4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Van alles regelen
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 02 Sep 2002 :  22:51:03  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Tjee, ik wilde toch echt al die Cuba foto's plaatsen, maarja, misschien volgende week, ik zal de topic Cuba (2) noemen. Nu staat alles in het thema van verhuizen. Heb de foto's van het huis enzo geplaatst onder de link in het fotoboek:Verhuizen.

Malinka werkt nu officieel voor me, 10 uurtjes per maand om te beginnen. Alles voor de verhuizing is geregeld. Ik heb al een nieuw telefoonnummer en de 16 als de overdracht is wordt direct de MXStream verbinding van KPN aangesloten. Verhuiswagen is geregeld evenals het verhuizen van het waterbed. Behang en laminaat gekocht voor de slaapkamer. Bank, Tafel en salontafel voor de woonkamer. Het enige dat we nog moeten uitzoeken is een TV-meubel en een computermeubel plus wat lampen in de huiskamer.

Hypotheek is ook rond en vorige week ben ik gekeurd door een arts. Die was erg verbaasd over de kwaliteit van mijn ogen. De kleinste rondjes kon ik nog makkelijk zien zelfs als ik een extra stap achteruit na (jajaja, opschepper ).

De ouders van Malinka zijn gisteren terug gekomen en vandaag moest Malinka weer beginnen op school. Alles is meteen anders. De laatste 6 weken zijn we dagelijks bij elkaar geweest, en nu wordt dat ineens anders. Op mijn werk moet ik er ook flink aan trekken, en het is schipperen met de uren die ik heb. Mijn huis onderhouden wil ik nog wel doen, maar ik kijk een beetje op tegen die dingen die ik moet verbouwen, vooral omdat ik zo onhandig ben.

Zelfs met geld loop ik een beetje te klooien. Ivm met de hypotheek moest ik ineens ook mijn bedrijfbelasting vervroegd betalen, en dat samen met de dingen die ik moet kopen zorgen ervoor dat ik de komende maanden toch iets rustiger aan moet doen . Nouja, leer ik ook eens wat. Dan kijk ik misschien een keertje wat de boodschappen kosten. Daar heb ik namelijk geen flauw idee van.

Vorige week vrijdag was ik met Malinka op een BBQ bij Mika en Clemence thuis. Mark en Raymond waren er ook en het was onverwachts gezellig. Dat is altijd wel aardig met die dingen. Soms valt het tegen, soms is het super. Natuurlijk hebben de mannen een Cubaanse sigaar gerookt die ik meegenomen had uit Cuba (Cohiba, de beste die Fidel zelf ook rookt of rookte). Mika kwam daarbij met een exclusieve Whiskey die in tegenstelling tot de meeste Whiskeys griezelig lekker was.

Overigens zijn Malinka en ik het erg eens over de dingen die we kopen. We gaan nog niet samenwonen, toch zullen we erg veel bij elkaar zijn en dan is het ook een beetje Malinka's huis.

Dit zijn een beetje de dingen die nu spelen. Een spannende tijd. Nu ik weg ga uit Scheveningen ben ik Scheveningen meteen ook een beetje zat. Van de week kreeg ik een boete omdat ik bij mijn huis voor een gele lijn geparkeerd stond. Op zich terecht ware het niet dat ik bij het laatste stukje gratis parkeren woon, en ik dus geen keus heb. Natuurlijk is het strand leuk en heeft het toegevoegde waarde, maar na die paar jaar dat ik er woon ben ik er toch niet zo vaak meer, en heb ik het wel gezien. Grappig dat de geest zo werkt.

Nouja, morgen moet ik extra vroeg op en ik ga nog even relaxen. Als je mijn dagboek leest zie ik dat als een compliment. Kom nog eens terug , So long till then.....

Henri

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 03 Sep 2002 :  10:59:49  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Onderstaand emailtje kreeg ik van Jeroen, één van de reisgenoten van mijn Peru - Bolivia reis van vorig jaar. De laatste dag hebben we de Mountainbike tour vanuit La Paz gedaan naar beneden toe. Dat was dus van 4750 meter naar 600 Meter hoogte en is daarmee de diepste afdaling voor Mountainbikes die je commercieel kan rijden in de wereld. Deze route wordt ook wel 'The Death Road' genoemd. Dit omdat er jaarlijks vele doden vallen. Dit komt doordat de weg slecht is (rotsen en zand), smal en er veel vrachtverkeer rijd die zomaar om de hoek komen zetten. Om het af te maken is er geen marge voor fouten. Van de weg af raken (waar geen berm is) betekent in een ravijn storten. Ter bevestiging dus dit bericht van Jeroen vanochtend:

Heren,
Onderstaand bericht heb ik vanochtend ook op TV gezien met beelden van de Death Road... eerder dit jaar zijn er al 70 mensen om het leven gekomen tijdens ongelukken op "ons" downhill circuit.

Tientallen doden door busongeluk Bolivia
Uitgegeven: 3-9-2002 7:43
LA PAZ - In Bolivia zijn maandag zeker dertig mensen om het leven gekomen toen de bus waarin zij reisden verongelukte. Zeventien passagiers liepen verwondingen op. Sommigen van hen zijn er ernstig aan toe.

De bus raakte tussen de stad La Paz en de regio Los Yungas van de weg af en stortte zo'n 200 meter à 300 het ravijn in. Volgens een overlevende is de buschauffeur waarschijnlijk in slaap gevallen. De bestuurder is bij het ongeluk om het leven gekomen.
Go to Top of Page
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: