4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Everything that has a beginning, has an end
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 22 May 2004 :  10:26:06  Show Profile  Visit Henri's Homepage
Op 7 November 1999 begon ik met mijn online dagboek. Met veel plezier heb ik erin geschreven en ik ben er ook wel trots op. Als ik dit blijf doen tot mijn dood kom ik misschien wel op een beroemde weblog met een korte vermelding ervan, zoals ik ook wel eens de site bezocht van een man die vanaf zijn dertigste elk jaar een foto van zichzelf en zijn gezicht maakte. Entertainment voor een paar minuten terwijl je in een oogopslag iemands leven voorbij ziet trekken.

Als ik in een vliegtuig zit en ik kijk naar buiten waar ik ga landen, dan vraag ik me altijd af, hoe kan ik hier gelukkig worden, het ziet er allemaal zo normaal uit. En vanuit een afstand ziet alles er normaal of kaal uit. Toch eenmaal op de grond als je er middenin zit, is alles veel mooier, ontmoet je mensen en voel je je gelukkig.

Ik denk dat als je mijn dagboek leest, je eigenlijk ook vanuit het vliegtuig mijn leven ziet. Je krijgt een globale indruk, maar op de grond ziet alles er anders uit, en de werkelijke details zul je pas ontdekken van heel dichtbij als je er midden inzit.

Ik heb dus besloten niet verder te gaan met mijn online dagboek in deze vorm. Ik laat hem staan zoals ie is, maar ik zal er geen nieuws aan toe voegen. Verliest 4xs zijn bestaansrecht? Hell no! De site en alles blijft gewoon, maar ik zal het uiterlijk veranderen, en andere dingen schrijven. Wat meer over filosofie, opinie, en als ik echt los kom, verhalen. Misschien wat meer weblog achtige dingen, internet belevingen of dingen waarvan ik wil dat anderen ze ook zien.

Het moment is toch wel goed gekozen om dit te doen. Ik moet me nu inzetten voor Arcencus, zal me proberen te betrekken bij de hoge school Inholland (yes, ik heb een eerste college gegeven!), de huidige manier van werken bij klanten afbouwen, en hopelijk wat meer schrijven zonder me druk te maken om de regelmaat daarin.

Door de komst van Internet zijn er ook kleine dingen veranderd die ik mis. Vroeger kreeg ik brieven en schreef ik brieven. De eerste brief die ik niet schreef maar typte en had uitgeprint op de computer zorgde voor grote verontwaardiging, en terecht!! Maar nu is het de standaard. Natuurlijk, als ik een brief schrijf zal ik hem ook typen aangezien ik dan wat gemakkelijker bewaar wat ik geschreven heb, maar ik wil geen korte teksten meer schrijven zonder inhoud. Kijk naar je inbox, hoeveel 'echte' e-mails vind je daar nog in? Ik bedoel dan wel in de privé sfeer! Daar is wel voor terug gekomen dat de hoeveelheid persoonlijke mail de werkelijk geschreven brieven van vroeger in duizendvoud overtreft...

Ik word nu melodramatisch, dus tijd om te stoppen. Want alles dat begint, heeft een einde, en wat betreft mijn dagboek is het einde hier.

Henri,
22 mei 2004
  Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To: