4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Speciaal
 Thailand en Cambodja
 It's a Breitling day
 Forum Locked
 Printer Friendly
Author Topic  

Marc
Moderator

Netherlands
18 Posts

Posted - 20 Oct 2002 :  17:42:03  Show Profile  Visit Marc's Homepage
Nadat Jeroen dus alle heerlijke Italiaanse specialiteiten bij de emballage had geretourneerd, hebben we die dag eigenlijk niet veel bijzonders meer gedaan. Het was tenslotte een reisdag en dan hoef je ook niets te doen . De trein halen van 17:05 was het enige doel van de dag.
We hebben er weer zo'n 14 uur over gedaan om van Chiang Mai terug te keren in Bangkok. Van tevoren dachten we een Airco slaapcoupe te hebben gereserveerd, maar we moesten het doen met een coupe met ventilator. Hoewel ons dit de heenreis goed was bevallen, viel de terugreis erg tegen. Het was erg heet en je ligt dus de hele trip te rollen in het zweet.
Aangekomen in Bangkok voelde Jeroen zich al iets beter en zijn we naar het beroemde Kao San Road gebied geweest. Dit is het centrum voor de Back pack business en wij zijn daar nou eenmaal de business. Na wat gegeten te hebben zijn we naar de Grand Palace geweest. Een complex met een aantal zeer indrukwekkend uitziende tempels en Boedhistische gebouwen. We hebben bijna een heel rolletje aan foto's geschoten. We hebben ons vervolgens laten verleiden tot een prive boottripje over de ..... rivier (ik weet de naam niet eens, maar verder ben ik wel geinteresseerd in het land en de cultuur hoor ).
De boottrip was wel lekker ontspannen maar het stelde niet echt veel voor. De floating market bijvoorbeeld bestond uit twee drijvende groenteboeren die je bananen aan proberen te smeren.
Uiteindelijk zijn we na een dodemansrit weer op het station beland om verder te reizen naar het Eiland Koh Samui.

Na de treintrip hebben we 1 ding afgesproken. Op zeker dat we niet met de trein terug gaan naar Bangkok! We nemen het vliegtuig. Kost je 1,5 uur en je zit in de airco. Je begrijpt 't, ook de trip naar Koh Samui is erg tegen gevallen door de hitte en het duurde, met de boorttrip van het vaste land naar het eiland er achteraan, veels te lang.
We zijn het nu na een aantal dagen allang weer vergeten, want we hebben ons paradijsje gevonden. De eerste dag in Koh Samui hebben we bewust voor een rustig strandje gekozen. In een bijna verlaten bungalowparkje en op een net zo verlaten strandje hebben we heerlijk, ik durf het bijna niet te typen, onthaast. Het uiteindelijke doel van deze zuidelijke bestemming is Koh Panghnan. Hier vindt de beruchte Full Moon party plaats (da's morgen al). Hier moeten namelijk de 'puntjes' op de i worden gezet .
We zaten dus nu met een dilemma: of nu gelijk de drukte in en op naar Koh Panghnan of iets zoeken er tussenin en reizen naar het drukkere gedeelte van Koh Samui, namelijk Chaweng Center. We hebben gekozen voor het laatste. We zullen het nooit zeker weten, maar volgens mij was dit de juiste keus. Na 1 keer van guesthouse te zijn verwisseld, hebben we nu echt het paradijsgevoel te pakken. 's-ochtends uitslapen, een beetje hangen op het strand, een henna-tattoo laten zetten en 's-avonds eten en stappen in het centrum. Ja, je hebt het goed gelezen. Jeroen en ik hebben beide een tatoeage. Welliswaar 1 die na 10 dagen weg is, maar de lol is er niet minder om. Je gaat bijna twijfelen om er echt 1 te nemen, maar mam, don't worry, ik doe het (nog) niet .
Vanaf vandaag zien Jeroen en ik er nog meer uit als Johnies, want we hebben een 'echte' Breitling horloge gekocht. De normale winkelwaarde is duizenden guldens, maar wij hebben de prijs naar beneden kunnen praten naar zo'n 40 euro per stuk. Niet slecht toch?
Ik stop er weer mee, want we moeten weer op stap. Wat een slecht leven hebben we toch!!!

[[Marc]]

Topic  
 Forum Locked
 Printer Friendly
Jump To: