4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Speciaal
 Opinie
 Van Pro VS naar Contra VS
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 10 Jun 2002 :  18:18:16  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Raymond plaatste het volgende nieuwsbericht:

Datum :10-6-02
Titel :Die gasten krijgen het wel hoog in de bol

F*cking yankees. Wie denken ze verdomme wel niet dat ze zijn. Heersers van de wereld? In feite natuurlijk wel zo, maar toch. Dat lid van buitenlandse zaken kan geen militaire oorlogsschepen voor de kust van scheveningen voorstellen. Nou ik wel, zie het plaatje zo voor me. Loop bij Henri de deur uit, et voila. En zo niet, waarom heb je die wet dan nodig? Om situaties zoals hier met Srebrenica te voorkomen in de US? Mogen Amerikaanse militairen alles? Omdat wat gebeurd is met het WTC, hoe erg dat ook is?

LINK: Artikel Volkskrant

Vanochtend las ik het en wilde er ook een nieuwsbericht aan wijden.

Het artikel komt op het volgende neer:

De Verenigde Staten is bezig een wet aan te nemen die het mogelijk maakt Militair in te grijpen als het Internationaal Strafhof Amerikanen vasthoudt. VS wil zodoende 'legaal' nederland kunnen binnenvallen om Amerikanen te 'bevrijden'.

Maw Amerika erkent het Internationaal Strafhof niet omdat het meer macht heeft dan het Amerikaanse rechtsysteem. Een beetje Nationalisme, okee, maar dit gaat mij echt te ver. Het geeft aan hoe zij denken, maar ook dat ze zich superieur vinden t.o.v. de rest van de wereld.

Ze hebben inderdaad het machtigste leger, en dat heeft zijn voordelen en al vaker hebben de Amerikanen goede dingen gedaan ook in het voordeel van Europa. Maar nu is het dat zij de macht misbruiken en dat is precies de reden waarom Europa ook een sterk verenigd leger moet hebben, ongeacht de kosten die daaraan verbonden zijn.

Nu zien wij Amerikanen als de 'goeden', maar wat als ze 'kwaad' willen? Dan zou Europa geen keus hebben en moeten slikken wat Amerika opdraagd. De reden waarom Amerikanen schietwapens mogen bezitten is om hun grondwet die het mogelijk maakt dat elke Amerikaan zichzelf moet kunnen verdedigen tegen een 'foute' regering. Momenteel is Europa niet bij machte een mogelijke aanval van Amerika tegen te houden (dat geloof ik tenminste).

Deze mogelijke nieuwe wet is zegt in feite: "Jullie mogen wel regels hebben, maar als wij het er niet mee eens zijn mogen we militair ingrijpen". Of dit nu een machtspel of een politiek spel is, maakt me niet uit. Maar ik heb het echt gehad met Amerika en zie ze nu als een potentieel gevaar waar we echt voor moeten waken. Ze beginnen door te slaan.

Zoals mohammed in zijn laatste bergrede zei: "Hoedt u arabieren, want geen enkel volk is meer of minder dan u, hoedt u voor arrogantie, vele grote volken voor u zijn verloren gegaan omdat zijn arrogant waren."

Je moet je realiseren dat de mensen in de VS voor een groot deel ook in een soort isolement leven. De TV, het internet, kranten gaan voor 95% over de verenigde staten zelf, de inwoners weten ook niet beter dan dat Amerika alles is. Vergis je niet in hoe bekrompen veel Amerikanen denken en hoe weinig ze weten van de wereld buiten hun land. Dit is welliswaar een generalisme maar ik ben er vaak genoeg geweest om te weten dat er een grote kern van waarheid in zit.

En omdat ze in zo'n groot isolement leven zal zo'n wetvoorstel zo gek niet klinken, de media bepaald wat de mensen denken, onderschat ook de propaganda niet van de regering die de media betaald om een beeld te schapen zodat de kiezers achter de keuze van de regering staan (zonder dat ze het andere verhaal kennen). Ik hoop dat er veel ophef komt en hoewel een handelsoorlog veel schade zal berokkenen (als santie op hun wetsvoorstel) is dat feitelijk het enige middel wat duidelijk kan maken dat dit gedrag niet getolereerd wordt.

Als je het eens of niet eens bent met dit stuk, reply!!

Henri

Raymond
Moderator

137 Posts

Posted - 10 Jun 2002 :  18:32:09  Show Profile  Visit Raymond's Homepage  Reply with Quote
Exactemundo!! Helemaal mee eens.

Aan de andere kant

quote:

Je moet je realiseren dat de mensen in de VS voor een groot deel ook in een soort isolement leven .... Vergis je niet in hoe bekrompen veel Amerikanen denken en hoe weinig ze weten van de wereld buiten hun land. Dit is welliswaar een generalisme maar ik ben er vaak genoeg geweest om te weten dat er een grote kern van waarheid in zit.

Vraag aan een Amerikaan wat de hoofdstad van Nederland is, zegtie "Kopenhagen". Vraag hem of hij al eens in Amsterdam is geweest, zegtie hintende op dat 100% van de bevolking aldaar wiet rookt, "oh yeah, oh yeah, oh yeah, ik ben in dat land geweest". Vraag hem of hij ooit in Holland is geweest, zegtie "nee ik ben nooit in de hoofdstad van Denemarken geweest". Serieus gebeurd en niet met 1 Amerikaan.

Maw. Denemarken krijgt natuurlijk met al die invasiesh*t te maken....

Go to Top of Page
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: