4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Lek inzicht
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 01 Jul 2002 :  17:21:12  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Een triviale titel voor dit hoofdstuk. Overigens heb ik niet de tijd om alles uit te schrijven, dus gaat dit topic in etappes (en ik hou niet van Tour De France).

Ik heb van alles meegemaakt maar over de volgende dingen schrijf ik wat:

- Pasar Malam
- Stoppen met roken gaat pijn doen
- Ik heb een lekkage in mijn afvoer
- Parkpop
- Canadian Mike is in het land

Van een aantal dingen heb ik foto's gemaakt en er zijn er aardig wat die ik de moeite waard vind. Ik hoop dat ik wat later op de avond meer kan schrijven....

In Peru hebben de vier musketiers (Marc, Jeroen, Wilco en ik) o.a. een Canadees Mike ontmoet. Een echte Canadees want hij ging naar de disco op zijn sandalen. Zo'n zonde is dat niet ware dat hij zijn sokken daarbij aanhoud. Dat is hetzelfde als een vrouw met open schoenen loopt, maar ook haar panty aan heeft.

Mike is samen met zijn 'betere helft' de komende weken in Europa en deze week in Nederland. Vanavond gaan we met hem eten, ook hiervan zal ik een foto maken, maar een voorproefje kun je vinden in het Peru forum (foto's).

Om de titel van mijn topic overigens te begrijpen zal je wat er komen gaat moeten lezen...

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 02 Jul 2002 :  15:11:59  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Okee, ik ben nu thuis omdat de loodgieter er is. Vorige week begon de ellende. Het water stroomde niet goed weg bij het douchen. Ik dacht eraan om zo'n 'plopper' te kopen om te kijken of ik het daarmee kon verhelpen. Diezelfde dag belde de buurman aan om aan te geven dat zijn dak (mijn vloer) wel errug begon te lekken.

Na wat speurwerk heb ik de schotjes onder de douche-kuip weggehaald. Daaronder bleek nog een douchekuip te zitten en deze was tot de rand toe gevuld met water. Alleen de afvoer zat zo verweg dat de hele kuip eraf moest. Eerst was Michel nog langs geweest en waarschuwde me dat het allemaal wat meer voeten in de aarde had dan 'een kleine opstopping'. Ik heb daarop de loodgieter gebeld die er ook een tijdje peinzend naar gekeken heeft.

De kuip is er waarschijnlijk ingezet door een hobbyist met een voorliefde voor Kit. Op dit moment is de loodgieter bezig de kuip zo goed en zo kwaad als het gaat terug te plaatsen.

Maar je begrijpt de consequentie: De laatste dagen heb ik niet kunnen douchen. In mijn slaapkamer is wel een wastafel, maar deze komt op de zelfde afvoer uit als mijn douche. Als enige mogelijkheid bleef dus de keuken over, en de zit in 'full exposure', ofwel, de hele straat kan meekijken. Nou een paar dagen geklieder kwam ik op het lumineuse idee om dan maar elke dag naar de sportschool naast mijn werk te gaan, daar hadden ze immers douches. Nu vergeet ik alleen steeds mijn scheerspullen mee te nemen dus zie ik er nogal ruig uit....

Hier zijn trouwens de foto's van het schouwspel:
Foto 1
Foto 2

Het is op zich iets kleins, toch stressed het me. Ik ben moe en zelfs na het slapen heb ik niet het gevoel dat mijn batterijen opgeladen zijn. Voordat ik naar Cuba ga moet mijn werk bij Erbi in principe af zijn, maar ik heb er een hard hoofd in of ik dat ga halen, en ook daar voel ik wat spanning over. Malinka zei dat ik er over een tijdje wellicht met meer humor naar terug kijk, en ik denk dat ze gelijk heeft. Dingen zijn pas leuk achteraf. Maar daar heb ik nu niets aan.
Go to Top of Page

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 02 Jul 2002 :  15:39:14  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Zondag ben ik met Malinka en een vriendin van Malinka (Elsa) naar Parkpop geweest, en dan voornamelijk om Kane te zien. We waren wel eens naar een concert van hem geweest, en life is hij erg goed. Ze hadden regen voorspeld, maar we hebben het droog gehouden en het weer was achteraf best okee. Geen zon, maar in ieder geval geen regen.

Het was allemaal perfect georganiseerd, zo erg dat het opviel. Bussen kwamen af en aan, en er waren ook mensen die de bezoekers soepel in de juiste bus begeleiden. Na afloop ging Elsa met de tram terug en door de drukte bleef één van de deuren hangen. Binnen een paar seconden was er al iemand bij en met een lach op zijn gezicht verhielp hij het probleem. Er was ook veel politie, maar die was niet op een irritante manier aanwezig en vooral behulpzaam. De controles waren soepel. Eten en drinken kon je alleen kopen met muntjes en die waren redelijk geprijsd en je hoefde er niet voor in de rij te staan. Ook drank halen was geen enkel probleem en ging binnen een minuut. Echt knap dus!! Uiteraard wat foto's gemaakt waarin je hopelijk ook een beetje de sfeer kunt proeven.

Menigte,Groepjes,Kane, Meer Kane, Volle tram,Malinka en Elsa, meer Malinka en Elsa...

Ook de shops waren okee, en om een uur of half negen verlieten we het Zuiderpark weer en zijn we naar huis gegaan.

Zoals ik al schreef hebben we gisteren met z'n vijven in de Wok en Mr. Moto gegeten. Half acht begonnen en ik was tegen twaalven thuis. Het was gezellig en vanavond hebben we afgesproken wat te gaan drinken in Delft. Hierna gaan ze door naar Duitsland, Zwitserland en Frankrijk. In Zwitserland zullen ze nog naar Claudia gaan (zie ook Peru foto's), en aan het eind komen ze hier weer terug om op het vliegtuig te stappen naar Toronto. Hier is een foto van het eten gisteren, Mike samen met zijn vrouw Amy.
Go to Top of Page

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 02 Jul 2002 :  16:03:28  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Tjee, dat heb je als je thuis zit en niets anders kan doen dan afwachten. De kwaliteit van mijn schrijven gaat er nu niet op vooruit maar mijn ogen vallen zo'n beetje dicht achter de computer, maar ik wil het afmaken, want van de week zie ik het niet gebeuren.

Toen de Pasar Malam Besar er was zijn Malinka en ik daar naartoe gegaan. Het was aardig, maar meer ook niet. De sfeer is dan leuker dan wat er feitelijk te doen valt. Het is een soort markt (maar met eerlijk gezegd weinig bijzonders), en je kunt er vooral eten. En dat is dan wel okee. Hier zijn de foto's:

Malinka en ik aan het eten
foto 1,foto 2,foto 3.

Go to Top of Page
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: