4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Recensies
 Films
 The Hours
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 02 Dec 2003 :  14:06:51  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Ik heb meerdere films gezien, steeds uitgesteld om te schrijven, maar nu ff vlug tussendoor.

The Hours is een oscar winnende film met o.a. Meryl Streep en Nicole Kidman. Met name Nicole heeft flink aan zich laten sleutelen en is bijna onherkenbaar. De reden dat het gedaan is overigens vind ik erg goed en valide. Nicole in haar 'normale' uiterlijk zou niet goed in de rol passen die ze speelt.

De film gaat over drie vrouwen die in een andere tijd leven maar chronologisch wel met elkaar te maken hebben. Ze zitten alle drie in een crisis die uiterlijk weinig met elkaar te maken heeft, maar fundamenteel toch soort van hetzelfde zijn. Grappig is dat de acties van de vrouwen wel invloed hebben op elkaars situatie (chronologisch gezien). De film is daar overigens vaag over en veel daarvan zul je zelf moeten invullen. Dat is iets wat brilliant is, want ons bewustzijn doet meer met de dingen die je niet ziet, dan met de dingen die je wel ziet.

De trage film (die overigens niet zo heel lang duurt, geen Hours) heeft veel gevoel bij me los gemaakt en dat is natuurlijk ook de bedoeling. En dat terwijl ik er niet echt mijn vinger op kan leggen. Maar het verdriet en de gevolgen die het op de personen in het verhaal heeft, valt precies in de stijl waar ik van hou. Maar ik denk dat niet iedereen de film even goed zal vinden omdat het niet iedereen evenveel zal aanspreken.

Acteerwerk is overigens top, en ik had niet anders verwacht. De kracht van de personages hierin is wel het verschil, anders had ik het echt een but film gevonden.

Mijn cijfer: 8,5

Henri

Henri
~~~~
"Darkness cannot drive out darkness, only light can do that. Hate cannot drive out hate, only love can do that."
--Martin Luther King
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: