4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Naar het licht
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 21 Dec 2004 :  23:14:19  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Hoera, het is de korste dag, vanaf nu worden de dagen weer langer en gaan we weer naar het licht toe.... hence de titel van dit topic. Het is al weer half één en ik moet zo mijn mandje in.... ik maak morgen mijn verhaal wel af...

En zo ging er meer dan een morgen voorbij. Het is nu donderdag geworden, en eigenlijk heb ik weinig tijd. Aan de andere kant wil ik mijn stukje gewoon schrijven. Dan maar een steno vorm:

Ik heb een nieuwe DELL server gekocht voor 221 euro. Geen lullig apparaat en met een XEON processor erin (dat is supersnel). Het was een actie en aanbieding. Dell ging ervan uit dat zo'n server wordt aangekleed, maar ik had al gezien dat ik het voordeel dan snel kwijt zou zijn, dus kaal besteld. Nu kwamen ze na de betaling met dat de server was 'uitverkocht', hiertegen bracht ik protest uit en nu leveren ze een luxer type voor hetzelfde geld. ghe ghe, hij wordt morgen of maandag geleverd. thuis draaien er heel wat internetpagina's en het wordt tijd dat de verwerking op een echte server gebeurd.

Cindy en ik zijn druk bezig met het plannen van het verbouwen van het huis. Daar leer je elkaar wel beter mee kennen en is dus wel aardig. We vullen elkaar wel goed aan en ik ben benieuwd hoe we het met de uitvoering gaan doen samen. We hebben ook een deadline, 20 Februari. Dan is ze jarig en kennen we elkaar een jaar. Zo'n deadline werkt verhelderend, want je ziet ineens hoeveel dagen je dus over hebt en wanneer je wat af moet hebben voor de volgende stap.

De laatste maand heb ik een opdracht aangenomen om een personeelsmanager te maken. Met de visie die ik daarop gegeven heb was de klant zo tevreden dat ze er een heel bedrijf omheen gaan bouwen. Ze hebben kantoorruimte in Spijkenisse, en dat is waar Cindy werkt. Over toeval gesproken....

Een ander toeval was met mijn vader. Normaal bel ik hem niet omdat ik nooit weet waar hij zit, en met tijdverschillen bel ik hem misschien wel wakker. Nu besloot ik toch om hem te bellen en op weg naar de telefoon ging hij net over en was het... mijn vader. Zoals ik wel eerder geschreven heb, zijn er momenten dat er veel 'toevallige' dingen gebeuren.

Gisteren is de kalkoen geleverd die we morgen ga klaarmaken voor het avondje 'met de vrienden'. Ik kan niet meer details geven omdat ik het dan misschien verklap, maar volgens mij wordt het wel een succes. Zaterdag kerst 'vieren' en zondag behang af steken. Nu ik het heb over kerst, dan ook maar over de kerstkaarten. Cindy vind het wel een beetje jammer dat ik daar niets aan doe. Daarvoor heb ik een aantal redenen, maar de eerlijkste is misschien wel dat ik me gewoon wil verzetten tegen 'wat iedereen doet', en als ik heeeel eerlijk ben is het misschien wel luiigheid, maar dat geloof ik niet echt. Voor Cindy heb ik al haar adressen uitgeprint op labels. Dit had ik zelf ook kunnen doen, naam eronder, en klaar. Maar dan voel ik toch weer die weerstand. Als je een kaartje stuur, schrijf er dan iets persoonlijks op, anders is het echt een verplichting. Het is ook alles wat om die kaarten heen hangt. Stel je bent iemand vergeten en je krijgt een kaartje, dan denk je "K*t! Vergeten" en stuur je diegene alsnog een kaartje, je gaat je van alles afvragen, bijvoorbeeld "Waarom stuurt X mij geen kaartje?".

Wat betreft kadootjes op verjaardagen moet ik een nuance aanbrengen. Ik doe zelf niet aan kadootjes en verwacht dat ook niet van anderen. Nu moet ik zeggen dat de kadootjes die ik dit jaar kreeg (van mensen die mijn wens negeerde), zinvol en leuk waren. Dus echts iets waar ik wat aan heb, en niet een cliche kadobon zoals ik deze zelf wel eens geef als ik iets geef. En nu ga ik een statement maken: In de toekomst zal ik misschien wel kadootjes geven, maar alleen als ik echt een leuk kado kan doen. Dus, ik geef iets wat echt leuk is, of anders niet. Want om goede kadootjes te krijgen is eigenlijk best leuk.

Er is nog van alles wat ik kwijt wil, maar ik ben de helft weer vergeten, ik probeer gewoon wat vaker te schrijven, ook de kleine dingen.

Oja, dat gedoe over Frits Wester en de nieuwsquiz vind ik super.... Superdom vooral, maar het maakt me blij. Blij dat er dus blijkbaar niets echts aan de hand is. Zolang we ons om de kleine dingen druk maken is er blijkbaar genoeg vrede. Je leven moet spannend zijn, maar het nieuws liefst zo saai mogelijk... dan gaat het dus allemaal wel goed. .

Henri
~~~~
Wie met beide benen op de grond staat, komt niet ver.
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: