4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Licht aan het eind van de tunnel
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 29 Mar 2003 :  14:03:46  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Hehe, klinkt dramatisch.

Maar wat ik bedoel is dat ik eindelijk na veel peddelen op die golf komt te staan die me vooruit zal stuwen. Deze week heb ik best veel gewerkt, maar er zaten wel leuke uitdagingen in. Bij Verkerk ben ik bezig om de processen onder de loep te nemen om samen met iedereen die erover gaat een helder plan op te zetten waarin iedereen zich kan vinden zodat we weer 'gas kunnen geven'.

Dat gaat niet zonder strubbelingen, maar de overeenstemming is bereikt, en we hebben er allemaal zin an.

Bij Erbi ben ik vooral bezig geweest met management rapportage. Er wordt al volop mee gewerkt vanaf 21 oktober vorig jaar en nu zie je eindelijk het resultaat. En ondanks dat ik de applicatie die ik gemaakt heb zelf heel lelijk vind, ben ik er wel trots op. Het is razend snel, functioneel en minimaal zo krachtig als dat ik het had voorgesteld. Nu de rapportages beginnen te groeien komt de werkelijk schoonheid aan het licht. Ik denk dat veel bedrijven software zoals dit zouden willen hebben.

Samen met Ferry ben ik bezig een semi standaard pakket aan het ontwikkelen wat verkoopbaar is aan veel bedrijven (dus niet toegespitst op 1 bedrijf). Het lekkere weer blijft aan en ik kan er geen genoeg van krijgen. Het is jammer dat ik binnen werk.

Maandag komt mijn vader tijdens een stopover van Amerika naar Singapore een daggie in Nederland, dan gaan we ergens wat eten met Nicole en Jorg. Malinka kwam op het lumineuse idee om zelf te koken. En dat is wel een goed idee. Ziet hij ook dat ik dat kan, en Nicole en Jorg hebben ook nog niet bij me gegeten.

Van de week ben ik nog met Malinka naar 'The Recruit' geweest met Al Pacino. Wel aardige film. Al Pacino heeft een geweldige stem en leent zich uitstekend voor monologen zoals in 'The Devils Advocate'. In The Recruit kwam ook zo'n monoloog voor en dat viel me wat tegen omdat het echt leek of dat het er om te doen was, en dan valt de magie er een beetje vanaf.

Het weekend zal administratie moeten doen voor de omzetbelasting. Spannend want nu gaat Aad voor het eerst de administratie doen, en aangezien ik alles nog niet netjes op de rit heb ivm nieuwe bankrekeningen enzo zal ie er best even doorheen moeten tijgeren.

Het programmeren gaat steeds soepeler, en toch heeft het echt overeenkomsten met schrijven van verhalen. Als ik er een week niet aan gewerkt heb ga ik er tegenop zien om er weer aan te beginnen en weet ik weer niet hoe ik verder moet. Dan ga ik zitten treuzelen en laat ik me snel afleiden. Van de week kon ik me er toch weer even aan zetten en binnen no-time zat ik erin. Dan gaat het zo razend snel en voel ik me echt happy. Ik weet dat ik dit ook met schrijven moet aanleren.

Ik heb de weggeef applicatie bijna af, dit wordt een software pakket waarmee je een ICT afdeling kunt beheren en besturen. Ik heb er 26,5 uur aan gewerkt en het is voor 70% af. Dit is redelijk bizar. Ik denk dat je normaal wel zo'n 200 tot 300 uur mag uittrekken voor het maken van zo'n applicatie, en het is erg robuust. Elk bedrijf kan er binnen een uur mee aan de slag. Gebruikers hoeven namelijk NIETS te installeren, en hier zit voornamelijk de kracht in. Als het af is zal ik het uitgebreid beschrijven.

Henri
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: