4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Niets veranderd
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 21 Mar 2004 :  19:07:23  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Gisteren kwam mijn moeder op de koffie en zij had een schriftje bij haar wat van mij was. Ik schreef erin toen ik nog op de hoge school in Utrecht zat tijdens mijn 1e jaar communicatie en pr. Ik zat dan redelijk vaak in de trein, en dan schreef ik daarin als een soort dagboek. Wat me opviel is dat ik eigenlijk over de zelfde dingen schreef als nu. Dat ik wilde leren, maar dat ik me er gewoon niet toe kon zetten. Net als dat ik nu wil schrijven en ik me er niet toe kan zetten. Wel grappig is dat ik schrijf over werk en dat het dan relaxed is om veel geld te verdienen.

Wat me opviel waren de gedichten die ik in dat schrift schreef, daar zaten toch wel wat pakkende zinnen tussen (net zoals onzinnige zinnen, maar dat terzijde). Ik heb een scan uit dat schrift. Datum staat er niet bij maar het is omstreeks 28 Oktober 1992 geweest (bij andere pagina’s staat wel een datum).

Dit weekend had ik me wel van alles voorgenomen voor Arcencus en schrijven, daar is natuurlijk weer weinig van terecht gekomen. Heb me nog wel nuttig gemaakt door een kitset te kopen evenals een nieuwe sproeikop en slang voor de douche. Beneden in het washok lijkt wat vocht te zitten wat dan waarschijnlijk door een kier achter het bad vandaan komt. Dat moet ik dus dichten. Daarnaast zat er echt een Ikea douchekop op die net als een karretje bij de supermarkt alle kanten op gaat behalve naar waarheen jij wil (dat was vroeger zo, tegenwoordig zijn die karretjes wel okee). Anyways, het zijn kleine dingetjes maar ik ben dan al snel tevreden over mezelf dat ik het gedaan heb.

Zaterdag avond kwam Ray nog langs en we hebben wat gekletst en gedart. Uiteindelijk ging ie om een uur of één weg en ik keek nog even een filmpje (Matchstickman, niet bijzonder maar leuk genoeg om me bezig te houden). Komt ie in een file terecht. Er waren wegwerkzaamheden op de A12 bij Nootdorp waarbij ze het nodig vonden om de hele weg zonder aankondiging dicht te gooien. Om half drie stond ie daar nog steeds en uiteindelijk weet ik niet hoe laat het voor hem geworden is. En dat terwijl ie net zo makkelijk de binnendoor weg had kunnen nemen…. (maar dat is altijd achteraf).

Nog een andere quote uit dat schrift:

"Je hebt geen weg nodig om op te lopen,
wie vrij is verdwaald niet."

Henri
~~~~
It's taken a long time, but I've just about learned how to quit flapping my arms and float. It's good to float.
-Al Pacino

Raymond
Moderator

137 Posts

Posted - 21 Mar 2004 :  22:44:43  Show Profile  Visit Raymond's Homepage  Reply with Quote
Was dus 3.35 uur. Ging 1.15 weg, stond 1.30 in de file. Heb tot 3.35 vrijwel alleen maar stilgestaan, wat neerkomt op dik twee uur...

De lapschwanzen, wie gaat er nou met windkracht 10/11, op zaterdagnacht (als iedereen uitgaat en zo), een 130 meter lange spoorbrug ophangen??? Die hele brug ligt daar trouwens zwaar klote. Snap er geen reet van dat ze dat ding daar neerkletsen. Stond een aantal apartementen in die wijk bij Nootdorp te koop. Snap nou waarom: als je de lijn van de brug doortrekt, kom je in die wijk uit en dan rijdt er dus later een trein door je woonkamer...

quote:
"Je hebt geen weg nodig om op te lopen, wie vrij is verdwaald niet."

WTH?!? Ik stond dus op een weg, en die heb je wel nodig om vast te staan. Kon nergens heen, en kon alleen maar lopen (rond m'n auto). "Wie vrij is verdwaalt niet"...Ik was dus niet vrij, maar verdwaalde ook niet bepaald.

...Ik hou maar op, anders wordt dit ook nog mijn (frustatie)dagboek.

Edited by - Raymond on 21 Mar 2004 22:53:09
Go to Top of Page

Ferry
Gewaardeerd lid

Netherlands
33 Posts

Posted - 22 Mar 2004 :  16:39:49  Show Profile  Visit Ferry's Homepage  Reply with Quote
Ehhh, toch wil ik even Verkeer en Waterstaat hier verdedigen. Het is namelijk wel ruimschoots op tijd aangekondigd, zowel op borden langs de rijksweg als in diverse lokale en landelijke kranten.
Neemt niet weg dat windkracht 10/11 niet helpt om het gevaarte binnen de geplande 3 kwartier op zijn plek te krijgen. En da's beduidend minder dan ruim twee uur...
Go to Top of Page

Raymond
Moderator

137 Posts

Posted - 23 Mar 2004 :  02:04:59  Show Profile  Visit Raymond's Homepage  Reply with Quote
Neemt ook niet weg dat je wel net regelmatig op die weg moet rijden, en toevallig net de krantenartikelen moet lezen over wegstukken die je niet of nauwelijks rijdt...

...blijf het een domme actie vinden op zaterdagavond, de wind nog maar even daargelaten. D'r waren niet voor niets ongeveer 10 politiewagens en 6 motormuizen voor nodig.
Go to Top of Page
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: