4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Beits rules
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Topic  

Henri
Administrator

Netherlands
915 Posts

Posted - 05 Aug 2005 :  09:19:00  Show Profile  Visit Henri's Homepage  Reply with Quote
Michel heeft mijn tuinhuisje opgeknapt. Heb er nog geen foto's van, maar nieuwe latten op het dak, nieuwe deuren, etc. Ook de tuindeur heeft een revisie gekregen. Michel had een aannemerij met een andere vriend, maar heeft besloten dat hij wat meer met het werk bezig wil zijn, en niet met het eigenaar zijn. Hij is een enorm betrouwbare, zorgvuldige, integere aannemer met gouden handen en goede zin. Omdat hij zijn netwerk wil vergroten neemt hij klussen aan voor een zeer redelijke prijs. Ik had een beginnetje gemaakt voor een website ( http://www.henrikoppen.nl/limited ).

Maar goed, Beits rules.

Het huisje was redelijk bezig snel te vervallen. De deuren gingen al een anderhalf jaar niet meer goed dicht, nu valt ie netjes in het slot. Ik zat er erg tegenop om het huisje te schilderen en te beitsen. Omdat ik het nog nooit had gedaan en niet precies wist hoe goed het geschuurd moest worden, hoe je het moet schoonmaken en hoe dat beitsen gaat. In een anderhalf uur tijd heb ik de voorkant samen met Cindy geschuurd, schoongemaakt en toen gebeitst. Dat is dus makkelijk dan schilderen. Gaat heel snel en geeft direct voldoening. Heb nog geen foto, maar ik zal een voor/na proberen te maken.

Jan van Jenny kwam en passant nog langs om de nieuwe autoradio in te bouwen en die is super! Heel mooi en klapt weg als je contact verbreekt. Nu is alles automatisch. Carkit is blue tooth. Als ik ga rijden of ik mijn telefoon niet meer uit mijn zak te halen om te bellen of gebeld te worden (bellen met voice recognition). Nou goed. Geld uitgeven ben ik een ster in .

Raamkozijnen moet om het jaar ook geverfd of gebeitst worden. Nu weet ik hoe dat moet en dan is het ineens iets waar ik minder tegenop zie!

Om op geld uit geven terug te komen. Elke maand is mijn salaris al voor het eind op. Ik schrik daar steeds van, maar ik moet ook wel zeggen dat er elke maand wel weer een grote uitgave is geweest. Vakantie, Tuinhuisje, Sloten, en binnenkort komen daar de ramen op zolder bij, en nu willen we ook een ander bed. Het waterbed is teveel verplaatst geweest en ligt niet overal meer stabiel. Cindy is er geen grote fan van, maar ik ben bang dat ik last van mijn schouders krijg in een ander bed. Ik draai 's nachts nauwelijks om en lig bijna altijd op mijn zij. Dat waterbed geeft zo lekker mee, maar nu zijn we toch langzaam naar een ander bed gaan kijken.

Net als met auto's zijn er enorme verschillen. Je kan met 500 euro klaar zijn, maar 6000 euro uitgeven is ook geen probleem.

In Frankrijk hadden we een schilderij kopie gekocht bij de schilder waarvan het huis gehuurd was. Deze hebben we nu laten omleisten en in de keuken opgehangen boven het wijnrek, zie foto onderaan.

Dit weekend gaan we of mountain biken in de Ardennen (maar het weer zit niet meer), of voor een nieuwe auto voor Cindy kijken (dat is een maanden project geworden).

Van de week hebben we sinds maanden weer met z'n vieren wat gedronken op het plein. Met de "gasten" zeg maar, en later kwam Erwin ook nog opdagen en dat was eigenlijk wel gezellig. We hebben het over aankomend kerst gehad en dat ik niet het hoofdgerecht meer hoefde te maken. De kalkoen was lekker maar bij het opdienen al soort van in elkaar gezakt.

Jenny is deze week begonnen aan een nieuwe opdracht bij Achmea. Ze had al best een tijd op kantoor gezeten en het was echt weer tijd voor een opdracht. Deze is leuk, uitdagend en voor een goed tarief vier dagen in de week. De eerste dag was in ieder geval meegevallen en ze krijgt een leuk team.

Nu zit ik nog een week alleen op kantoor en daarna is Ferry weer terug van vakantie. We zijn bezig met onze droom ons eigen product te maken, maar had niet durven dromen dat het zo moeilijk zou zijn. Maar goed, nu dus weer aan het werk!

Henri
~~~~
"Ook God heeft zijn hel", zei de duivel."Dat is zijn liefde voor de mensen"
  Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: