4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Recensies
 Films
 The Mothman Prophecies
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 09 Dec 2002 :  16:40:20  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Deze film met Richard Gere en anderen gaat over een man de gelukkig getrouwd is maar op een avond samen met z'n vrouw bij een auto-ongeluk betrokken raakt. Voordat zijn vrouw (na coma enzo) overlijdt vraagt ze hem "Zag je het dan niet?". Waarop Richard na 2 jaar op onderzoek uit gaat (min of meer onbewust).

En dan gebeurd er van alles wat ik niet vertel om niets te bederven....

De sfeer was opzich okee. Maar het verhaal is erg traag zonder veel samenhang. Het excuus hiervoor is dat de film gebasseerd is op 'gebeurde feiten', maar daar twijfel ik sterk aan. Iedereen kan dat wel op zijn kaft vermelden, en dat wordt dus ook regelmatig gedaan.

Na een tijdje begon ik me te vervelen en eigenlijk ben ik daar niet meer uit gekomen. Ook het eind is weinig bevredigend. Daarnaast blijven alle karakters zo oppervlakkig dat emoties gewoon niet de kans krijgen om het gebrek aan inhoud te compenseren.

Al met al in mijn ogen een flutfilm, mijn oordeel is dan ook: 5.

Raymond
Moderator

137 Posts

Posted - 10 Dec 2002 :  13:44:51  Show Profile  Visit Raymond's Homepage  Reply with Quote
LOL.
1. je mag best replyen als er al een review is van de film

http://www.4xs.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=227&FORUM_ID=9&CAT_ID=3&Topic_Title=The+Mothman+Prophecies&Forum_Title=Films

2. als je niet gelooft wat geclaimd wordt, doe je eerst ff onderzoek, JA!! De film is gebaseerd op een boek van John Keel, die in Point pleasant is geweest.

http://www.prairieghosts.com/moth.html
http://www.forteantimes.com/articles/156_pointpleasant.shtml

De film covered het hele verhaal niet helemaal nee, en of Keel's verhaal helemaal waar is, is ook maar de vraag, maar dat is het punt niet.

Edited by - Raymond on 10/12/2002 15:15:08
Go to Top of Page

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 10 Dec 2002 :  14:54:27  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
F*ck. Sorry, had het niet gezien.

Ik had je recensie wel gelezen, maar de naam was blijkbaar niet blijven hangen... slordig.

Niettemin heb ik de links gelezen en blijf ik bij mijn eerdere statement: Ik twijfel aan de feiten. Amerikanen zien ook veel Ufo's. Er zijn wat verhalen en daar is een film van gemaakt. Maar om dan te zeggen dat de film gebasseerd is op echtt gebeurtenissen vind ik te suggestief. Dat een brug instort geloof ik wel (gezien de foto's een feit), maar dat dat voorspeld is... daar geloof ik niet in.

En zelfs die getuigenissen. Wie zegt me dat ook die niet verzonnen zijn ten behoeve van het artikel.

But once again, sorry voor mijn slordigheid.

Henri

Go to Top of Page

Raymond
Moderator

137 Posts

Posted - 10 Dec 2002 :  15:13:58  Show Profile  Visit Raymond's Homepage  Reply with Quote
LOL. Schud me de hand, want ik geloof het ook niet helemaal.

Bovendien blijft het maar een matige film.

Go to Top of Page
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: