4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Sölden
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 22 Feb 2004 :  13:07:41  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Gisteravond ben ik thuis gekomen van de wintersport. Het was zwarte zaterdag en we reden binnendoor, de zwarte zaterdag hebben we gezien, maar gold vooral de andere kant op . We werden wel wat opgehouden doordat er in dorpjes carnaval werd gevierd, maar goed, nu begin ik alweer aan het eind.

De bestemming was Huben een plaatsje 10 kilometer voor Sölden. Erg klein met weinig inhoud en wellicht dus ook goedkoop. Daar werden we ontvangen door Niesje en Hans, de nederlandse hosten

Zij waren echt goed voor ons en ik mag hopen dat ik ooit half zo gastvrij als hun kan zijn. In het hotel waren verders nog een groepje van zes (stellen), die maar net ouder dan ons waren, maar wel volwassener (voor ons gevoel dan voornamelijk), en nog een ander stel dat nog zo verliefd was dat ze de buitenwereld voornamelijk negeerden.

We hebben vier mooie dagen gehad en twee mindere, maar die mindere zorgden wel weer voor perfecte sneeuw op de laatste dag. Michel en Marc hadden les genomen op een rollerbank en op de eerste dag leek zich dat dubbel uit te betalen. De 2e dag was echter een draak, en voor Michel de dag dat hij het snowboarden eigenlijk niet meer serieus wilde leren. Marc had ook een slechte dag, maar de dag daarop was voor Marc de omslag. Sölden is een mooi gebied dat voor Oostenrijkse begrippen ook erg hoog ligt (3 plaatsen waarop je boven de 3000 meter kan skieën en snowboarden). Het moment waarop Marc de gletscher aanraakte begon hij serieus te snowboarden. In één ruk snowboarde hij de hele gletcher af, aan het eind met een grijns op zijn gezicht en ik kreeg er bijna kippenvel van. Onderaan wat links naar de filmpjes die ik met de fotocamera gemaakt heb (de kwaliteit is niks, maar het geeft wel een goede indruk). Vanaf dat moment ging het snowboarden allemaal goed en hoefde ik ook niet meer te wachten.

Sölden staat bekend om het uitgaansleven en de Apresski, en inderdaad er waren veel kroegen, harde muziek en veel mensen. Toch beleefde we niet de Apresski die Michel in ik gewend waren in voorgaande vakanties. Hans (van het hotel) vertelde dat er een week in Maart was die bekend stond als 'gay week'. Wij hadden de indruk dat het deze week was en doopte Sölden ook al om naar 'Gay capital of the world'. Niet dat mannen niet gezellig zijn, maar de verhouding was compleet zoek.

Pas op donderdag kwam daar verandering in. Michel was meegegaan naar de gletcher. Het was een bewolkte dag en het sneeuwde, dus de condities waren niet optimaal, maar het ging Michel best goed af. Onderaan aten we wat en dacht Marc Irene Moors te herkennen. Na wat studie bij de kassa konden we dat bevestigen. Wat doet make-up op tv veel en wat is ze lang! Maar goed. Na het boarden gingen we wederom voor de apres-ski en kwamen we bij de kroeg terecht waar voornamelijk Nederlanders komen. We hadden alle tenten in het dorp al eerder bezocht en ook deze, maar deze keer leek het anders, en dat was ook zo.

Het was druk en benauwd maar er was een sfeer die er eerder niet was. We stonden in een hoek waar wel een klein tafeltje was maar waar we niet achter wilde zitten om toch in contact met de menigte te blijven. Een ander (wat ouder) stel kwam binnen en ik nodigde ze uit om de tafel te gebruiken. Als dank bestelde ze vijf bier en zodoende ging dat over en weer. De zo gezochte sfeer ontstond en het was meteen dè avond van de week. Eigenlijk zouden we rodelen om negen uur, maar daarvoor waren we uiteindelijk te laat (om half vijf waren we al in die tent... da's best lang). Marc was voor het eerst sinds tien jaar blauw, en Mika was ook goed op weg. De man van het stel had een voorraad Jägermeister bij zich, en dat sloeg er dus behoorlijk in. Ik moest rijden dus deed het veel rustiger aan. Omdat het toch wel erg warm binnen was stond ik af en toe bij de deur af te koelen en praatjes te maken. Zo was het erg grappig om mensen met brillen binnen te zien komen. Die besloegen dus het moment dat ze van het halletje de tent inkwamen. Zo sprak ik een vrouw aan die dus later een vriendin van Irene Moors bleek te zijn. Uit het niets dook Irene op, waarop ik meteen wat flauwe grapjes maakte waar ze overigens om kon lachen (met een high five). Ze verdween weer en ik liep naar binnen (om de hoek waren Michel en Marc) en vertelde mijn verhaald. Ik stond dus nog geen twee meter van ze vandaan met alleen een ruit tussen ons in, maar ze hadden het niet gezien, en even klonk het als een sterk verhaal totdat wat mannen om me heen het bevestigden . Niet spectaculair, maar het paste bij alles wat er gebeurde.

De dag daarna leek het weer niet best en wilde Michel rustig aan doen. Marc en ik zijn wel naar boven gegaan, en wat een mazzel hebben we daar mee gehad. Op het moment dat we weer bij de gletcher waren bleek het goed gesneeuwd te hebben en klaarde het weer direct op en kwam de zon door. Het was de mooiste dag van de week voor het snowboarden. Marc is mee off piste gegaan en heeft zijn eigen sporen getrokken. Helaas had ik mijn camera niet meegenomen, het zouden de mooiste foto's geworden zijn....

Zaterdag ochtend zijn we terug gereden en hebben we het file-leed voor de mensen die naar de sneeuw toegingen gezien. Ook heeft 'plassen als een Marc' betekenis gekregen. Ik denk als ie een minuut langer in de auto had gezeten (wij hadden ook een stukje file), hij uit elkaar geklapt zou zijn.

En nu is het zondag en zit ik mijn verhaal te typen. Het was een vreemde week die anders liep dan verwacht, maar achteraf toch een goede vakantie, en ik ben blij dat ik er geweest ben.

Nu begin ik in meer dan één opzicht met een schone lei.

Vandaag de auto wassen (die is ingepekeld) en vanavond eten bij mamskibeat. Ferry is nu een week op vakantie, heb het kantoor dus voor me alleen deze week, en ga hiermee een nieuwe fase in. Nu even wat wasjes draaien en me helaas bezig houden met administratie. Zoals altijd met vakanties kom ik nu ook weer terug met voornemens, ben benieuwd of ik me eraan kan houden (het zou voor het eerst zijn).

Hier zijn nog wat foto's en filmpjes (heb er niet veel gemaakt, ook dat is niet nieuw). Ik las in de krant nog twee artikelen in verband met onze wintersport. De eerste is over Sölden en dus toepasselijk, de 2e over de overval op Snowworld. Die is vrij heftig en ik ben benieuwd wat voor nieuws hierover nog meer bekend wordt. Voor beide artikelen moet je geregistreerd zijn (AD): Dat is vijf minuten werk, en hoef je maar één keer te doen en is uiteraard gratis.

Sölden:
http://www.ad.nl/artikelen/VrijeTijd/1077263129954.html

Snowworld:
http://www.ad.nl/artikelen/ConsumentenGeldMisdaaddossier/1077263364758.html

En hier dan de foto's:

Uitzicht vanaf 1 van de drie 3000+ meter toppen..

Kijk eens hoe blij ik kijk?!?

Zo zien de pistes eruit. Boven de sneeuwgrens dus. Ik heb het overigens nog nooit zo druk op een piste gezien als in Sölden. Toch loopt daar alles als een gesmeerde machine. Het huren van spullen was een klusje van hooguit tien minuten.

Kijk er maar goed naar, veel foto's van Michel met een snowboard zul je niet meer zien

Marc en Michel met apres-ski (maar niet die donderdag)

Het laatste zonlicht op de top van de bergen, komt niet mooi tot z'n recht, maar was wel mooi. Links zie je Marc en Michel nog lopen.

Deze is fotografisch gezien wel goed, toch?

Dit zijn uiteraard sterk verkleinde foto's, mail me als je een grote versie wilt...
De volgende drie links zijn filmpjes. Het kan even duren voordat ze openen. Je kunt ze ook downloaden door met je rechtermuis erop te klikken en doel opslaan als (save target as) te kiezen.

Marc op z'n 3e dag!
/images/Dagboek/20040222/MVI_1850.avi

Ik zei de gek...
/images/Dagboek/20040222/MVI_1851.avi

More me... waarom ik dit zeg weet ik niet, het was eigenlijk ff uitproberen en druk een gevoel uit, super zeg maar.
/images/Dagboek/20040222/MVI_1849.avi

Henri
~~~~
"Darkness cannot drive out darkness, only light can do that. Hate cannot drive out hate, only love can do that."
--Martin Luther King
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: