer dan vijftig piek voor een CD werkt gewoon niet. Je neemt geen risico's meer en wilt eerst luisteren. Eerst luisteren is een moeite, en ik ben er heilig van overtuigd dat als een cd 9,90 kost, ze misschien wel tien keer zoveel CD's verkopen, wat uiteindelijke een grotere winst opleverd.

Met het klimmen gisteravond heb ik mijn hand geblesseerd. Ik weet niet hoe het kwam, maar ik maakte denk ik een rare beweging en nu kan ik niet eens de kraan meer open draaien. Bijna normale bewegingen -zoals typen- heb ik er gelukkig geen last van.

Het is nu wat over vijven en zometeen komt Raymond en gaan we weer GT3-en. Yeah! Dat spel is de moeite dubbel en dwars waard om een Playstation2 voor te kopen. Daarnaast heb ik vannacht Goodfellas op DVD bekeken. En ik gebruik dat ding dus echt vaak. Een goede koop dus. En als ik dan kijk naar de X-box, dan is dat grafisch misschien wel mooi, maar het voegt niets toe en is gewoon duur. Spelletjes kosten zo'n 67 Euro en dat is net zo domme prijs als die van muziek CD's. Helaas zijn de spellen op de PS2 ook zo duur, maar goed. Het enige spel dat ik speel heb ik al...

Van de week ben ik van plan een gastenboek te maken op mijn site. En dit gastenboek zal draaien vanaf mijn computer thuis. Ik zit toch al 24 uur per dag op het internet, en ADSL blijkt zeer betrouwbaar te zijn. Uiteraard zal ik het programmeren in die nieuwe taal van Microsoft (.NET). En ik begin er al behoorlijk bedreven in te worden. Dat is dus ook de reden waarom ik een licentie gekocht heb.

Raymond is er, dus racing time!!!

Henri

Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: