4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Speciaal
 Thailand en Cambodja
 Wonderwall
 Forum Locked
 Printer Friendly
Author Topic  

--=Joker=--
Nieuw forum-lid

Netherlands
16 Posts

Posted - 10 Oct 2002 :  14:05:30  Show Profile
En dan is het inderdaad "my turn". Waar waren we gebleven... ooh ja, Kanchanaburi. De volgende bestemming zal zijn Ayutthaya en wel per bus... en dat hebben we geweten ook.

Omdat het woensdag wederom een "reisdag" was konden wij lekker zelf ons eigen tempo bepalen. Dus na lekker uitgeslapen te hebben en een koude douche in het Sugar Cane Guest House op onze raft boat overlooking the river Kwai, konden we eindelijk van start. Op het bus station in Kanchanaburi werd het ons al duidelijk dat dit een "zware" reis zou worden... er gaan geen airco bussen naar Ayutthaya!!! In een fel gekleurde Dinki Toy bus, met als compensatie voor de airco geen ramen, hobbelen we naar Suphan Buri om daar over te stappen op de voorloper van de Dinki Toy bus (de Tonka) die ons het laatste stukje brengt. Dit duurt allemaal net iets langer dan verwacht omdat dit soort bussen stoppen voor alles en iedereen die z'n hand op steekt.

Aangekomen in Ayutthaya hebben we een goed Guest House gevonden waar we direct "ruzie" kregen met een van de dames die met luidde stem riep dat wij onze schoenen uit moesten doen!!! "TAKE OFF YOUR SHOES!!!" Geen schoenen aan in het hostel??? Wat is dit, een tempel??? Maar goed, dat betekent gelukkig wel dat het schoon is.

's-Avonds gegeten en alle nummers van The Beatles, Oasis en The Verve voorbij horen komen in een speciale Thai's / Engelse live versie die met de minuut slechter werd (en hij begon al zo goed...).

Vandaag (donderdag 10 oktober 2002) zijn we op een fietsje door het national park van Ayutthaya gereden waar we ons hebben kunnen vergapen aan de watjes (tempels) en japanse toeristen. Dit was de warmste dag tot op heden, dus na 3 uur fietsen waren we zo gaar als een banaan en konden we geen tempel meer zien. FF lekker afkoelen in cafe Sun en dan wachten tot de trein naar Chiang Mai gaat. We hebben de slaaptrein geboekt van 21.00 uur, waar we morgenochtend om 09.00 uur hopelijk fris en fruitig uitkomen

Vanuit Chiang Mai straks weer meer avonturen!!! Signing off uit een warm en tropisch Ayutthaya... ik hoorde namelijk net dat het in Nederland 13 graden is...

Cheers!

.::Jeroen::.

Edited by - --=joker=-- on 10/10/2002 14:09:59

Edited by - --=joker=-- on 10/10/2002 14:18:15

Harmpje.
Nieuw forum-lid

1 Posts

Posted - 10 Oct 2002 :  16:33:36  Show Profile
Hier een berichtje uit het tropische Nederland. Je hebt het verkeerd begrepen Jeroen, het is hier 31 graden (dus geen 13). Maar goed, niet echt belangrijk.
Hoe was jullie treinreis, hebben jullie lekker geslapen?. Zo te lezen is het daar wel goed uit te houden, en ben je nog aan je conditie aan het werken ook. Lekker aan het fietsen, zou me eigenlijk meer laten fietsen. Dat kost daar toch geen drol. Drankje erbij en gaan !.
Oh ja, bijna vergeten, prins Claus is overleden. Ik denk dat je dat vast nog niet gelezen hebt. Het is een dolle boel in Delft. Op de markt staat zoveel politie dat het lijkt of ze daar een gevecht tussen Ajax, Feyenoord, ADO Den Haag, PSV en noem maar op supporters verwachten. Ik wist niet dat ze zoveel personeel hadden. En ineens ligt de stad er frisjes bij, echt niet normaal, ineens kan er in een paar dagen een hoop werk verzet worden. Blijkbaar kan de overheid toch efficient werken. Goed, ik zal jullie er verder niet met dit soort verhalen vermoeien. Ik ga snel weer in de hete zon zitten, maar niet voordat ik een koel drankje heb. groeten Harm
(moest me wel op deze manier aanmelden, alle ander namen waren al in gebruik. wel een trieste naam Harmpje, maar ja het kon niet anders)

Go to Top of Page
  Topic  
 Forum Locked
 Printer Friendly
Jump To: