4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Recensies
 Films
 The Shipping News
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Raymond
Moderator

137 Posts

Posted - 03 Dec 2002 :  14:49:36  Show Profile  Visit Raymond's Homepage  Reply with Quote
Vind Kevin Spacey een okaye acteur, en zag dat hij in deze film speelde dus...

De film gaat over R Quoyle (door KEvin Spacey), een inktzetter bij een drukker, die halsoverkop trouwt met Petal (door Cate Blanchett; Galadriel in LoR). Ze krijgen een dochter, maar haar opvoeding ligt bijna geheel bij Quoyle zelf, aangezien Petal een bitch is en vreemd gaat waar Quoyle bij is (dit zegt dus ook iets over wat voor figuur Quoyle is). Petal komt te overlijden, en nadat tante Agnis (door Judi Dench) langskomt, vertrekken ze naar Newfoundland, waar Quoyle geboren is. Daar krijgt hij een baan als journalist bij de lokale krant die geleid wordt door Jack (door Scott Glenn), leert zijn geschiedenis en zichzelf kennen en krijgt zijn zelfvertrouwen terug. Hij ontmoet daar ook Wavbey Prowse (door Julianne Moore) die ook van haar man weg is, en hem daar bij helpt. De rest moet je maar gaan kijken.

De film is geen snelle film. Geen actie, puur drama. Er gebeurt ook niet al te veel, maar wat wordt neergezet wordt wel goed neergezet. Kevin Spacey speelt een rol van het soort die hij wel vaker speelt en doet dat weer goed. Alhoewel ik me zijn persoon niet zo kan voorstellen, was het wel overtugend. Judi Dench speelt ook goed, en datzelfde geldt voor Julianne Moore. De regie door Lasse Holmstrom, die ook Chocolat deed (waar de regie ook top was), was klasse en geldt tevens voor de beelden. Af en toe waande ik me in dat gehucht daar ergens in het oosten van Canada.
Af en toe tragisch, af en toe vrolijk, soms wat traag. Je moet er van houden, maar zeker geen slechte film. Integendeel.

Score: 7,5

Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: