4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Recensies
 Muziek - Albums
 The Strokes – Room On Fire
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

jdenuijl
Nieuw forum-lid

Netherlands
4 Posts

Posted - 05 Mar 2004 :  23:35:44  Show Profile  Visit jdenuijl's Homepage  Reply with Quote
The Strokes – Room On Fire
Rough Trade – 2003

Tracklist
1. What Ever Happened?
2. Reptilia
3. Automatic Stop
4. 12:51
5. You Talk Way Too Much
6. Between Love & Hate
7. Meet Me in the Bathroom
8. Under Control
9. The End Has No End
10. The Way it is
11. I Can't Win

The Strokes kwamen in 2001 met hun eerste album uit (Is This It) in de periode dat het weer “cool” was om naar gitaar muziek te luisteren. Na jaren van “dance-music” ben ik in die periode ook weer gaan luisteren naar rock muziek, mede aangeslingerd door festival bezoek. The Strokes hadden een goot succes met het album “Is This It” dat in 2001 door muziekblad OOR werd uitgeroepen tot het beste album van het 2001. Volgens OOR waren de jongens van The Strokes bijna te cool om zonder zonnebril naar te kijken. De verwachtingen voor het tweede album waren dan ook hoog gespannen.

Met dit tweede album weten ze het wederom klaar te spelen. Het album is iets toegankelijker dan het eerste album, zonder ook maar een moment iets van haar scherpe kantjes te verliezen. Door wederom de diensten in te huren van producer Gordon Raphael klinkt “Room On Fire” alsof het album met een cassetterecorder is opgenomen in de kleedkamer van de plaatselijke voetbalvereniging. Met de heerlijk knarsende stem van zanger Julian Casablancas klinkt het alsof ze zo uit de jaren 60 via de stereo de huiskamer binnen knallen. Het mooiste aan The Strokes is het gitaar werk. Mijn favoriet is “Automatic Stop”. De scherp klikkende gitaren en het heerlijke bass guitar ritme zijn echt uitzonderlijk op de plaat.

Een “must hear” voor iedereen die eerlijke rock / gitaar muziek kan waarderen.

Cijfer: 8.5
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: