4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Een status symbool
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 16 Jun 2005 :  11:10:09  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Ik ga er altijd prat op dat ik niet om auto's geef. Het is een transportmiddel van A naar B en als het goed geluid heeft en niet veel herrie maakt als je 140 rijd, dan was ik eigenlijk al tevreden. Hoewel die instelling nog steeds wel op gaat, heb ik dan nu toch een auto die meer is dan noodzakelijk nodig, en erger nog, ik ben er trots op. Dat is natuurlijk heel menselijk, maar ik had het niet zo bij mezelf gezocht.

Sinds 1 Januari hebben we natuurlijk de BV en de auto's die we voor de eenmaszaak reden hadden we al een jaar of vier. De bijtelling krijg je jaarlijks terug en overzetten naar de zaak was wellicht wel verstandig, maar vroeg of laat moesten we toch iets anders kopen. Met de opbrengsten van de auto's konden we de lease voorlopig betalen. Eigenlijk ben ik best wel lang op zoek geweest, en dat is ook nieuw. Al snel kwam ik bij een Skoda Octavia. Mooi, duurzaam en functioneel. Een verstandige keuze. Alleen kregen we de lease op dat moment nog niet rond en ben ik verder gaan shoppen. Toen Ferry een keer een proefrit aan het maken was met de Kia Sportage en ik ook een stukje gereden had was ik om. In Nederland heb je weinig aan een vierwielaandrijving, maar de auto reed gewoon erg lekker en ik vond het wel apart om 'hoog' te zitten. Daarnaast was de prijs gewoon goed in vergelijking met andere merken en zeker voor de lease heb ik geen bezwaren tegen Kia.

Qua levertijd gaf de dealer 6 maanden aan, en de lease maatschappij (Achilles) 3 maanden, uiteindelijk is het zo'n 6 weken geworden. Ferry en ik heb allebei dezelfde auto, qua kleur, bekleding en opties. Nederlands leer, 6 cilinders, 2,7 liter motor en automaat met TipTronic.

Bij het ophalen gisteren en het wegrijden had ik een sterk "Wow!" gevoel. Zo groot, zo luxe, zo lekker. Stom is dat je dan meteen denkt dat iedereen naar je auto kijkt. Ik schaam me er een beetje voor en moet dan aan de roddel denken dat Ron De Nijs altijd met zijn lichtje aan in de auto reed om zodoende ook in het donker herkend te worden. Ik geef het ruiterlijk toe, ik ben er trots op. Wel had ik direct het gevoel: We moeten nu wel veel waar gaan maken.

Jan, de man van Jenny kwam 's avonds langs om een tijdelijke radio in te bouwen omdat we natuurlijk snel op vakantie gaan. Ik heb er erg veel bewondering voor met hoeveel skills hij dat deed zonder zijn hand ervoor om te draaien. De carkit is overigens ook het vermelden waard. Die werkt met Blue Tooth. Ik heb nu een Motorola toestel, maar dat maakt niets uit. Ik kan gewoon in de auto stappen en gaan rijden. Als iemand belt hoor ik hem via een speaker overgaan en kan ik opnemen en handsfree bellen.

Dan het rijden zelf. Het is een automaat en dat reageert minder snel dan een schakelauto. Het rijdt wel veel rustiger en het is lekker stil. Volgens mij wordt ik hier een relaxtere rijder van. Dan de laadruimte!! Heel flexibel en groot. Alles kan plat en overal is over nagedacht.

Nu ben ik nieuwsgierig naar hoe lang ik dit gevoel houd. Dus hoelang ik het speciaal vind om in deze auto te rijden en wanneer het eigenlijk normaal word zodat ik er niet meer over nadenk. Als ik het niet vergeet zal ik het vermelden.

Bijgaand ook wat foto's van het nieuwe kantoor. De muren en vloeren moeten nog gedaan worden, 2 Juli gaan we over. We hebben ook een dakterras en de verhuurder plaatst er nu al wat leuke tafels en stoelen (meer om de rest van het pand te kunnen verhuren dan voor ons, maar goed..). Ruimte genoeg voor een receptie!

Dennis, de broer van Cindy is een paar dagen naar India geweest. Eigenlijk zou de vader van Cindy gaan, maar hij is op vakantie. het was voor de zaak, er werd een boot in India afgeleverd en daar moest de motor van verkocht worden. Dennis ging er heen om te kijken of het er allemaal goed uit zag. Hij is weer terug en hij vond het fantastisch. Ik vind het een mooi verhaal. De zaak bestaat pas een paar maanden, en dit is daar echt een onderdeel van (het bekijken van de producten). En wij maar saaie software maken... .

Cindy heeft gisteren Nasi gemaakt voor twee dagen. Zelf doet ze er laconiek over, maar ik moet echt toegeven dat Cindy gewoon beter kan koken dan ik. Ik ben ook wat minder experimenteerderig. Maar het is in ieder geval een mooie eigenschap .

De foto's:

Henri
~~~~
"Ook God heeft zijn hel", zei de duivel."Dat is zijn liefde voor de mensen"
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: