4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 The road goes ever on
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 20 Jul 2003 :  16:16:22  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Op 11 Juli is Lies, de moeder van Marc en Erwin, overleden. Zij werd afgelopen woensdag na een mooie plechtigheid in de kerk begraven. Ik ken haar al sinds ik heel jong ben, en ook tijdens mijn jeugd kwam ik er graag. Dan gingen we daar klaverjassen en als we dan maar met z'n drien waren deed ze mee. Niemand was blij om met mij in een team te zitten omdat ik nogal eens verzaakte. Ook maakte ze dan lekkere toostjes en keek haar vriend Frans met ons mee. Het was er altijd gezellig, maar na verloop van tijd woonde iedereen op zich zelf en kwam ik haar alleen nog maar op straat tegen. Toch zal ik al die prettige herinneringen niet vergeten. Het was ook erg druk, veel mensen uit de wijk (en dus van vroeger) kwamen erheen en dat maakte het wel bijzonder. Bij de condoleances was er een gevoel van (positieve) ontlading. Het was die dag erg warm, de ruimte bedrukt, maar toch was het een mooi moment. Ook in de kerk waren de toespraken kort maar erg persoonlijk. Vooral Marc maakte een mega indruk op me. Mooie tekst maar nog mooier gebracht. Zijn stem toch vol lading, maar wel rustig de zaal inkijken. Het gaf echt een gevoel van ondedrukte kracht die nu ineens tot uiting kwam. Marc is niet iemand die met zijn gevoel of kennis te koop loopt, maar er wel genoeg van beschikt.

Een tijdje terug heeft Raymond een bijzondere cd bij Ebay gekocht. Ik had het nooit zo op internetveilingen, maar ben er toch eens gaan kijken. Het is eigenlijk heel leuk. Vond meteen een DVD (Labyrinth met David Bowie), die ik al heel lang wilde hebben. Betalen en ontvangen ging soepel en het systeem blijft 'schoon' door recommandaties. Als je een goede koop sluit, dan zullen de verkoper en koper een recommendatie geven, een positieve beoordeling zeg maar. Omgekeerd werkt dat ook als n van beide partijen zich niet aan de afspraak houdt. Ook voor goedkope digitale camera's kun je er goed terecht. Zit nu 15 minuten voor het aflopen van een bieding om te kijken of de kwaliteit van die camera's wel wat is.

Deze week zag ik ook de kracht van planten, en helaas heb ik er geen foto van. Mijn moeder had wat planten voor in de tuin gegeven. Deze was ik in het begin vergeten met water geven (in de tuin), en ondanks dat ik dat op een gegeven moment wel deed, gingen ze zo goed als dood. Ze lagen op de grond en de bloemen waren verwelkt. Intesieve zorg, wat minder warmte en binnen 24 uur zagen ze er weer uit alsof ze kerngezond zijn. Ik was echt verbaasd.

f*ck! Ik drukte op een verkeerde link en ik ben een stuk van mijn tekst kwijt (een regel of 30). Was vergeten een topicnaam in te vullen. Deng, nouja ik probeer later vandaag wel overnieuw te schrijven. Nu kan ik dat niet opbrengen.
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: