4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Recensies
 Films
 Donnie Darko
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Raymond
Moderator

137 Posts

Posted - 21 Oct 2002 :  15:43:12  Show Profile  Visit Raymond's Homepage  Reply with Quote
Er was niet veel anders, en had wel zin om een filmpie te kijken, dus besloot kostte wat het kost wat te huren. Sontd met allemaal (romantische) komedies in m'n handen, maar zag toen deze film. En ik zeg het maar alvast: ben blij dat ik hem gehuurd heb.

Over de inhoud zeg ik niets anders dan dat het gaat over Donnie Darko, een scholier die bij een psychiater loopt. That is it. Lees ook niet de achterkant van de DVD. Gewoon de DVD erin doen en kijken. Oh, lees ook nog geen recensies: ze geven vaak teveel weg.

Enniewee, heb na het kijken van de film wel even op Imdb gekeken om te zien of anderen mijn mening deelden over de film. Ja dus: hij staat op het moment van schrijven 111e in de all-time top 250. Had geen flauw idee, en was dus zeer aangenaam verrast na het zien van de film. Hij is geregisseerd door een jonge regisseur (Richard Kelly), en dat was niet te zien: weinig foutjes en dingetjes voor commentaar. Het was ook een low-budget film, en dat is soms te zien, maar meestal ook helemaal niet. Weinig bekende acteurs en actrices (behalve Patrick Swayze en Drew Barrymore), ook dat dus. Maar wat ervan gemaakt is, is erg goed. Begrijp me niet verkeerd, het is absoluut niet van het gehalte Pulp Fiction/Godfather/Matrix or whatever, maar hier hou ik wel van. Jack Gyllenhaal speelt Donnie en doet dat overtuigend. De rest van de cast is ook absoluut bovengemiddeld. Maar het script is te gek, en eveneens geschreven door de jonge regisseur. Zo'n film die je zeker meer dan eens kan bekijken om achter alle kleine details te komen. Je begreep me al: Aanrader.

Score: 8,5 (als ik meereken dat het van zo'n jonge regisseur die en regisseert en geschreven heeft, is, dan eigenlijk nog hoger)

Edited by - Raymond on 21/10/2002 15:45:56
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: