4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Een vrouw in huis
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 01 Apr 2005 :  19:18:14  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Het is vrijdagavond, Ray komt dalijk voetballen (op de X-Box, that is), en het is heerlijk weer. Wat is het verband nu in deze in? Of wat wil ik nu vertellen? Geen idee, maar wellicht dat het zo duidelijk wordt.

Cindy is naar Barcelona met haar vriendin Martine. Ze heeft haar 20 geleden op een camping in Frankrijk ontmoet. Een jaar geleden zijn ze allebei begonnen 40 euro per maand opzij te zetten en daarvan zijn ze nu een korte week op pad. Ik had niet verwacht dat ik haar zou missen en dat het moeilijk is in slaap te vallen 's avonds. Ik ga nu ook weer veels te laat naar bed (de hele week niet voor half twee), en dan nog lig ik te woelen. Dat slaat rationeel gezien nergens op, ik woon net 40 dagen samen, en de rest van m'n leven heb ik bijna altijd alleen geslapen. Toch is het zo. Het is niet eens dat ik me vreselijk zorgen maak, of dat ik jaloers ben, het is echt dat pure missen en hoewel ik het mooi vind, en denk dat het goed is, verbaasd het me zo. Ik kijk uit naar zondag als ze er weer is.

Gisteren hebben Ferry en ik accoord gegeven op een offerte van de lease maatschappij. Na vele proefritjes, passen en meten, vergelijken en praten zijn we allebei op een KIA Sportage 2.7 EX, automaat terecht gekomen. Dat is enerzijds een 4WD, aan de andere kant een familie wagen, maar vooral fun om in te rijden. Levertijd is overigens 4 tot 6 maanden, dus we moeten nog even geduld hebben. Bij Nicole in de straat staat een exmeplaar en misschien dat ik van de week daar even een fotootje van schiet. Want de plaatjes op het internet dekken de lading niet goed.

Ik ben nu alleen met de poezen en ze zijn lief voor me. Ze willen alleen graag naar buiten en dat kan ik me goed voorstellen. Het is echt heerlijk weer. Morgen helpen de buurman en mijn moes en Gerard me met het opruimen van de tuin. Vorige week kwam de ouders van Cindy (Leo en Marja) om de tuin 'op te ruimen' en te snoeien. We hebben het grof aangepakt, maar nu ligt er zoveel groen in de tuin dat we 3 keer met de boedelbak moeten rijden om het op te ruimen. Werken in de tuin is wel leuk, en we hadden nog mazzel met het weer, pas later in de middag begon het te regenen.

De laatste tijd ben ik toch meer gaan motorijden, en doen maakt het leuk. Het duurde weer even voordat ik er echt plezier van had, maar nu vind ik het weer heerlijk (en gevaarlijk).

Het lijkt echt beter te gaan met de economie. Dat zeg ik omdat er een enorme baby-boom aan de gang is. Nog nooit zoveel kennissen zijn bezig of hebben er net 'één' gekregen. Natuurlijk ligt dat ook aan de leeftijd, tegenwoordig lijken de meesten op hun 30e te beginnen. Maar ik denk ook dat veel mensen wel goed in hun vel zitten (en dat is volgens mij nodig ook!).

Nu Cindy en ik er wel over uit dat we kinderen willen. Zij heeft dat altijd wel gewild en ik ben langzaamaan ook tot inkeer gekomen. Om het leven in zijn geheel te kunnen ervaren moet je kinderen gehad hebben. Dit klinkt nogal bot voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen, en misschien kan ik ze ook niet krijgen, maar zo zie ik het. Ik zeg ook niet dat het een noodzaak is, het is in ieder geval dat ik dat aspect van het leven zou willen kennen. Dat heet dus: Een kinderwens.

Alleen is de vraag wanneer. Hier is een spanningsveld. Je wilt aan de ene kant nog van elkaar genieten voordat je je relatie onder druk zet met een kind en voorlopig afscheid van je vrijheid neemt (want zo zie ik het.. wat zeg ik: Is het), maar aan de andere kant wil je ook oude ouder zijn. Voorlopig hebben we nog geen plannen.

Gelukkig is het lichaam zo gemaakt dat we van kinderen houden en daardoor zo tolerant kunnen zijn, anders was er echt geen overbevolking geweest denk ik zo.

Door mijn werk heb ik veel te maken met filosofie. Er zijn gewoon veel puzzels die moeten worden opgelost. Dat is mijn hobby, maar soms is het vervelend. De klant betaald er immers voor en soms gaat het gewoon langzaam. Hoe verder je komt, hoe ingewikkelder het wordt en dan is elke aanpassing een uitdaging. Ook mijn zelfbeeld wisselt nogal per dag. De ene dag vind ik mezelf geniaal, de andere dag een stuk minder en heb ik het gevoel dat de meeste programmeur veel beter werken dan ik. In programmeren zitten ook veel spanningvelden. Om snel resultaat te boeken maak je de dingen "hard coded", dat is simpel en je hebt snel resultaat. Helaas is op de lange termijn "hard coded" niet handig. Elke aanpassing vereist inspanning en je doet veel dubbel werk. Zeker als er iets veranderd moet worden heeft dat veel gevolgen en vaak lopen paden op de lange termijn ook dood.

"Dynamische code" is veel werk voordat je uberhaupt iets hebt, maar als er een basis is, dan kun je heel snel produceren. Dus op de wat langere termijn boek je veel meer resultaat. Het nadeel van dynamische code is dat het veel ingewikkelder is, en aanpassingen later dus ook best lastig zijn. De gehele constructie is lastig, en als je op een gegeven moment bijvoorbeeld met een rechtenstructuur te maken krijgt wordt het pure filosofie.

Ik ben slecht in rekenenen, vandaar dat ik de computer altijd maar laat rekenen. Maar soms is zelfs het maken van de berekening erg lastig. Dan denk ik, kan ik niet een programma maken waarin ik gewoon mijn wens kan uitspreken en dat het programma het oplost. Kunstmatige Intelligentie dus, ofwel AI (Artificial Intelligence). Hier ga ik een dezer dagen een verhandeling over schrijven, want ik krijg hier allemaal prachtige beelden bij.

Welnu, wat de titel van dit topic betreft.... Ik heb nog nooit zo hard gewerkt!! En nu is het huis bijna af, wordt ik in de tuin gezet! Ik ben benieuwd wat hierna komt. En iedereen die dan zegt "Er is echt een vrouwehand door het huis gegaan" Grr
Dus weet wel wat je in huis haalt! (maar ik zou het niet willen missen.... zoals ik nu doe

Voor alle dingen die ik niet geschreven heb, maar die ik wel heb meegemaakt. Ik hoop dat ik ze nog allemaal opschrijf....

Henri
~~~~
Wie niet kan delen, kan ook niet vermenigvuldigen...
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: