4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Faking it
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 18 Aug 2003 :  23:03:27  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Zonet zag ik de laatste beelden van een serie 'Faking It'. Dit gaat over een hoofdpersoon die een uitdaging aangaat. Een prestatie leveren op een gebied waar hij/zij totaal geen ervaring mee heeft. Doel is een om na één maand met een wedstrijd mee te doen op zodanige wijze dat de jury niet doorheeft dat er een 'faker' mee doet. Mijn open mond en vol spanning heb ik gekeken naar Shelly die nog nooit op een paard gezeten heeft en met een springwedstrijd mee moet doen na 1 maand.

In het begin gaat dit stroef en zijn de begeleiders (twee zeer ervaren leraren op het gebied van paardenspringen) niet blij met Shelly's inzet. Het ziet er allemaal niet veelbelovend uit, maar op de dag dat het moet gebeuren rijdt ze een foutloze ronde!! Boven ieders verwachting en ze reed nog netjes ook. Voor de wedstrijd moeten alle deelnemers een praatje maken met de jury en daar ging ze de mist in met een vraag. Uiteindelijk waren er twee juryleden (van de drie) die na de uitleg konden raden wie de 'faker' was. Maar het punt is dat ze zo'n prestatie levert na 1 maand intensieve inzet. Ik heb met veel plezier gekeken!

Vanavond heb ik me laten verleiden tot 'Age of Empires' een spel wat je met en tegen andere speelt en is voor mij het beste spel ooit gemaakt. Ik hou nooit zo van spellen tegen de computer omdat de computer dom is. Maar tegen collega's is het fantastisch. Kwam wel pas om half tien thuis en dan is de avond al zo'n beetje om. En ik had weinig eten in huis (en had geen zin meer om te koken). Mijn diner verdient in ieder geval niet de hoofdprijs , zie de foto onderaan.

Ook een ander spelletje Primal op de PS2 is leuk. Gisteren had ik een luie dag en heb alleen maar wat zitten spelen en met de computer in de weer geweest. De avond daarvoor nog naar het vuurwerk geweest en daarna naar Crazy Pianos. Het vuurwerk was top, maar in Crazy was het gewoon te druk.

Mijn webcam heb ik weer uitgezet. Voor een weekie was het leuk, en goed voor de 'kijkcijfers' maar verders voegt het voor mij weinig toe. Het was meer een probeersel. Misschien dat ik later nog wel wat ga doen in een andere vorm. Ook mijn schrijven doe ik weer weinig aan, aan de andere kant is dit wel weer mijn 2e stukkie in 1 week.

1) Diner --> Aardappelkrokketen, Witte Bonen in Tomaten Saus en Bitterballen met een Albert Hein drankje erbij

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 19 Aug 2003 :  09:54:40  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Pff, tot een uur of vier mocht ik slapen...

Mocht ik slapen?!?!?! Nou van die K*T mug! Normaal als ik dan mijn lichtje aan doe dan gaan ze snel op de muur zitten en kan ik hem meppen. Maar deze had stealth mode aan. En nee, het was niet mijn fantasie. De muggenbeten waren echt, zelfs één op m'n wang. En steeds moest ik mezelf eraan herinneren niet te krabben, want dan gaat het jeuken. En net als ik weer de sluimer van slaap kreeg hoorde ik het weer ZZZZZZZ.

Je zal zo'n mug in je kamer hebben zitten voor een belangrijke solicitatie of een examen, of een sportwedstrijd. Dan moet ik altijd denken aan de strip Lucky Luck. Die had een wedstrijd met Joe Dalton de volgende dag. En om zeker te zijn van winst stopt ie een mug door het sleutelgat.

Misschien wel meer dan 20 jaar geleden heb ik dat gelezen, en ik zie het nog steeds voor me. Gek eigenlijk. Ook schaamte en vernedering blijf ik tot in de eeuwigheid herinneren.

Als ik mijn dagboek lees zie ik dat het wel steeds oppervlakkig wordt terwijl ik me nog steeds suf denk en filosofeer. Misschien moet ik dat wat meer combineren.

Voor nu ga ik weer als een haas aan het werk....

Henri
Go to Top of Page
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: