4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Tenerife foto's
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 28 Aug 2001 :  22:09:30  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Hehe eindelijk,

Ik heb de tijd genomen om de foto's van Tenerife in te scannen. Dit zijn er maar een paar, en ik moet toegeven; ze zijn niet bijzonder. Ik geef er ook niet zo om, en vind het altijd maar lastig om dat ding mee te slepen. Mijn geheugen is veel mooier. De foto's kunnen overigens wat tijd in beslag nemen om te laden, heb geduld.

Het is een cliche om te zeggen dat foto's maar een stukje van het beeld bevatten. De sfeer, de omgeving, de geuren, de warmte.... Een foto is nauwelijks een stukje te noemen van de werkelijkheid. Maar toch.. Beter iets dan niets!

Deze foto is in ons appartement in Playa de Las Americas. *Het* toeristische gedeelte van Tenerife. Later bleek dat er erg veel geluk hadden. Sommige van de huisjes zijn prive van mensen, en deze wonen er zelf ook een deel van het jaar en zijn dus luxe. Van mensen die we later op de Eiland-Tour tegenkwamen en in het zelfde park verbleven, hoorden we dat het ook minder kon. Zij hadden niet alleen veel kakkerlakken, maar ook veel minder luxe, en zelfs de ruimte was minder. Malinka en ik hadden twee terassen, een zonnescherm, vaatwasser, mooi interieur en noem maar op.

De foto is op ons 'hoofd terras' en voor het uit gaan. Op het eiland zijn veel poezen, en laat Malinka nu net meer van poezen houden dan van mij . En dit was een bijzonder exemplaar. Liep niet zonder dat ie uitgenodigd was naar binnen (behalve als hij dacht dat we er niet waren, dan kwam ie wel binnen - tenminste - we konden z'n sporen overal vinden op de witte tegels). En kwam ons elke dag opzoeken, maar dat was meer om de worst en de sardine, hehe.

Dit is op de Flipper Uno, een boot die langs de 'Los Gigantes' vaarde omdat daar altijd dolfijnen zijn. De dolfijnen laat ik niet zien, is de moeite niet op foto. Was wel aardig. In het begin dachten we dat zoveel mensen nooit op zo'n kleine boot zouden passen, maar achteraf was het wel gezellig.

Na de dolfijnen mochten we zwemmen in de zee, en dat was eigenlijk nog het leukst van de excursie. Het zoutgehalte is erg hoog, zwemmen is geen enkele moeite. En het is lekkerder dan je op een foto kunt zien. Je moet je ook voorstellen dat het in de 30 graden is en dat je verder in de volle zon op de boot zit.

We hebben een dag een auto met open dak gehuurd om zelf het eiland te verkennen. Waar we vergeten van foto's te maken is het groene gedeelte van Tenerife. Omdat de Teide -De vulkaan op de achtergrond- 3700 meter hoog is vangt deze de passatwind wolken op. De ene kant krijgt heel veel regen, de andere kant maar 2 keer per jaar. We hebben dennebossen gezien, varens en andere groene dingen, heel apart. Maar ook het landschap om de Teide heen is bijzonder. Opgedroogte Lavastromen, Star-trek achtige sceneries etc.

Een andere dag hebben we een eiland bustour gedaan. De gids was Spaans van afkomst, sprak redelijk Nederlands en was vreselijk homo. Jose heette hij. Alles wat hij zei herhaalde hij drie keer gevolgt door diverse uhs en ahs. Hij wist wel alles, en daarom is hij wel bijzonder.

De achtergrond van de foto is een heel klein dorpje dat vijf jaar geleden nog spullen van ver moest halen met een ezel. Nu hebben ze een weg aangelegd.

Deze foto is genomen van hoog, bijna recht naar beneden. De mist is in het echt wolken die tegen de helling ophoog geduwd worden.

Deze boom is een drakenbloed boom en is volgens deskundigen een jaar of 3000 oud! Deze boomsoort komt alleen op de canarische eilanden voor en stamt nog uit de oertijd. Door mijn onkunde lijkt de boom kleiner dan die is.

Dit is Candelaria. *Het* bedevaartsplaatsje van Tenerife en de andere eilanden. Hier staat een heilig beeld waar op 15 Augustus alle pelgrims naar toe gaan... Lopend wel te verstaan, en het laatste deel op hun knieen. Deze reis dien je 1 keer in je leven minimaal gemaakt te hebben.

Maarja, lekker belangrijk.

Deze foto is langs het piepkleine strand gemaakt. Op de achtergrond zie je de kerk waar het allemaal op draait. Waar het bij Malinka en mij om draait zijn de mensen op het strand in de namiddag zon. Heel gezellig en speciaal. Juist dit kun je niet op een foto (altans niet mijn foto) zien. Gewoon, de Spaanse vredige sfeer...

Dit zijn de foto's die ik wilde laten zien. Er zijn er meer, maar ik vrees dat ze niet zo boeiend zijn. Ik zal nog een klein stukje schrijven over het uitgaan in Playa de Las Americas, maar nit nu.

Henri

Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: