4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Tussen hoop en vrees
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 12 Apr 2005 :  17:15:41  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Het is eind van de middag en ik heb even genoeg geconcentreerd gewerkt. Alles lukt wel, maar ik was zonet nog spuug-chagarijnig. Dan lukt iets niet en kost het me onevenredig veel tijd om het op te lossen. Helaas ben ik zo dat als mijn werk niet lekker lukt het mijn stemming erg beinvloed.

En ze hadden rotweer voor vandaag voorspeld en daarom ben ik niet met de fiets gekomen... is het gewoon prachtig weer .

Cindy -en daardoor ik- hebben twee oude poezen. Japie en Floortje. Vrouwtjes en 15 en 16 jaar. Oud dus. Het zijn altijd binnen katten geweest, maar nu is het natuurlijk leuk om ze ook het buitenleven te laten zien. Dat heeft wel wat consequenties; vlooien, ze hebben verders geen inentingen gehad, etc. en we zijn natuurlijk bang dat ze verdwalen.

Ik heb ze wel buiten gelaten en na wat voorzichtig proberen vinden ze het wel mooi en spannend. Vooral als ze andere katten zien. Floortje die dan binnenzit begint raar te mauwen en langs het raam te lopen. Dan let ze niet meer op kaarsen en daar liep ze dus prompt doorheen. Omdat het zo lief klonk ging ik ervanuit dat het vooral interesse was. Japie is oud en stijf en gewoon niet zo gezellig meer voor Floor. Dus een keer toen die poes weer langs kwam deed ik de deur open. Floor pakte haar kans ging naar de kat toe en gaf hem direct een mep , zie de foto onderaan....

Nog elke dag ben ik bewust erbvan dat ik samenwoon, en elke dag waardeer ik het. Gisteren hebben we het samenlevingscontract getekend en is het echt officieel. De rest van de dag heb ik gewoon gewerkt en Cindy is in de tuin bezig geweest. Je leert elkaar wel kennen. Cindy was zondag bezig geweest het rotsgedeelte in de tuin op te knappen. Het had geregend en alles was nat. Het gevolg was dat de tegels vies werden en ze deze niet meer schoon kreeg. Dan komt ze half depressief en kwaad binnen en denkt ze dat het tuinwerken niet voor haar is weggelegd. Gisteren was het prachtig weer en heeft ze de rotsen schoongemaakt, aarde opgehoogt en de rotsen terug geplaatst. De tegels waren droog en dus schoon en het resultaat was verbluffend. Maar ook Cindy straalde en dan zie ik ineens weer haar andere kant.

Het betere weer komt hopelijk weer onze kant op, weer lekker fietsen 's avonds en gewoon buiten zijn is dan al een feest. Doordat ik nu ook vroeger naar bed ga, kom ik er steeds vaker achter dat ik voor acht uur al op kantoor zit te werken...

In Juni gaan we met de familie naar Frankrijk. Het zou leuk zijn als dat in de nieuwe auto kan...

In het weekend heb ik nog gesquashed met Patrick en Richard. Zoals eerder tegen Zia ben ik het niet verleert. Ik had slechts wat spierpijn de volgende dag. Morgen ga ik voor het eerst sinds maanden weer klimmnen met Marc en Mika en hopelijk gaan we in Mei nog een weekendje mountain biken in de Ardennen. Buiten sporten is leuker dan in een sportschool. Die heb ik dus ook opgezegd.

Mijn moeder en Gerard zijn twee weken naar Albufeira, ze hebben hetzelfde apartement geboekt als Cindy en ik vorige zomer. Ben benieuwd wat ze ervan vinden.

Had ik al gezeg dat de routine van Jenny, Ferry en mij steeds beter wordt? We lijken wel professioneel. Elke keer vergaderen met een vooraf bepaalde agenda, een actie lijst en notulen van de keer daarvoor. We zijn er ook steeds minder tijd aan kwijt zodat er veel tijd over blijft voor zinnige zaken. Dan doet me echt wel plezier! Als we dit zo doorzetten...

Anyway, tijd voor mij om te gaan, hier zijn twee foto's. 1 van floor die een kat wegjaagd, en de troep van het snoeien in de tuin.

Nu heb ik de titel van dit topic "Tussen hoop en vrees" nog niet toegelicht. Het slaat op mijn stemming als het gaat om het ontwikkelen van ons product binnen Arcencus. We zijn echt goed bezig en we hebben de basis van een fantastisch product. Echter het maken van een krachtig product wat door iedereen gebruikt kan worden en zich echt aanpast aan het bedrijf waar het wordt ondergebracht, dat is een zaak die soms onmogelijk lijkt. De ene dag zie ik het licht en ben ik ervan overtuigd dat het gewoon gaat lukken. Aan de andere kant lijkt het gewoon onmogelijk. Daarnaast hebben we zaken als financien, beveiliging en concurrentie. Soms lijkt het al dat andere bedrijven ons voor zijn geweest. Maar als je dan doorvraagt en kijkt blijkt er altijd wel weer een groot gemis in het pakket te zitten.... Ik zit dus regelmatig tussen hoop en vrees. Cappice?

Henri
~~~~
"Ook God heeft zijn hel", zei de duivel."Dat is zijn liefde voor de mensen"

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 13 Apr 2005 :  09:28:30  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Breaking news:

Zoals je wellicht weet hadden we een subsidieaanvraag lopen op onze ontwikkeling van software. Deze is toegekend!! Dit is voor ons groot nieuws omdat we nu echt tijd kunnen steken in de technische ontwikkeling. Dit is voor ons echt een boost.

Jenny heeft direct gebak gehaald, en terecht!

Henri
~~~~
"Ook God heeft zijn hel", zei de duivel."Dat is zijn liefde voor de mensen"
Go to Top of Page
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: