4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Speciaal
 Thailand en Cambodja
 Op de fiets enzo
 Forum Locked
 Printer Friendly
Author Topic  

Marc
Moderator

Netherlands
18 Posts

Posted - 08 Oct 2002 :  17:24:44  Show Profile  Visit Marc's Homepage
De volgende morgen moesten Jeroen en ik 'vroeg op'. Een uurtje of tien, maar ik moet eerlijk bekennen dat dat zelfs niet meeviel. Ik schrijf het maar toe aan de jet-lag, maar het voelde alsof Klaasvaak een slechte avond had en zijn frustratie botvierde door met een hamer aan de gang te gaan op mijn hoofd.
We waren in ieder geval wel ruim op tijd om met een Dunkin Donut gevulde maag aan de fietstocht te beginnen. Met ongeveer 15 Nederlanders (een groot deel KLM-personeel) en een Australische vrouw zijn we de tocht begonnen. De Nederlandse Michael had de leiding over het geheel en samen met Koen (of Coen?) Alex, een lokale gids, gingen we van start. In het begin voel je je niet alleen bekeken, maar uiteraard word je dit ook. Dit kunnen alleen maar Nederlanders zijn, die zelfs in Bangkok de fiets pakken. De route ging door de sloppenwijken van Bangkok, waarbij je soms letterlijk door de huizen van de locale bevolking heen reed. De armoede lijkt groot, maar heel veel bewoners hadden wel gewoon een grote TV- en/of stereo-installatie in huis staan en dat terwijl ze met z'n allen op de grond zitten.
Vanaf de rivier werden we vervolgens naar een eiland gebracht: met z'n allen op een bootje waar alle fietsen (met mandje) letterlijk op elkaar gestapeld werden. Het eiland was te gek. We moesten over hele kleine paadjes, supergeconcentreerd de andere kant van het eiland bereiken. Ben je niet geconcentreerd dan loop je de kans dat je van het pad af valt!! en in een dikke laag modder en/of water terecht komt. De week daarvoor was dat gebeurd en is de leiding 20 min. bezig geweest om het 'monster van Denemarken' (een vrouw van meer dan 130 kilo) uit de rotzooi te trekken.
We hebben het die middag gelukkig droog kunnen houden en zijn we veilig bij de eindbestemming aangekomen. 's-Avonds zijn we naar het beroemde Pad Pong-gebied gegaan. De markt was er super, maar de mensen die je op straat sexuele avonturen met mannen of vrouwen aanbieden vond ik wat minder.

De dag erna zijn we naar Kanchanaburi o.i.d. gegaan. Dit is het oord van waaruit je de beroemde Bridge over the river kwai kunt bezoeken en dat hebben we, zoals elke toerist betaamd, dan ook netjes gedaan. Eerst hebben we de Erwana waterfallen bezocht. Kraakheldere watervallen waar je heerlijk in kunt zwemmen. Tenminste, dit werd ons beloofd en dit hadden we ook vernomen van een vriend van Jeroen. Niets bleek minder waar. Er was de laatste dagen zoveel regen gevallen dat er niet in de watervallen gezwommen kon worden en kraakhelder hadden ze voor die dag ook uit de folder kunnen schrappen. Desalwelteplus zijn we wel naar boven geklommen en hebben we alle zeven! plateau's bekeken. De foto's voeren we bij thuiskomst op als bewijsstuk. Toch hebben we gezwommen in een andere waterval, wat een hele verfrissing was na zo'n klim. Daarna zijn we met een treintje over the death rail gereden en uiteindelijk kwamen we uit bij de nagebouwde Bridge over the river kwai. Het staat op de foto

Nou, het is nu 21:30 en ik laat het hierbij. Het volgende verhaal gaat Jeroen hoogstwaarschijnlijk weer voor z'n rekening nemen.
Laatste tip: www.4xs.nl: zegt het voort!!

[[Marc]]

Topic  
 Forum Locked
 Printer Friendly
Jump To: