4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Nieuw kantoor
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 07 Feb 2003 :  17:34:07  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Ik heb het al eerder gezegd, maar nu wordt het wellicht concreet. Ik heb een kantoorpand gevonden, met de verhuurder gesproken en nu wacht ik op het contract. Dit ga ik huren samen met Ferry, een freelancer die ik bij Erbi heb ontmoet.

De locatie is de oude margarine fabriek naast Siemens. Dat is langs de snelweg A12 bij die grote windmolen bij Zoetermeer. Een toplocatie dus. Kan ik eindelijk mijn visitekaartjes drukken. Gisteren had ik daar het gesprek samen met Ferry. Hiervoor hadden we nogal wat voorbereidingen getroffen omdat er ook 'concurrenten' waren.

Ik heb een nieuwe domeinnaam aangevraagd voor een zakelijke site. Omdat ik de laatste tijd wat met namen zit te stoeien en er nog niet uit ben heb ik het domein www.HenriKoppen.nl geregistreerd. Deze ga ik linken aan mijn computer thuis en dit wordt dus mijn zakelijke site. Daar komt bij Businessplan op te staan, maar ook zal je dan duidelijk worden waarom ik een kantoor wil hebben.

Fototoestel heb ik niet meegenomen, maar als het zeker wordt, dan zal ik het zeker doen.

Verders vandaag naar de kapper geweest en kort onder de zonnebank om niet al te wit te worden. Woensdagavond heb ik met Marc geschaatst in de nieuwe ijshal in Zoetermeer en dat is me goed bevallen! Het was erg rustig en onder de rondjes konden we lekker praten. Hij had wel noren meegenomen terwijl ik op mijn hockeyschaatsen was. Dat werd dus extra pedellen, maar het ging allemaal wel.

Momenteel is het nog crisis tijd. Belastingen, adminstratie overzetten, dingen afronden, alles overzetten naar nieuwe bankrekeningen.... gisteravond zat ik er echt doorheen. Maar op tijd naar bed gaan en laat opstaan heeft de grootste stress wel weer even verholpen. Vandaag echt rustig aan gedaan en niet teveel zakelijk dingen gedaan. Ben nu de foto's van Cuba web-klaar aan het maken, dus dat gaat eindelijk ook gebeuren. Ik dacht dat ik het allang gedaan had.

Van de week was er nog dat interview met Saddam (en trouwens ook van Jackson). Was toch wel apart om het te zien. Vooral omdat het erg 'reality' is. Een staatshoofd op de vooravond van oorlog, want dat zal wel gaan gebeuren. Ik ben nog steeds tegen een oorlog, ondanks alle argumenten die gegeven zijn. Niet alleen de noodzaak van een oorlog is me niet duidelijk, maar vooral de manier waarop. Ik kan hier lang op door gaan, maar dat doe ik niet.

Waar ik me ook zorgen maak is de economie. Ik zal nooit meer vergeten dat aandelen riskant zijn. Al gaat het tien jaar goed, zolang je geld in aandelen zit is het geen geld. Mijn beleggingsavontuur was lange termijn, maar zoals het er nu uit ziet wordt dat de zeer lange termijn. Ik heb gegokt op bedrijven waar het slecht mee ging, maar daar is het alleen maar slechter mee gegaan. De enige uitzondering is good old KPN. Zelfs het index beleggen bij PARQ.nl gaat slecht. Je hoort er de laatste tijd weinig over, maar de beursen zijn nog steeds aan het zakken. Ik vraag me af hoe sterk de relatie met Irak is. En of we deze fout nu over twintig jaar weer gaan maken. En hoe sterk de invloed van de beurs op de economie is en omgekeerd.

Het is de laatste tijd erg onrustig geweest zowel privé als zakelijk. Ik hoop dat het de komende weken wat rustiger wordt. Weer even alles op een rijtje zetten, sparen en er daarna weer vol voor gaan. (waarvoor dan? Geen idee).

Zoals Socrates zei: "Ik weet dat ik niets weet.", langzamerhand begin ik hem te geloven.

Henri

Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: