4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Herfst
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 23 Sep 2004 :  17:14:03  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Er is geen betere manier om te merken dat het herfst is, dan aan het weer. Ik heb een hekel aan de winter. Dan wordt het weer donker, koud, guur en is het moeilijk om echt vrolijk te zijn. Ik geniet van de zomer, de warmte, zonder jas buiten kunnen lopen en de ramen open kunnen houden.

De grens van zomer naar winter was erg toepasselijk. Op de eerste herfstdag (dat is gisteren de 22e), sprong in de avond automatisch de kachel aan. En hoewel ik dus niet van de winter houdt, en de zomer zal missen, is herfst mijn favoriete seizoen. Van emoties moet je leren genieten, ook van negatieve emoties. Als je al van een negatieve emotie kunt spreken. Zo zou je huilen het uiten van een negatieve emotie kunnen noemen, toch voelt het goed (achteraf) en merk je dat je leeft.

Een tijdje terug schreef ik al een quote: “Al lijken liefde en haat twee totaal verschillende gemoedstoestanden, ze zijn het niet. De werkelijke tegenpool van liefde is onverschilligheid.”. En zo is het ook met emoties. Het ergste wat je kunt hebben is het niet voelen van emoties, die onverschilligheid. Van de zomer neem ik afscheid, maar dat gevoel is mooi, en daarom geniet ik van de herfst, omdat het een afscheid is van het makkelijkste seizoen in het jaar en dat de moeilijkere tijden eraan komen…

Aan mijn site heb ik de laatste tijd weinig gedaan. Ik kan me er niet toe zetten, en ik leef nog steeds met een writers block. Mensen veranderen traag, en ik ben geen uitzondering. Toch zijn er een paar dingen veranderd en één van die dingen is dat ik nooit meer te laat kom. Het is begonnen met een voornemen maar nu is het onderdeel van mijn zijn geworden om op tijd weg te gaan. Zelfs het “gestopt met roken” is veranderd in “niet roker”. Ik heb geen enkele behoefte meer om een sigaret te pakken, geen enkele verleiding, ik ben dus ook niet meer bang om op een slecht moment er toch één te pakken. Heel af en toe pak ik een sigaartje. Niet omdat ik het lekker vind, maar omdat ik het gezellig vind. Zelfs met anti rook gevoelens zijn weg, ik erger me er niet aan als mensen roken, zelfs niet als ze veel roken. Ik voel ook niet de behoefte echt om anderen hierin te veranderen. Het enige wat ik zeg is de reden waarom ik niet rook: namelijk dat ik bang ben dat als ik het zou doen en er zou iets onomkeerbaars gebeuren in mijn gezondheid door het roken, ik zo vreselijk spijt zal hebben.

Patrick, een vriend van me, vond ik altijd wat slap. Hij wilde leren programmeren, maar hij maakte nooit iets af. Hij maakte nooit iets af, omdat hij geen concrete dingen had om af te maken. Als je voor je werk iets moet doen, is het geen probleem, maar als je zonder dwang iets uit jezelf wilt doen, dan is het een draak.

Nou, ik weet nu hoe moeilijk het is om dingen te maken als er geen opdracht voor is. Dat geldt voor het schrijven evenveel als voor het van de grond krijgen van Arcencus. Er is geen opdracht, dus je moet achter jezelf aanzitten om de discipline op te brengen ergens aan te beginnen. Nu heb ik losse eindjes van afgeronde projecten en zijn er wat klussen tussendoor. Gevolg is dat ik daar veel te veel energie in steek ten koste van Arcencus. Ik vorder wel, maar niet met een bloedgang zeg maar. Wat dat betreft presteer ik altijd beter onder druk.

Morgen hebben we (Ferry, Jenny en ik) een investeerders dag. De mogelijkheid voor nieuwe bedrijven om in contact te komen met investeerders en wat workshops. Oja en één minuut de tijd om de aandacht te trekken van investeerders, een zogenaamde Pitch. Het zijn nog geen twintig zinnen, maar ik ben er toch wat zenuwachtig voor. Ik zal de Pitch plaatsen (en ik voel de verleiding nu al om het uit te leggen en mezelf te verdedigen tegen kritiek).

Al deze alinea’s zijn natuurlijk wel mooi, maar nog geen woord over Cindy. Ze laat me vrij te schrijven over haar wat ik wil, ik zal mezelf dus over die schroom heen helpen, en figuurlijk mijn hart uit storten.

Als er zoiets is als bindingsangst, en als er mensen zijn die me daar van verdenken, dan kan ik je met een gerust hart vertellen dat ik geen bindingsangst heb. Tenminste als je het vergelijkt met Cindy. Daarnaast heb ik ook vrijheidsdrang, maar ook hier weer, Cindy is volgens mij nog erger. In het begin had ik daar best wel moeite mee. Als iemand graag alleen is, of beter gezegd; graag op zich zelf, dan geeft dat best wel reden tot onzekerheid. Maar nu ik Cindy beter ken, kan ik daar veel beter mee omgaan en ben ik er haar dankbaar voor. Het geeft me de vrijheid die ik zo hard nodig heb. Toch is het allemaal tegenstrijdig, ik voel me pas relaxed als ik bij haar ben, en onrustig als ze er niet is, maar als ik dan denk aan samenwonen knijpt mij buik samen, maar toch ben ik er erg nieuwsgierig naar. We zijn er ook zeker nog niet aan toe, en dat is goed. Als je samen woont veranderd er toch veel, het is echt een andere fase van een relatie. Het maakt het ook erg serieus. Het is een belangrijke stap in het delen van je leven. Ik heb een jaar samen gewoond met Wilma, maar dat is toch anders. Het was meer omdat ik daar werkte en dat ik (tijdelijk?) bij haar introk. Gevolg was ook dat het niet echt als thuis voelde, en ik vervolgens niets deed in de huishouding.

Maar goed, zoals het nu gaat is het leuk, en als we het zat worden om op en neer te rijden, dan kijken we wel verder. Ik leer in ieder geval langzaam (lees: verander) niet meer zoveel te piekeren. Elke keer als ik piekerde bleek het achteraf dat ik spoken zag. Dus als ik nu merk dat ik pieker, dan lach ik er maar om en zet ik het van me af. En hoe het met ons zal lopen? Zoals ik het nu zie, ben ik er in ieder geval niet bang voor. Ze heeft me niet nodig, en dat ze er dus voor kiest om met me te zijn, geeft me genoeg om mijn gevoel in ieder geval te laten gaan en niet bang te zijn voor wat komen gaat.

Het was mijn plan om met Marc nog een paar weken op vakantie te gaan. Ik aarzelde, en hij heeft mij een deadline gegeven die inmiddels verstreken is. Ik heb gezegd niet mee te gaan. Sinds lange tijd moet ik namelijk oppassen met mijn geld. Doordat ik nog maar een paar dagen per week betaald werk, zal ik misschien best een stap terug moeten doen, en eigenlijk is dat wel goed voor me. Ik leer nu een beetje op te letten met wat ik koop, en ik merk dat als je goed op let in de supermarkt dit *echt* een hoop scheelt. Cindy en ik koken wel eens samen, en meestal is dat pasta of rijst. Laatst kochten we wat zakjes kruiden en ingrediënten bij Xenos en uiteindelijk hadden we voor zo’n 4 euro eten op tafel (en lekker!).

De laatste tijd had ik last van een droge huid. De meeste crèmepjes zijn misschien wel lekker, maar doen niet zoveel. Als ik een dag geen crème smeerde was mijn huid gewoon weer droog. Nu heb ik via www.drogehuid.nl een crème bij de apotheek gekocht “Repair van Localbase”. Binnen twee dagen was mijn huid niet droog meer. Detail is dat deze crème (die de huid snel geneest), goedkoper is dan de meeste potjes….

Henri
~~~~
Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 23 Sep 2004 :  17:15:08  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Hier is de pitch:

Vier jaar geleden bouwde ik mijn eerste workflow management systeem voor een pensioenverzekeraar, daarna volgde een groot keukenbedrijf, een Arbo-dienst en een fabriek in aanrechtbladen. De laatste applicatie groeide uit tot een BPM programma. Enkele van deze trajecten zijn gebouwd met het team dat nu Arcencus vormt.

De kracht van deze applicatie, IntraZone, heeft het bedrijf de mogelijkheid gegeven om kosten te besparen, knelpunten weg te nemen, en heeft inzicht gegeven in het effect van veranderingen en de effectiviteit van de onderneming.

Het maken en integreren van deze maatwerk applicaties heeft inzicht gegeven. Namelijk dat bedrijfsprocessen, hoe verschillend de bedrijven ook zijn, veel overeenkomsten hebben als je hier maar op de juiste manier mee omgaat. Zodoende heeft Arcencus een methode ontwikkeld die het mogelijk maakt om een flexibele applicatie te maken die makkelijk integreert met bestaande aanwezige programma’s.

Volgens diverse onderzoeken –en hiermee refereer ik aan een artikel uit de Business Process Magazine- lijkt BPM momenteel alleen nog maar weggelegd voor de zeer grote ondernemingen, en vaak loopt ook daar een implementatie traject uit op een matig resultaat. Met de applicatie die Arcencus ontwikkeld wordt het echter ook mogelijk voor middelgrote ondernemingen om BPM in het bedrijf te integreren. Uit onderzoeken van de gerenommeerde onderzoeksbureaus Gartner en Forrester blijkt dat als er een gouden toekomst is, dit is weggelegd voor de bedrijven die een solide BPM oplossing bieden.

Samen met ons team van mensen met ervaring in diverse hoedanigheden hebben we een goed voorgesteld traject om deze applicatie in de markt te zetten en zeer succesvol te maken.

Henri
~~~~
Go to Top of Page

Ferry
Gewaardeerd lid

Netherlands
33 Posts

Posted - 30 Sep 2004 :  14:11:34  Show Profile  Visit Ferry's Homepage  Reply with Quote
Pffff, redt je nooit in één minuut :D

quote:
Originally posted by Henri

Hier is de pitch:

Vier jaar geleden bouwde ik mijn eerste workflow management systeem voor een pensioenverzekeraar, daarna volgde een groot keukenbedrijf, een Arbo-dienst en een fabriek in aanrechtbladen. De laatste applicatie groeide uit tot een BPM programma. Enkele van deze trajecten zijn gebouwd met het team dat nu Arcencus vormt.

De kracht van deze applicatie, IntraZone, heeft het bedrijf de mogelijkheid gegeven om kosten te besparen, knelpunten weg te nemen, en heeft inzicht gegeven in het effect van veranderingen en de effectiviteit van de onderneming.

Het maken en integreren van deze maatwerk applicaties heeft inzicht gegeven. Namelijk dat bedrijfsprocessen, hoe verschillend de bedrijven ook zijn, veel overeenkomsten hebben als je hier maar op de juiste manier mee omgaat. Zodoende heeft Arcencus een methode ontwikkeld die het mogelijk maakt om een flexibele applicatie te maken die makkelijk integreert met bestaande aanwezige programma’s.

Volgens diverse onderzoeken –en hiermee refereer ik aan een artikel uit de Business Process Magazine- lijkt BPM momenteel alleen nog maar weggelegd voor de zeer grote ondernemingen, en vaak loopt ook daar een implementatie traject uit op een matig resultaat. Met de applicatie die Arcencus ontwikkeld wordt het echter ook mogelijk voor middelgrote ondernemingen om BPM in het bedrijf te integreren. Uit onderzoeken van de gerenommeerde onderzoeksbureaus Gartner en Forrester blijkt dat als er een gouden toekomst is, dit is weggelegd voor de bedrijven die een solide BPM oplossing bieden.

Samen met ons team van mensen met ervaring in diverse hoedanigheden hebben we een goed voorgesteld traject om deze applicatie in de markt te zetten en zeer succesvol te maken.

Henri
~~~~

Go to Top of Page
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: