4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Recensies
 Films
 Insomnia
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 06 Nov 2002 :  10:46:39  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Gisteren met Ray naar de film geweest.

Insomnia gaat over een inspecteur (Al Pacino) die van het drukke LA naar Alaska moet om een moord op te lossen. Hij komt daar aan met zijn partner en zijn mede naar Alaska gegaan om het resultaat van een intern onderzoek af te wachten.

Al Pacino is een doorgewinterde agent die al snel de moord op lijkt te lossen. Maar dan schiet uit per ongeluk zijn partner dood. Anyway, het standaard politieverhaal.
In Alaska is het zomer, en ondanks dat het er niet erg warm wordt (je ziet prachtige ruige natuur, bergen, gletsjers en sneeuw), blijft het ook nog eens de hele nacht ligt. En dat zet de biologische klok van Al op zijn kop. Samen met zijn gevoel van het doodschieten van zijn partner zorgt dat voor slapeloosheid. En wie geen slaap krijgt, zal het zwaar krijgen te verduren.

De rest van het verhaal zal ik niet vertellen, maar ik heb genoten van de film. Niet voor het verhaal en het script, deze zijn niet bijster bijzonder, maar het acteren van de zeer goede acteurs was erg aangenaam (okee, ik ben een grote Al Pacino fan), maar ook Robbie Williams en Hilary Swank zijn overtuigend.

De omgeving en de manier van filmen zijn erg indrukwekkend en vooral de Insomnia (slapeloosheid) van Al zijn erg overtuigend. Zo erg dat ik er 's nachts slecht van geslapen heb. Insomnia leek me vroeger wel relaxed, kon je lekker doorwerken, maar nu lijkt het mijn grootste nachtmerrie.

Het geluid is erg goed en de stemmen zijn erg 'intiem'. Niet iedereen zal de film top vinden, maar als je bovenstaande aanspreekt dan is het een topfilm,

mijn oordeel 8,5

Raymond
Moderator

137 Posts

Posted - 06 Nov 2002 :  13:10:21  Show Profile  Visit Raymond's Homepage  Reply with Quote
Ga ik zeker met mee. Goede film. Zeer goede prestaties van Pacino, en met name ook van Hilary Schwa*k (WTF??? mag w@nk nou ook al niet??). Robin Williams vond ik wat tegenvallen. Vond ook alleen dat het script op puntjes wat "rammelde". Vandaar iets lager cijfer.

Score: 8

Edited by - Raymond on 06/11/2002 13:12:43
Go to Top of Page
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: