4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Wie niet kan delen kan ook niet vermenigvuldigen
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 04 Aug 2003 :  23:09:11  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Ik ben weer terug van een weekje Gran Canaria en het heeft me goed gedaan. Zit weer vol ideeën, heb zin in werk en voel me sterk. Precies waar vakantie voor bedoeld is. Hoelang het effect blijft weet ik niet, maar ik geniet er nu nog echt van. En dan een tractatie om de rest van de week ook nog de warmte te voelen. Heerlijk om 's avonds de ramen en deuren open te hebben en de lucht langs mijn blote rug te voelen stromen, ook achter de computer voel ik me een beetje buiten.

Ik zal zo nog wat meer over de vakantie vertellen, maar eerst even het het actuele. Morgen komen Dick, Mark en aanhang van de ICT afdeling van Verkerk bij me BBQ en mijn huis voor het eerst bekijken. het kwam er maar niet van. Dat is de 3e keer dat ik BBQ bij met thuis met gasten en ik hoop dat nu zo'n beetje de routine erin zit. Mijn vader was voor de vakantie ook geweest samen met Marjolein, maar er ging van alles mis en ik heb niet veel bewust meegemaakt. Gerard had salade gemaakt en die maakte alles wat dragelijk .

Ferry geloofd in zichzelf en dat heeft hem goed gedaan. Hij heeft op het laatste moment toch een zeer mooie opdracht aangenomen en werkt daar met grote tevredenheid. Omdat ze nog iemand aanvullend nodig hadden, is mij ook een aanbieding gedaan, dus via Ferry. Ik hoop deze opdracht aan te kunnen nemen, maar ik moet wel mijn werk bij Verkerk netjes afronden. Ik heb dus werkdruk, maar omdat het voornamelijk programmeren is, heb ik er veel schik in. De komende tijd zal het leren... Ben Ferry in ieder geval dankbaar dat hij me zo mooi geholpen heeft!!

Zoals ik zei zit ik vol met ideeën, sommige moet ik nog op broeden, maar ben vooral ook weer aan het schrijven. Op vakantie heb ik voornamelijk gelezen en om dat toch ook met het schrijven te combineren heb ik een boekenforum aangemaakt (klik op All Forums, daarna op Boeken). Hier wil ik (en hopelijk anderen) korte recencies schrijven over de boeken die ik gelezen heb. Ik hoop na dit stukje er direct in te schrijven. Kathy's dochter van Tim Krabbé wordt de eerste recensie.

Maar goed, vakantie. Alles is van begin tot eind gesmeerd verlopen, ook geen ruzies of spanningen en alles was eigenlijk perfect. De reis, de accomodatie, het huren van de auto, de kwaliteit van het eten, gezelligheid, etc. Gran Canaria is meer dan alleen een strand met wat dorre drogen vlakten. De andere kant is een stuk groener met landbouw, er zijn hoge bergen en diepe kloven, naaldbomen, goede wegen en best nog groot. Een rondje om het eiland kost een dag. We waren 's avonds aangekomen en die avond was meteen de wildste. Heerlijk gegeten, een biefstuk zoals Cypher die eet in de Matrix voordat ie zijn kameraden verraadt, en daarna een bar met gezellige muziek. We dronken een cocktail zoals we deze ook in Cuba dronken - Daiquiri - maar twee obers gingen met elkaar op de vuist, net voordat ie helemaal op was. De tafel ging om (heb nog wel een blauwe teen, je moet er wat voor over hebben), met onze glazen. Veel mensen schrokken, maar wij hadden er wel schik in... we kregen twee nieuwe. Na alcohol wordt je onverschillig en dus bleven we zuipen en gingen we dansen op 'De meeste dromen zijn bedrog'. Er was een groep spanjaarden bestaande uit oude mannen met dikke vrouwen waarvan er één op Bob de Rooij leek, en deze betrokken we bij onze 'dans'. Toen we later weggingen gebeurde dat onder luid applaus. Het strand op toen Malinka besefte dat ze wel heel nodig moest wat dus eindigde in 'ondeugend' zwemmen

De andere avonden zijn we voornamelijk langs het strand geweest met uitgaan. Het centrum wat er veel meer op gerichtw was, sloeg helemaal niet aan bij ons. Veel te veel proppers (met lichtgevende INFO hesjes aan), en teveel engelsen die echt geen clue hebben hoe het moet (eerlijk gezegd bakte de Nederlanders er ook niet veel van). Verders zijn wel heel relaxed op het strand geweest, maar zijn we er ook opuit getrokken. Steile wegen met duizenden bochten en gevaarlijke situaties en mooie uitzichten. Het was de moeite waard, en de prijzen waren zeer redelijk. De stranbedjes man hebben we de helft van de keren kunnen foppen (dit lijkt onmogelijk, maar alles is een systeem, ontduiken deden we niet met voorbedachte rade...)

Het vorige dagboek item had ik nog willen aanvullen, maar tijd verstrijkt en ben de dingen vergeten. So be it. Afgelopen zaterdag vierde Clemence haar verjaardag en dat was eigenlijk heel gezellig. De grote betonnen BBQ diende aan het eind als open haard en de kaarjes in de lantaarnen maakte het een heel gezellige tuin.

Upcoming events zijn de Stones volgende week. Ik denk niet dat ik foto's zal maken, maar die kunnen natuurlijk ook niet uitdrukken hoe het is om daar te zijn. Ben geen superfan van de stones, maar ken de liedjes en ze zijn onderhand een legende. Geniet van de foto's, en als je verzoeken hebt.....

Henri

1) We hadden een eigenlijk een privé zwembad en tuin, er kwam nooit iemand. Lekker voor na het zonnen op het strand.

2) Dagtochtjes foto, niet alleen droogte, ook palmbomen

3) De laatste tocht naar de top. Een boekje zei een kwartier lopen, al met al zijn we een anderhalf uur bezig geweest, en Malinka was dapper (voor haar doen

4) Toch meer bergen dan je verwacht als je aan Gran Canaria denkt.

5) Bij een visserdorpje in de haven is het strand waar de spanjaarden hun vertier en sociale contacten zoeken. Geen topless hier!

6) Het einde van de wereld. Malinka las het boekje niet goed en verwachte golven die tot 100 meter hoog opspatten. Niettimin een mooi uitzicht!

7) Malinka takes a fish and enjoys it!

Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: