4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Unexcusable
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 19 Mar 2003 :  21:55:43  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Unexcusable gebruikte Colin Powell een tijdje terug om het weigeren van hulp aan Turkije door andere Navo landen.

Ik ben tegen de oorlog tegen Irak. Ik heb het er eerder over gehad, maar het zit me hoog. Er is geen enkel overtuigend bewijs van wapens, er is geen directe reden tot oorlog, de Navo wordt gepasseerd en het is duidelijk dat de VS dus oppermachtig is, dat zij voor rechter spelen en geen enkele andere autoriteit respecteren.

Op geen enkele grond hebben ze recht tot het voeren van oorlog. Maar dat Nederland politiek achter deze oorlog staat kan maar ťťn ding betekenen: belang en wel financieel. Immers de VS beginnen de oorlog zonder goedkeuring van de VN, Nederland zit in de VN en wordt dus gepasseerd. Dan toch instemmen met oorlog is dus een zwaktebod. Maar let op!! Nederland is dus OOK in oorlog met Irak. Dit betekend dus dat bombarderen van Nederland door Irak gerechtvaardigd is, immers de twee landen zijn in oorlog.

Als er een bom op Nederland valt in een dichtbevolkt gebied, hoeveel steun zal er dan nog voor een oorlog zijn?? Achter een oorlog staan (als is het alleen de politiek) is dus wel ernstig en dat wordt niet gerealiseerd. Een oorlog eist altijd offers, maar daar zijn we eigenlijk niet bewust van. Het gebeurt immers zo ver weg.

Irak moest ontwapenen en heeft dat deels ook al gedaan. Daarnaast is er nu veel kennis op gedaan over de toestand van het leger in Irak. En nu worden ze aangevallen. Als Irak al kernwapens had gehad, of een zeer sterk leger had, zou VS dan nog steeds aanvallen?

En dan die oorlog in Afghanistan. Deze zou ook snel zijn, en vooral omdat het land terroristen zou herbergen. We zijn nu een jaar verder, en de oorlog woedt nog steeds. Je hoord er weinig over, maar die is zeer zeker nog niet over, en dagelijks vallen daar nog doden. Iedereen hoopt op een korte oorlog, maar wordt die wel zo kort?

En stel dat Saddam chemische wapens heeft en deze gebruikt om bijvoorbeeld IsraŽl aan te vallen. IsraŽl zal dat vergelden en wellicht zullen ze nog zwaardere dingen gebruiken dan chemische wapens. Dan komt er wel een zeer listige situatie.

Ik weet dat ik er flink over door kan bomen, en ik zal er over op houden. Laten we hopen dat alles goed uitpakt en dat Irak er ook uiteindelijk beter van wordt, maar ik geloof er niet in. En ik begin in te zien dat de VS echt een bedreiging wordt...

Vandaag was er een bijeenkomst van de bedrijven uit de Leeuwenbrink (waar ik me kantoortje heb). Dus even kennis gemaakt met mijn naaste collega's en het bestuur heeft andermaal de wens uitgesproken van onderlinge samenwerking tussen de bedrijven. Deze week is eigenlijk een vervelende week. Veel werk maar geen structureel werk, alleen maar 'brandjes' blussen. Ik voel me echt op. En 's avonds heb ik geen zin meer in administratie en programmeren aan mijn eigen project.

Een lichtpuntje (punt) is mijn tuin. Dit weekend was het mooi weer en ik heb lekker buiten gezeten en zelfs kleur gekregen. Heerlijk om buiten te zijn, zonder dat je op pad hoeft. Gewoon lekker buiten bij eigen huis.... Let the summer come! Meteen ff bladeren geruimd en Malinka heeft de tuinmeubelen schoon gemaakt. Zondag was mijn zwessie nog jarig, en 31 Maart komt papskibeat naar Nederland (alleen een stopover).

Henri

Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: