4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Motorweekend 2002
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 21 May 2002 :  20:53:28  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Het zit er weer op. Het motorweekend. Vorig jaar heb ik er ook over in mijn dagboek geschreven : Motor weekend 2001.

Dit jaar waren we met een groep van 11 en dat werden er later tien. Erwin had de motor van Dennis gekocht, maar deze stopte in Duitsland met rijden. Na wat duw en trek werk deed ie het wel even om er even later definitief mee te stoppen. De volgende dag hebben we hem afgezet in Maastricht waar hij een huurauto kreeg om naar huis te rijden. Erg vervelend voor hem, en door het incident hebben we zelf ook een andere route gereden dan de bedoeling was. Vervelend om te zeggen, maar Erwin, je hebt wat gemist...

Ik heb wat foto's genomen, maar even niet de mogelijkheid om ze op het net te zetten. Ik zal dit van de week doen als reply op dit topic. De foto's zijn overigens niets bijzonders. Je ziet wat motoren staan in verschillende plaatsen. Het maken van foto's onder het rijden gaat nu eenmaal niet, je moet meegaan om het te ervaren.

Om tien uur zaterdag morgen vertrokken op weg naar Duitsland. Heftig om in een grote groep te rijden. Meteen op de snelweg werd Ricardo net niet van de weg geplukt door twee motoragenten omdat hij een stukje zonder handen reed. Even later begon het te regenen, en het was eigenlijk weer hetzelfde klote weer als het jaar ervoor. Snelweg rijden is verder ook weinig aan, maar een noodzakelijk kwaad om uiteindelijk de mooie routes te kunnen rijden.

Toen kapte de motor van Erwin ermee en begon het gehannes. Uiteindelijk zijn we in BelgiŽ gestrand in Malmedy (in de buurt van de Duitse grens). Het regende nog steeds (voorzichtig in de bochten!), maar gelukkig vonden we snel een goed hotel voor weinig met een overdekte garage voor de motoren. Daar hebben we van een uur of vier in de middag tot een uur of elf in de avond gezeten. Toen wilde iedereen naar bed, maar ik niet. Na een wandeling besloot iedereen op Michel, Danny en ik in het hotel te blijven. Ik wilde nog een bar/dancing checken en dat heb ik ook gedaan. Malinka ging die avond ook uit met een vriendin en dan kan ik toch niet slapen, dus leek het me maar beter om er ondanks de moeheid nog wat van te maken, en dat is gelukt.

Iedereen spreekt Frans en niets anders dus de enige manier was body-language , binnen no-time had ik genoeg ruimte om te dansen, en uitgaan in het buitenland is altijd wel aardig omdat het zo anders is als uitgaan in Nederland. Zo laat werd het overigens niet en om een uur of ťťn lag ik op bed.... wachtend dat ik in slaap kon vallen.

De volgende dag was ik moe, maar het weer was prachtig en dat betekend racen!! Geen problemen meer met bochten, en hoewel mijn motor minder kracht had met optrekken kon ik dat weer compenseren in de bochten.

Het was wel erg druk. Soms leek het wel alsof er meer motoren waren dan auto's en ook raakten we verstrikt in een touristische route, toch zagen we soms kans om flauwe bochten met een 160 Km per uur te nemen. Hotel zoeken was een probleem, ze zaten niet te wachten op een groep van tien motorrijders. Toch op een gegeven moment een hotel gevonden op de grens van Luxemburg en Duitsland. Het was nog niet zo laat en we besloten na wat gegeten te hebben wat in de buurt te gaan rijden, en dat was voor mij het hoogtepunt van het weekend. De omgeving bestond uit grote heuvels met veel kleine dorpjes in de dalen. De wegen naar de kleine dorpjes zijn erg verlaten en zo smal dat twee auto's in tegengestelde richting elkaar niet zomaar kunnen passeren en juist daar hebben we geraced of ons leven er vanaf hing. Zo mooi die natuur met die slingerweggetjes. En dan om even achteraan te rijden en te zien hoe acht motoren voor je de bocht in gaan, en natuurlijk de spanning van harder rijden dan verstandig is.

Hoewel het dorpje super mooi was (en er was kermis), was het om half tien niet meer mogelijk om fatsoenlijk te eten. Na een paar rondjes in de botsauto's vonden we op een gegeven moment toch nog een dűner kebab, en die was wel okee. Daarna nog een biertje gedronken, maar ik was zo moe dat ik blij was dat ik mijn bed in kon.

Ook de laatste dag was het mooi weer en zijn we met een omweg door BelgiŽ weer thuis gekomen. Ik heb meteen gedouched en ben als een speer naar Malinka gevlogen in een auto die na zo'n weekend rijdt als een limousine. Daarna thuis een PaŽlla gemaakt en flink geknuffeld .

Hmm, ik ga slapen want vandaag kreeg ik echt de klap van het weekend, ik stond doodmoe op. Vandaag of morgen zal ik de foto's die ik heb gemaakt plaatsen en het verhaal afmaken.

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 23 May 2002 :  23:01:24  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote

Go to Top of Page

ricardo both
Nieuw forum-lid

Netherlands
5 Posts

Posted - 26 May 2002 :  11:50:48  Show Profile  Reply with Quote
Reactie op dagboek motorweekend 2001:

van hufterum. ik heb trouwens ook nog effe dat verslag van het motor weekend 2001 zitten lezen, maar het moet me toch van het hart dat je echt een eikel bent met die gekkigheid die je over mij heb geschreven over een grote mond en dat ik mijn motor niet in orde zou hebben, dat ik op m'n bek gegaan ben voor het circus theater. dat was trouwens voor het kurhaus, wat nog veel erger is. en dat we weer door rochefort reden dat was ook mijn schuld niet. het was maar goed dat ik op een gegeven moment de kar ben gaan trekken, anders waren we nl niet eens uitgekomen. stelletje "ouwe wijven met een richtings gevoel van een natte krant". maar goed, volgend jaar rij jij van het begin tot het eind voorop!!! ben benieuwd of we dan uberhaupt verder komen dan zoetermeer(want daar woont tenslotte je vriendinnetje waar je het het hele weekend over hebt) verder was het wel een geinig verhaal. tot volgend jaar, ohja en huur een fatsoenlijke motor i.p.v een 25kw brommertje. dan kan je ons tenminste bij houden, en hoeven we niet constant op jou te wachten. gegroet de "blaaskaken" p.s dit verhaaltje is mede tot stand gekomen dankzij een fijne gozer met een klein hartje uit voorburg. aufwiederseen

Go to Top of Page

ricardo both
Nieuw forum-lid

Netherlands
5 Posts

Posted - 26 May 2002 :  11:52:59  Show Profile  Reply with Quote
harry "vriend", moest dat van die politie en met losse handen rijden nu echt vermeld worden? in dat stukje over het motor weekend. ik heb dat thuis weer moeten verklaren aan m'n pretsletje waarom ik weer zo stoer moest doen op de motor. ik heb nu gelijk een week p.. straf !!!!!!!!! bedankt "fijne vent" gegroet een sexueel gefrustreerde motor rijder. p.s hoe was jouw sex maandag avond? effe gauw of je gebruikelijke 2-uurtjes?

Go to Top of Page

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 26 May 2002 :  12:04:24  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Hey Ricardo,

Heb je de weg naar mijn forum eindelijk gevonden???

Ik heb je topics verplaats naar hier, omdat in mijn dagboek forum plaats ik alleen de nieuwe topics en kun je daar op reply-en (dus Reply ipv New Topic). Maar niettemin thanks voor de aandacht.

Alleen laat je je wel weer kennen hoor met dat gezeik van je. Ondanks dat ik de motor had met de minste PK's was het in het geheel niet moeilijk jullie tempo aan te houden. Vooral in de bochten was jij niet voorruit te branden .

Nou volgend jaar zal ik iets anders huren, en dan stippel ik de route wel uit (heeft toch weinig zin gezien de laatste twee jaar).

Go to Top of Page

ricardo both
Nieuw forum-lid

Netherlands
5 Posts

Posted - 26 May 2002 :  17:20:39  Show Profile  Reply with Quote
hey henri. welkom bij de club van de mannen met een grote mond en een klein hartje!! uit deze reactie blijkt wel weer dat je geen haar beter bent dan ons. we zullen volgend jaar wel zien of jij die grote mond waar kan maken?? wat die route uit stippelen betreft, heeft inderdaad geen zin. maar dat maakt niet uit, want jij hebt voor volgend jaar wel andere problemen aan je hoofd( ons voor blijven bijv.) see you next year, be prepared. tjuus ricardo

Go to Top of Page

Patrick
Nieuw forum-lid

Netherlands
2 Posts

Posted - 27 May 2002 :  23:46:01  Show Profile  Visit Patrick's Homepage  Reply with Quote
Ja Ja, ik hoor het wel weer, als ik niet een beetje aan het jagen was geweest waren we nog niet thuis. Ik heb wel kramp in mn linkerwijsvinger van het seinen, maar ja dat gaat wel weer over.
Verder een zeer geslaagd weekend, lekker gescheurd en gesjeesd. Ik was blij dat de spijker nog in mn achterband zat en er niet uitgevlogen was. Volgend jaar ben ik weer van de partij.

Pat.
Go to Top of Page
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: