4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Ziekweek
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 22 Apr 2005 :  18:02:15  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Pff het is vrijdag middag en nu al één van de slechtste werkweken ooit. Eigenlijk ben ik de hele week ziek geweest. Alleen maandag ben ik de hele dag thuis gebleven. Dinsdag al weer te vroeg begonnen, woensdag waggelend gewerkt. Donderdag eerder naar huis, en vandaag ben ik ook grotendeels thuis gebleven. In het weekend voelde ik al dat ik ziek zou worden. Koud en alles deed zeer. Maandag echt verkouden, grieperig en gewoon het gevoel dat me lichaam niet wil. Vandaag werd ik wakker met een knallende koppijn en een druk in mijn voorhoofd en alleen door mijn mond kunnen ademen. Dat geeft uiteindelijk weer een ziek gevoel en dat is enorm frustrerend. Ik kan gewoon niet rustig op bed liggen, dat vind ik zonde. Gevolg is dan wel dat alles nog langer duurt.

Dan heb ik ook nog pijn in mijn ballen en dat wordt steeds erger. Nu heb ik een doorverwijzing, maar in de eerste instantie kon ik pas 31 Mei een afspraak maken. Nu via het internet in de buurt gezocht en nu kan ik maandag al terecht. Ik ben er wel bang voor, want als ze echt gaan 'kijken' vind ik dat doodeng. Ik had bloed en urine test voor m'n prostaat gedaan, maar dat is allemaal goed. Het helpt mee aan een algeheel gevoel van onbehagen. Moeilijk om dan toch nog van het weer te genieten.

Ook zakelijk leek het een belabberde week te worden; leasen ging toch niet door, in het eindelijke contract stonden andere dingen dan afgesproken (1 regeltje, maar wel met impact), de huur van de nieuwe kantoorruimte ging niet door. Op mijn ontwikkelwerk kwam stress en paniek (ten onrechte, maar goed, het wordt wel even zo ervaren). En de toegewezen subsidie had toch veel meer haken en ogen dan dat je ziet op het moment van aanvragen.

Nu klinkt dit allemaal wel erg negatief, en dat heeft een groot voordeel: Als het goed is worden de dingen beter. En dan geniet ik er ook meer van, maar nu heb ik het gevoel dat het nooit meer helemaal goed komt.

Zaterdag hadden we de hele dag voor ons zelf en we hadden Amsterdam in gedachten. Het regende, was guur en we hadden geen plan wat we precies wilde doen. Het enige doel was dat we wat massala kruiden nodig hadden voor het eten dat Cindy zou koken op zondag voor haar broer en zijn vriendin. Dat hebben we niet gevonden. Eigenlijk liep het allemaal niet en dan ben je bang dat je het ineens niet samen leuk kan maken. Toch kwamen we op het alternatief om gewoon in de dorpstraat te gaan drinken in Grand Café het Schoolplein en daarna Tapas te gaan eten in de 'aanwinst voor Zoetermeer'. Het schoolplein was rustig en gewoon niet gezellig, en het was te vroeg voor Tapas. We hadden er geen zin meer in en zijn naar huis gegaan. Voor het eten hebben we wat chinees gehaald en een biertje open getrokken. We hadden het over rapporten enzo en school van vroeger en van het een kwam het ander. We hebben onze 'nostalgische' spullen van zolder gehaald en hebben over ons verleden verteld. Daar kwamen we ook nog gedichten van mij tegen en één heb ik al onder stories geplaatst. Uiteindelijk was het een heerlijke avond, en dat was toch ook wel een beetje een opluchting. Dus dat het meer aan het gebrek aan planning en de omstandigheden lag, dan dat we een echt probleem hadden.

Zondag was heel gezellig en Cindy experimenteerd meer met eten dan ik doe. Ze heeft die zondag echt lekker gekookt (die massala hadden we in de toko in het stadshart gekocht).

Overigens is dat lease-contract probleem glad gestreken, hebben we met een omweg toch de mogelijkheid gecreeerd om dat nieuwe pand te gaan huren, en zijn de 'zakelijke' problemen vooralsnog redelijk opgelost. De ervaring die ik nu wel heb opgedaan is dat een product ontwikkelen niet iets is wat je alleen kan doen. Een team is noodzaak en gelukkig hebben we een goed team!

Nu nog even beter worden zodat ik morgen echt van het weer kan genieten. Een deel van het werk kan ik misschien nog wel inhalen.

Cindy merkte overigens op dat ik te weinig aan mijn site doe, en dan niet zozeer het dagboek alswel de andere onderdelen. Ik ga kijken of ik daar nog wat aan ga doen. Cindy heeft overigens ook de stap genomen om vier dagen te gaan werken, ingaande per 1 Mei. Ik bedoel: Het kan makkelijk en het scheelt niet een zoveel geld. Het maakt het filerijden wat minder erg en het geeft gewoon de rust om dingen ook door de week te doen. En als ze dan een paar weken vijf dagen werkt, dan spaart ze vakantiedagen op.

Nou goed, ik ben weer even bij

Henri
~~~~
"Ook God heeft zijn hel", zei de duivel."Dat is zijn liefde voor de mensen"
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: