4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Zaterdag in Den Haag
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 13 Oct 2002 :  22:42:17  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Vandaag leek het alsof de winter al begonnen was. Het was grijs koud en het weer had een aparte uitstraling. Van de week zei ik al op mijn werk dat ik niets van dat broeikas effect geloof, en nu denk ik dat ik het zelfs meen.

Op een één of andere manier kan ik niet goed meer uitslapen thuis. Toch was het pas één uur toen we naar Scheveningen reden om een pakketje op te halen dat bezorgd was naar mijn oude huis. Dat ging erg soepel en op de weg terug besloten we in de binnenstad te gaan kijken. Bij hotel des Indes kon ik mijn auto kwijt en overal zag ik dranghekken ivm Paleis Noordeinde waar Claus bezocht kan worden. Malinka wilde dar even kijken en dat hebben we gedaan. Het had wel iets gezelligs, of beter kan zeggen speciaals- daar voor de deur bij het paleis. Bij een monument lagen allemaal bloemen en iedereen sprak zachtjes maar wel met de verbazing over de sfeer die er heerste. We wilde ook de rij van de condoleance zien, maar daarvoor moesten we helemaal omlopen. Toen zag Malinka een winkeltje waar ze vroeger graag kwam, ‘Elf’. Een op het eerste gezicht klein winkeltje wat heel lang bleek te zijn. Elf is een fantasy shop en veel mooier hadden ze het niet kunnen maken. Ik was echt verbaasd en verrukt om al die mooie dingen te zien. Wassen beeldjes met bijvoorbeeld de karakters uit ‘The Lord of The Rings’, maar zo mooi! Kost ook meteen een vermogen, maar zelfs de uitdrukkingen waren goed herkenbaar, iets wat bij madam tussaud vaak niet altijd goed gaat (maar daar zijn ze wel meteen een stuk groter :-) ). En ze hadden ook twee boeken die ik vroeger van Tolkien gelezen heb, maar die ik ben kwijt geraakt. Silmarillion en Nagelaten vertellingen. Malinka was verliefd op een kleine fantasy spiegel (ook met wassen gezichtjes erin enzo) en die heb ik gekocht. Dus als je bij me thuis in de gang komt zal je dit verhaaltje herinneren....

In goede stemming zijn we omgelopen en daar werd zelfs gratis chocomelk uitgedeelt. Ook was alles heel goed geregeld met pendelbussen enzo, maar volledig verstoken van auto’s. Dat bevalt zo goed, dat zouden vaker moeten doen.

Na wat rondgewandeld te hebben zijn we weer naar huis gegaan. Eigenlijk hebben we dus niets gedaan, maar het voelde heel goed. De sfeer was precies goed.

Op de weg terug nog even boodschappen gedaan en dalijk maak ik andijvie stampot, Malinka’s favoriet en met dit koude weer gepast. Niet veel vrienden willen het geloven, maar ik kook een keer of vier per week. Dat is niet alleen lekkerder (die kant en klaar prakkies heb ik nu wel gezien) maar ook een stuk gezonder. Het grote verschil is dat ik niet hoef af te wassen en ik heb er lol in.

Ik wil weer gaan schrijven. Ik zal er niet over uitwijden want dit zeg ik al jaren en meer dan eens. Toch voel ik nog steeds dat ik het wil. Het gevaar schuilt in de spelletjes op de computer. Zowel het schrijven als het spelen doe ik achter de computer. Pas als ik een tijdje aan het schrijven ben kom ik erin, maar voordat ik zover ben laat ik me al snel weer verleiden tot een spelletje. Vooral op het internet spelen is verslavend.

Nou ik ga zo koken, dit was mijn zaterdag.

Henri

Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: