4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Even bijpraten
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 12 Nov 2002 :  21:14:57  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Als ik de laatste dagboek topics lees is dat zeker geen proza. Soms schrijf ik meer om het dagboek levend te houden, dan dat ik er mijn gevoel in opschrijf. Tja, die periodes zitten er dus ook in. Wellicht is dat over een maand weer anders. Op 3 November bestond mijn dagboek overigens 3 jaar.

Tijdens dit schrijven ben ik mijn laptop opnieuw aan het installeren voor Malinka, en op deze computer ben ik andermaal Visual Studio aan het installeren. Ik moet immers weer verder werken aan mijn website.

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 17 Nov 2002 :  21:15:41  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Dit bovenstaande stukje sloeg natuurlijk weer nergens op. Het is nu een week verder en nog steeds niet verder bijgewerkt. Die dingen gebeuren.

Ik zit nu in de computer kamer, beneden zit Malinka aan de computer en Jordi kijkt de zwakste schakel. Hij heeft dit weekend bij ons geslapen omdat hun ouders een lang weekend naar Terschelling zijn.

Malinka en ik hebben vanmiddag nog gewandeld in Meyendel en zoals gebruikelijk waren we ook weer verdwaald. Elke keer als we lopen vinden wel weer een manier om erachter te komen dat we daar nog nooit geweest zijn.

Mijn verslaving van Battlefield 1942 is compleet. Vanochtend stond ik voor negenen al weer op om de strijd aan te gaan met 40 vreemden op het Internet. Jordi heeft het nu ook ontdekt en nu zitten we steeds te wachten dat we weer achter de computer kunnen. Pretty pathetic zou ik zo zeggen.

30 November is het VVD dag ergens in Noordwijk. De laatste tijd voel ik me steeds meer geroepen om me aan te melden voor de politiek. Misschien wel onder het mom van "Je moet niet zeuren als je er niets aan probeerd te veranderen". Malinka vraagt zich af waarom ik dat bij de VVD moet zoeken aangezien ik zelf meer van het type Sociaal-Dictatuur ben; gelijkheid maar niet voor iedereen en op alle vlakken .

De fundamenten moeten voor iedereen solide en betaalbaar aanwezig zijn. Veiligheid is een must in een welvaart staat en je moet in de toekomst investeren. Dat zijn de sociale punten. Het voor en nadeel van een dictatuur is dat het valt of staat bij de dictator. Is hij goed en krachtig, dan kan het land daar veel baat bij hebben. Is hij zelfzuchtig en corrupt, dan zijn er weinig middelen om daar wat aan te doen. Maar wat ik wil zeggen is dat de mensen die aan het hoofd staan ook de middelen moeten hebben om het gekozen beleid uit te voeren zonder extreme bureaucratie. Dit is dus mijn politieke mening in een notedop.

De laatste maanden kook ik erg veel. Het is een goede therapie om van de werkstress naar het avond relaxen toe te gaan. En sinds ik een vaatwasser heb vind ik het opruimen ook niet meer een probleem. Wat ik wel mis is het sporten. Normaal squashte ik op zondag, en ging ik elke week klimmen. Squash doe ik helemaal niet meer, en klimmen één keer in de twee a drie weken. Nouja, als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Verders nog 2 goede films gezien, recensie vind je in mijn films forum. The Bourne Identity en Insomnia. Die laatste heb ik laatst al wat over gezegd, maar het houdt me steeds weer bezig, en wellicht een keer naar Alaska om die sfeer in het echt te voelen.

Wat baal ik van de winter, ik vind het echt helemaal niets. Koud, vroeg donker. Eigenlijk hebben we een zwaar leven vergeleken met bijvoorbeeld de Grieken op Kreta. Daar is het bijna altijd lekker weer. Het enige voordeel is dat ik nu vaak de openhaard aansteek. Wat heet; het aansteken van een brandblok.

Ik ben ook weer begonnen met het schieten van foto's, alleen treuzel ik steeds met het plaatsen. Veelal omdat ze eigenlijk niet bijzonder zijn. Ik wou dat ik de tijd en het geduld had meer te werken met Photoshop, dan kan ik van de foto's nog wat maken. Nooit gedacht dat het schieten van een goede foto zo moeilijk kon zijn. Ken ik natuurlijk ook de regeltjes niet, maar met een digitale camera beweeg je snel of is het licht niet goed.

Van de week ben ik nog langs geweest bij Michel, die is onlangs vader geworden van een meisje Jessie. Wel een leuke naam; Jessie Jasperse aka JJ . Voor het eerst dat ik het trouwens leuk vond een baby te zien, en dat in combinatie met Michel. Ze kon slecht slapen en lag daarom op de buik van Michel. Errug lief en vertederend (Jessie dus). Van zo dichtbij is het zelf ook beter voor te stellen wat het is om vader te zijn. Begrijp me niet verkeerd: Ik heb geen intenties, maar voorstellen en inbeelden mag... toch?

De laatste tijd was het wat crisis met Malinka. Dat kwam voornamelijk door mij. Omdat ik zelf nog steeds loop te tobben en te piekeren over wat ik wil, wordt ik ook lastiger naar haar toe.

Henri

Go to Top of Page

asghar
Nieuw forum-lid

Netherlands
1 Posts

Posted - 21 Nov 2002 :  10:55:39  Show Profile  Reply with Quote
hoi Henri,
Heb ik het goed begrepen dat je zegt dat er goede en slechte dictators zijn?
als ja kan je daar aantal voorbeelden noemen?
als niet wat bedoel je daarmee?

Edited by - asghar on 21/11/2002 11:47:10
Go to Top of Page

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 21 Nov 2002 :  12:23:08  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote

Hey Asghar!!

(Ik heb met hem samengewerkt bij KPN telecom een jaar of drie geleden)

Antwoord op je vraag:

Ik kan geen goede dictators opnoemen, maar dit betekend niet dat deze er niet zijn. Slechte dictators vallen nu eenmaal meer op dan goede dictators.

Waar het allemaal op neer komt is dat ik van een sociaal stelsel hou, maar dat je wel de mogelijkheid hebt om rijk te worden of veel geld te verdienen. Elk land heeft zijn elite nodig. En om beslissingen te nemen en door te voeren is daadkracht nodig en bij een dictator zijn de lijnen erg kort.

Maar je vraag is goed, ik kan geen succesvolle dictatuur noemen waarbij de welvaart hoog is en de mensen happy. Leuk dat je gereageerd hebt. In je mail naar mij zei je dat je me gevonden hebt via Google... Google rules! .

Go to Top of Page
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: