4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Motorweekend 2003
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 09 Jun 2003 :  21:12:37  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Haha, het begint een traditie te worden. Met pinksteren is het motorweekend en dit is mijn 3e jaar (daarvoor had ik nog geen motorrijbewijs). Omdat ik geen eigen motor heb, moet ik er één huren, net als Patrick. Dat doen we dan samen waarna we hem iedereen laten zien. Bij zijn ouders langs, bij de mijne, M'n zus (daar heb ik nog wat remsporen achter gelaten), zijn vriendin, Malinka, Sytwinde (de snackbar). Daarna ff door het westland getoured om de motor een beetje onder de knie te krijgen. Elke keer dat ik een motor huurde was het een tourmotor (Honda Deauville), deze keer hadden ze hem niet meer en heb ik op een Fazer 600 (Yamaha) gereden. En die zijn een heel stuk pittiger... wow! Maar het rijden was eigenlijk alleen maar gemakkelijker en de 'fiets' beviel erg goed.

Ook de rest van het weekend was vol 'tradities'. We zijn richting Ardennen en Luxemburg gereden met z'n 10-en. En dan terug door Duitsland. De 1e dag had Michel pech met z'n motor en was gedwongen naar huis terug te keren. Dat was balen. Het jaar daarvoor was Erwin de klos. Ook waren we snel de weg kwijt (ten opzichte van de geplande route op de 1e dag), dit is ook traditie. Ik zorg voor de overnachtingen. Dit doe ik door de gesprekken in de hotels te voeren op zo'n manier dat we een 'nette' motorgroep lijken. Want op herrie zitten ze natuurlijk niet te wachten. Tijdens het kijken en repareren van Michel zijn motor ben ik op zoek gegaan naar een hotel. Naderhand moest ze mij volgen naar dat hotel (15 km verderop), daar heb ik ze laten zien dat ik ook met een motor overweg kon . Ghe, heb m'n leven moeten wagen, maar de eer is natuurlijk ook erg belangrijk, aangezien ik de 1e motorweekend mijn voeten nog wel eens uitstak tijdens een scherpe bocht en dat tot op afgelopen zaterdag vaak aan moest horen.

Nu viel het trouwens op hoe hard we gepakt worden met die Euro in Nederland. Overnachten in een hotel met ontbijt (en douche + toilet op de kamer) koste € 45 per kamer (dus 22,50 per persoon). Ook het bier koste maar € 1,25!! Omdat ook het jongere broertje (van Dennis) Vincent mee ging (achterop bij z'n vader die zo'n enorme tourmotor heeft met een stoel achterop) heeft hij alles vastgelegd op Video. Niemand kon wachten om alsvast het resultaat te zien, en eigenlijk was ik daar zelf niet eens zo enthousiast over. Tenminste, de kwaliteit was goed maar eigenlijk zie je er niet veel op. Toch waren een paar dingen wel goed om te zien. Hoe we door kleine paadjes ineens uit het niets een tegenligger kregen, of Hans die de haarspelbocht eigenlijk niet haalt . Of het geluid van acht motoren in een tunnel.

Uiteraard hebben we ook regen gehad (weer een traditie), en ondanks dat alles doorweekt was had het wel iets gezelligs.

Ik heb mijn fotocamera natuurlijk meegenomen, alleen (dit schrijf ik elk jaar) kun je onder het rijden geen foto's maken en krijg je totaal geen indruk van wat ik gezien (en gevoeld) heb. Maar goed... foto's onderaan.

Nu zit ik thuis en moet ik nog wat voorbereiden voor morgen, maar kan de energie niet opbrengen. Ik ben echt doodop en m'n reet doet pijn. Zadelpijn heet dat -voordat je een verkeerd beeld krijgt-.

De motor heb ik nog tot vrijdag. Probleem is dat ik hem toch wel gaaf en makkelijk vind en ik er één wil kopen. En dan wel een snelle, maar ik weet ook dat zo'n ding voor mij levensgevaarlijk is. Natuurlijk ben ik voorzichtig geweest (NOT!), en ik weet de gevaren zijn. Maar vaak kan ik de verleiding niet weerstaan mijn gas open te trekken. Het geeft nu eenmaal een kick. Het is overdreven hoeveel kracht er in zo'n fiets zit. Zo is het nooit bedoeld als transportmiddel.

Henri

Voor vertrek:

Dennis en Cindy hebben het gedaan, en hier is het bewijs:

Motorpech:

Op m'n slippers...

Pat op z'n apparaat:

Een typisch dorpje in de Ardennen

Het laatste stukje blauw voordat we de stortbui kregen waar we niet voor konden schuilen.

Uitzicht vanuit het 2e hotel (een Nederlands hotel in Duistland... De Lange Man)

Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: