4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Slijmbeurs
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 05 Oct 2003 :  21:10:56  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Nooit geweten wat een slijmbeurs is. Klinkt als een studiebeurs die je krijgt als je voldoende geslijmt hebt bij het één of ander.

Weet je nog dat ik een dartboard heb gekocht, en dat dat ik van spelletjes hou? Vooral als ik ze kan winnen? Welnu, ik heb flink geoefend met darten dat ik er pijn van kreeg in mijn schouder. Geen superpijn, maar vooral een stijf gevoel. Ik besloot daarom ff wat rustiger aan te doen, maar het gevoel ging niet echt weg. En ineens werd ik 's nachts wakker van de pijn. Toen die bleef ging ik me zorgen maken. Was het RSI? Wanneer gaat het weg? Omdat de pijn vrij hevig was en niet weg wilde zakken begon ik allemaal consequenties te zien. 's nachts zien zaken er heel anders uit dan overdag. Ik dacht dat het wel bijna licht zou worden, en dat ik dan naar de doktor zou kunnen gaan, maar toen ik op de klok keek zag ik dat het net twee uur geweest was. En wat duurt zo'n nacht dan lang. Heb een pijnstiller genomen en ben nog op het internet gaan kijken over RSI. RSI is echter iets dat je over een bepaalde tijd heen opbouwt en zakt in het begin weer weg als je niet meer achter de computer bezig bent.

Het was een lange nacht.

In de ochtend meteen naar de doktor gegaan en die kwam snel met de diagnose 'Slijmbeurs ontsteking'. De slijmbeurs is een zakje slijm dat zicht tussen de spieren bevind om de bewegingen tussen de spieren onderling soepel te houden. Ik kreeg pijnstillende onsteking remmers die ik nu nog gebruik. De symptonen blijven tussen de 10 dagen en enkele maanden. Momenteel heb ik er nog last van, maar niet zo pijnlijk als die eerste dag. Die heb ik ook niet gewerkt en ben naar m'n moes gefietst omdat rijden met de auto ook niet ging. Later op de dag lukte dat weer wel en heb ik Michel van zijn werk opgehaald om daar te blijven eten. Ik heb nog een foto van Jessie gemaakt, die zal ik de volgende keer wel plaatsen.

Op m'n werk gaat het nog steeds moeizaam. Maarja heb besloten het goed te doen, dus ik heb weinig keus. Mika is terug uit z-Afrika en Mark is net vertrokken naar Tanzania. Voordat ie wegging had ie nog een interne solicitatie en die is dus uitgelopen op een promotie .

Het is eigenlijk geen supertijd en ik doe dus lekker rustig aan om alles een beetje te beschouwen voor wat het is. Ik werk meer dan ik leuk vind, maar het is nu even niet anders. Ik heb de laatste tijd echt het idee dat ik minder 'weerbaar' ben. Ik ben snel geërgerd, zie kleine dingen als een probleem en overall ben ik niet echt vrolijk. En dat terwijl ik eigenlijk niets te klagen heb, en alles nog steeds goed loopt. Maarja, dit soort dingen kies je niet, het overkomt je. En nu ik er bewust mee bezig ben hoop ik er ook goed uit te komen. Ik leg even niet teveel druk op mezelf en beslissingen heb ik uitgesteld tot Januari. Als je me gesproken hebt de laatste tijd, zal ik je ook wel verteld hebben dat ik wellicht mijn werk wat wil veranderen. Leraar worden bijvoorbeeld. De mensen die ik dat verteld heb reageren er eigenlijk wel positief over, en dat vind ik wel leuk. Ik heb me altijd voorgenomen om rijkt te worden. Dan kon ik namelijk kiezen wat ik wilde doen, en kon ik er goede dingen voor anderen mee doen. Maar ik twijfel of ik dat werkelijk zou doen, en daarom vervalt misschien ook de wens om rijk te worden.

Van de week meer hierover, ga nu relaxen....

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 06 Oct 2003 :  00:19:04  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Ik herinner me een verhaal van Margaret Weiss en Tracy Hickman, 'Rose of the Prophet' heette het geloof ik.

Dat was een verhaal in een fantasie wereld en een raad van Goden. Zo was er een God van de nomaden, en een god van de vrede, en voor alle belangrijke onderwerpen een god. Deze goden hadden macht in relatie tot hun aanzien bij de gelovigen. Hoe meer gelovigen en hoe beter de gelovigen het deden, hoe krachtiger de god. De god van de nomaden was er één met weinig aanzien in het begin van het verhaal, maar is de krachtigste aan het eind als zijn profetien uit komen.

Als ik mijn gevoel en toestand nu moet beschrijven (als een god zijnde), dan is mijn invloed gering en ben ik niet erg populair.

Maar net als in het verhaal, daar is alles tijdelijk. Als je aan het verliezen bent is het moeilijk voor te stellen hoe het is om te winnen. Vanuit een dal heb je geen ver uitzicht. Ik weet gelukkig dat het tijdelijk is. En dan zal ik er extra van genieten...
Go to Top of Page
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: