4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Speciaal
 Thailand en Cambodja
 Let's Rock 'n' Roll
 Forum Locked
 Printer Friendly
Author Topic  

--=Joker=--
Nieuw forum-lid

Netherlands
16 Posts

Posted - 15 Oct 2002 :  10:13:25  Show Profile
En dan nu een verslag van onze volgende avonturen in het tropische Thailand. In de nacht van donderdag op vrijdag zijn wij met de nachttrein van Ayutthaya naar Chiang Mai gegaan. Horizontaal reizen is zeer aan te bevelen en de reis ging dus ook voorspoedig. De eerste dag in Chiang Mai alleen een beetje rondgelopen en een trip geboekt voor de komende 3 dagen bij BMP (met dank aan Fons). Een trektocht van 3 dagen door de jungle van Thailand... we zijn erg benieuwd.

Zaterdag werden wij om 09.00 uur opgehaald door onze Thaise gids, Jon. We hebben het erg getroffen met onze gids want Jon sprak goed Engels, regelde alles perfect en had een goed gevoel voor humor... wat uiteraard erg belangrijk is in de jungle De groep bestond uit 3 Engelse gastuh, 2 Franse gastuh, 3 Engelse dames en 1 Spaanse dame. Iedereen zo'n beetje van dezelfde leeftijd en allemaal erg relaxed.

En dan de hike... de eerste dag hebben we 's-ochtends en 's-avonds erg veel gelopen. De omgeving is werkelijk schitterend, echt van die plaatjes voor je haalt als je aan Thailand denkt... dichtbegroeide jungle afgewisseld door rijstvelden waar op de achtergrond een hutje staat omringd door palmbomen en bananenbomen... fantastisch!!! Maar het lopen was niet alleen fantastisch, het was ook nog afzien. We moesten natuurlijk een rugzak meenemen met kleding voor 3 dagen, andere schoenen, toiletspullen, etc.En dan met 32 graden berg op berg aflopen is echt killing!!! Helemaal doorweekt van het zweet door de jungle lopen is toch we leven wennen... echt iets voor ons

De eerste nacht hebben we overnacht bij een hill tribe midden in de rimboe... daar is dus
helemaal niets. Geen electriciteit, geen water, geen toilet (gat in de grond)... en ook geen bed We sliepen met z'n alle op rietenmatjes van 2mm dik die op houtenplakken lagen... Dus geen oog dicht
gedaan en 's-ochtends helemaal gebroken ons "bedje" uitgestapt...

De tweede dag ook weer erg veel gelopen en natuurlijk weer helemaal doorweekt. We eindigden bij een mooie waterval midden in de jungle, aan de rand van een rijstveld... hier konden we douchen onder de waterval
en hebben we overnacht. Om deze nacht een beetje goed door te komen hadden we besloten om ons helemaal te bezaten bij een kampvuur... en dat is goed gelukt. Ik heb geslapen als een roos op een houtenplankje en Marc iets minder, maar dat komt door het simpele dat Marc had besloten om de alcohol tot 05.00 uur door te laten stromen zodat hij zeker weten in slaap viel... alleen de volgende ochtend was dat bij Marc helaas nog steeds het geval

Nadat wij ons de volgende ochtend in de beek heerlijk hadden opgefrist was binnen luttele seconden de alcohol weer uit ons lichaam verdampt vanwege het feit dat de eerste 30 minuten steil omhoog gingen... dus wederom doorweekt. Deze derde dag moesten we alleen 's-ochtends lopen en 's-middags gingen
we een uur lang op een olifant rondrijden. Dat viel echt heel erg tegen en je krijgt er eigenlijk alleen maar een zere reet van. Daarna zijn we op een bamboe-raft een rivier afgeknald wat leidde tot hilarische momenten en resulterde in doorweekte kleding... alleen deze keer niet van het zweet... SUPER!!!

Die middag teruggekomen in het hostel en konden we ons eindelijk grondig opfrissen. Gisterenavond zijn we met de hele groep gaan vieren dat we weer terug waren in de "bewoonde wereld" door eerst uiteten te
gaan bij een Italiaan (eindelijk eens geen rijst) en daarna tot laat te gaan "stappen" in Chiang Mai. Daar zijn wij eigenlijk achtergekomen dat de Engelsen, ondanks hun reputatie, het niet winnen van de Fransen op het gebied van feesten en drinken...

Vandaag ben ik er achtergekomen dat ik ook niet als winnaar uit de bus ben gekomen, want mijn maag reageert erg slecht op Westers eten... daar heb ik mij deze ochtend dus ook van ontdaan en ik blijf de komende 2,5 weken alleen maar rijst eten...

Onze volgende stap wordt Bangkok waar wij morgenochtend aankomen. Vandaar reizen wij door naar het zuiden voor The Full Moon Party. Hoe en wanneer wij dat doen weten we nog niet, maar jullie horen het snel...

CHEERS MATES!!!
  Topic  
 Forum Locked
 Printer Friendly
Jump To: